Hoi allemaal, wij hebben net de kinderstoel van Bopita gekocht (Fonny). Dat is er zo één die je ook als los tafeltje en stoeltje kunt gaan gebruiken als je kindje wat groter is. Nu staat er in de handleiding dat er een veiligheidsriempje moet worden gebruikt en moet worden bevestigd aan de achterkant van het stoeltje. Nu is de bevestiging dus wel meegeleverd, maar het riempje dus niet. Weet iemand of je die apart moet kopen? Of as mijn pakket niet compleet? Ik moest al een keer terug naar de prenatal, aangezien de eerste kinderstoel die ik meekreeg kapot was... Ik zou echt balen als ik nu nog een keer terug moest voor een riempje.... Weet iemand of die riempjes online zijn te bestellen? Op de site van Bopita kon ik het neit vinden... Alvast heel erg ebdankt voor evt reacties! Groetjes, Mary
Hier dezelfde stoel en dat riempje zat er hier ook niet bij. Die moet je gewoon los kopen volgens mij. Heb nog nooit gezien dat die er bij een stoel bij zat.
Thanx! Is dat riempje dan van hetzelfde merk, of koop je een willekeurig riempje? Enneh: waar kun je dat krijgen? Of gebruik jij zelf geen riempje?
Gebruik de stoel nog niet echt en heb nog geen riempje gekocht. Ga tegen die tijd gewoon even naar de prenatal toe. Lijkt me wel een veilig idee dat ze er niet uit kunnen klimmen als ze wat ouder zijn.
ja dat is waar.... Thomas kan nog niet zo goed zelf zitten, dus hij leunt nu een beetje naar de zijkant... en riempje is dus wel wat handiger... zeker als je eventjes weg wil lopen naar de keuken ofzo..
Er zit een kort riempje bij bij mij (ca 10 cm) om de stoel en het tafeltje aan elkaar vast te maken. (Tenminste daar is het geloof ik voor, gebruik het niet.) Maar denk dat jullie een harnas-tuigje bedoelen? Dat zat er bij mij ook niet bij nee, maar het blad is zo te schuiven dat je kind er onmogelijk uit kan klimmen hoor. Dus ook dat heb ik niet nodig dus. Wat ik wel een nadeel vind is dat het blad niet op een of andere manier vast kan blijven hangen aan de stoel als het blad losgehaald wordt. (Vroeger had ik een soortgelijke stoel van een ander merk en daar was dat wel bij, waarschijnlijk mis ik het daarom nu )
PS: Ik vind 7 maanden ook wel wat jong voor de kinderstoel trouwens, volgens mij is een kinderstoel geschikter voor kinderen die al zelfstandig kunnen zitten. Maar ieder voor zich natuurlijk
weet dus niet wat voor tuigje ze bedoelen in de handleiding... misschien dus wel dat riempje van 10 cm..., maar die zit er bij mij ook niet bij... We zijn ook pas net begonnen met oefenen in de kinderstoel hoor! Hij gaat er straks (als we dus het riempje hebben) eventjes in bij de groente hap om aan het idee van aan tafel eten te wennen en verder nog niet. En Thomas is een gezelligheids-dier en wil graag 'er bij horen' en bij ons aan tafel zitten , vandaar dat we al vrij vroeg beginnen.. Hij glundert aan alle kanten als ie op de zelfde hoogte als wij zit en 'echt mee doet'! Om het zitten te oefenen hebben mn ouders zo'n Bumba (of was het nou bumbo?...) gekocht, dus die gaan we binnenkort uitproberen!
In de handleiding bedoelen ze inderdaad een veiligheidharnasje en niet dat stukje leer tussen de benen. Die zat er hier al aan. Ik heb er een stoelverkleiner in en Luc zit er heel soms een keertje een paar minuten in. Hij vind het geweldig om om zich heen te kunnen kijken maar is er eigenlijk nog iets te klein voor.
Dank je Jou ventje mag er ook zijn zeg. Vind vooral die honger foto leuk daar is ie wel erg boos zeg.
hihi ja die is al weer een tijdje geleden, maar toen wilde hij echt NU de fles! Hij is nu al weer zo veel groter! (zie hangmat foto)
Dat gaat zo hard allemaal. Zat laatst foto's te kijken van toen Luc net geboren was. Daar lijkt hij nu zelfs helemaal niet meer op.