krampjes

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door meimamma, 23 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Hallo,

Mijn dochter van 4 weken heeft totdat ze 2 weken en 5 dagen was volledige borstvoeding gehad. Hier leek zij niet tevreden op en we zijn toen begonnen om de borstvoeding te combineren met flesvoeding. Hier gebruik ik friso standaard voor.
    Nu ben ik zo goed als helemaal over op de fles. Alleen met stuwing laat ik haar nog drinken.
    Maar ze heeft zo ontzettend last van krampjes.
    Nu heb ik friso comfort voeding gehaald tegen krampjes en spugen. Heb ik hier goed aan gedaan of had ik beter hypoalergene voeding kunnen halen?
    Of moet ik doorgaan met de standaard voeding omdat de darmpjes moeten wennen:(?
    Ik heb cinababy en infacol, maar van beide merk ik niet altijd goed resultaat tijdens de krampjes.

Alvast bedankt

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Meimamma,

Mijn excuses voor de verlate reactie, jouw vraag was er even doorheen geglipt.
    De krampjes zouden inderdaad heel goed veroorzaakt kunnen worden door de overstap van borst- naar flesvoeding. Daarnaast komen buikkrampjes sowieso veel voor bij baby's. Misschien dat de volgende tips de pijn iets kunnen verzachten:
    Welkom op het zwanger worden, zwangerschap en baby forum - Zwangerschapspagina

groet,
    Anne

3. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Maar de overstap naar voeding voor krampjes is wel een goede zet? Vererger ik de krampjes niet door straks van comfort voeding terug te gaan naar standaard? Al doe ik dit dan stapje bij beetje?

Groetjes meimamma

4. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Meimamma,

Begrijp ik het goed dat je dus nu al bent overgestapt op de Comfort voeding? Zo ja, dan zou ik niet daarna weer overgaan op Standaard. Dat zou wel een hele grote impact hebben op de darmen van jouw kindje.

groet,
    Anne

Deel Deze Pagina