Aantal cc afbouwen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Sneeuwwitje, 6 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik ben een beetje in verwarring, ik hoop dat jullie me misschien kunnen helpen.

Mijn zoontje van 12 weken drinkt 900 cc op een dag. Nu is hij net boven de 6 kg, volgens het Nutrilon pak moet ik dan rond 800 zitten. Tussen de 5 en 6 kg 1000 cc op een dag en boven de 6 kg 800 cc op een dag, zo lees ik op het pak. Dus dat komt op mij over dat je dan minder moet gaan geven zodra hij zwaarder is dan 6 kg?

Nu heb ik het CB gebeld en die zei van nee hoor onzin, gewoon geven waar je kindje behoefte aan heeft.

En mijn schoonzusje die heeft uiteindelijk ook minder moeten geven aan haar zoontje, die mocht niet meer geven dan 800cc.

Is het nou zo dat je al af moet bouwen of gewoon zo doorgaan?
    Verwarrend allemaal....

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Het is idd een beetje verwarrend maar ze bedoelen het volgende. Ze gaan er van uit dat een kind boven de 6 kg gemiddeld al een maand 4 of 5 is en dat hij een klokje rond slaapt en dan vervalt de laatste voeding. Dat mogen ze er dan wel bij zetten want dat is idd verwarrend. Mijn zoontje is nu bijna 13 weken en 7 kg maar krijgt gewoon nog 5 x 180. Is gewoon prima hoor.

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Klopt helemaal. Je baby geeft zelf wel aan door een fles te laten vallen dat ie minder nodig heeft. Hier hoef je zelf niets aan te doen!

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Niet naar het pak luisteren, maar naar je kind!

Meestal zit je tot de 6 maanden op 800-1000cc afhankelijk van de behoefte van de je baby. Daarna gaat het naar beneden vanwege de bijvoeding.

Deel Deze Pagina