Welke melk is lekker?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Anique, 23 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anique

Anique Niet meer actief

Can is nu bijna 5 maanden en krijgt van mij in principe borstvoeding maar dan uit de fles, maar soms heb ik niet genoeg en dat ondervang ik dan met een flesje hypoallergene flesvoeding (we geven hypoallergeen omdat ik vroeger erg astmatisch was en mijn man last van hooikoorts heeft en allergisch is voor huisstof). Dat is pas sinds een paar weken nodig, maar hij vind het helemaal nietlekker!
    Hij huilt telkens en laat dan los, uiteindelijk als je veel aandringt drinkt hij wel wat, maar ik vind het wel vervelend dat hij het zo vies vind. Vanmorgen heb ik het eens zelf geproeft, en ik kan hem geen ongelijk geven, ik vind het ook heel vies smaken.
    Ik twijfel nu of ik gewone flesvoeding zal halen (dus niet hypoallergeen) of misschien kant en klare..? Of een ander merk? Ik heb nu Nutrilon.
    Help!

2. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    ik zou het wel bij ha melk houden, en ja welk merk.
    ik gebruikte ha van friso, maar daar ging je ook spontaan van over je nek.(mn kleine vond het heerlijk :) )
    maar misschien moet je kleine nog ff wennen aan de smaak.
    dus ik zou het nog ff aanzien, want misschien lust hij die andere voeding ook niet en zo blijf je bezig

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik heb het zelf nooit geproefd, maar volgens mijn kraamverzorgster is friso als lekkerste getest. Mijn zoontje dronk eerst friso maar is eigenlijk heel snel naar nutrilon overgestapt en eerlijk gezegd merkten wij geen verschil.

Misschien moet hij gewoon even wennen aan een ander soort voeding en maakt het niet uit welk merk je probeert.

Succes in ieder geval.

4. Bri

Bri Niet meer actief

Kindje van mijn zus had ditzelfde probleem: die lustte gewoon géén kunstvoeding. Het smaakt niet alleen anders dan BV, maar is vaak ook een beetje melig en voelt anders in de mond.
    Zij gebruikt nu volgens mij Nutrilon voor hongerige kindjes (Forte?), omdat die wat zoeter zou zijn dan gewone Nutrilon. En bevat ook gehydroliseerde eiwitten, dus is net zo hypoallergeen als de Nutrilon HA.
    Rustig laten wennen: eerst een flesje met 3/4 moedermelk en 1/4 Nutrilon, als dat goed gaat ga je met de verhoudingen verschuiven. Net zolang tot je kindje aan de smaak gewend is en een flesje met alleen Nutrilon accepteert. Je kunt ook sowieso mengen, als ik het zo lees ben je niet van plan af te gaan bouwen...

Realiseer je wel dat als je kunstvoeding bij gaat geven, je BV-productie verder terug kan lopen (vraag/aanbod raakt dan verstoord).

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Is Nutrilon Forte net zo hypo-allergeen als de HA voeding?

6. Ietje

Ietje Actief lid

15 jul 2008
    157
    0
    0
    Wij hadden eerst Nutrilon Omneo, deze vond ik echt vies!
    Maar ja, ze wist niet beter..
    Nu hebben we van Albert Heijn standaard en deze vind ik echt veel lekkerder, weet alleen niet of je daar een hypo allergene versie van bestaat.

7. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik vind het zoiezo niet lekker.
    ik zou idd gewoon mixen.
    beetje kv en de rest mama melk. zo kan je dat makkelijk uitbreiden tot ie een hele fles kv drinkt.

liefs doris

8. Anique

Anique Niet meer actief

Ik heb het besproken met de CB en die beweren dat het niet KAN dat een een baby de kunstvoeding niet lust, dat het hooguit is dat hij eraan moet wennen....
    Makkelijk gezegd vind ik dat hoor, want hij word echt woedend als hij die andere fles krijgt en zodra hij dat geproeft heeft drinkt hij echt geen druppel meer!

Maar ja, gelukkig is het momenteel even niet nodig, ik heb genoeg mammamelk , en nog even en dan begint hij met gewone voeding. dus dan zal na verloop van tijd het melkdrinken toch minder gaan worden en dan heb ik helemaal weer genoeg.

Maar superbedankt voor de reacties, en als de nood aan de man is, dan zal ik eens proberen of het werkt om het inderdaad te mengen...

Deel Deze Pagina