Hallo, Ons dochtertje is morgen 4 weken oud. Sinds dinsdag was ze wat onrustig en huilerig. Toen kreeg ze 7x100cc flesvoeding. Sinds gisteren hebben we, omdat ze huilerig bleef, de hoeveelheid cc opgevoerd naar 115/120 cc per fles.(en drinkt ze bijna iedere keer haar flesje leeg) Dit hebben we niet gedaan in overleg met het consultatieburo. Volgende week donderdag hebben we daar onze eerste afspraak. Krijgt ze nu per voeding teveel binnen, of mag ze dit gewoon hebben? Groetjes
dat ligt aan haar gewicht. meestal staat op de verpakking van de voeding hoeveel ze dan mag hebben. ze mogen over de hele dag maar max. 1 liter hebben. (al hoorde ik laatst dat anderhalve liter de echte max is)
dit hebben wij ook gedaan zonder dat wij zijn gewicht precies wisten. wij hadden een week later een afspraak bij cb en wij werdem gecomplimenteerd omdat we dit hadden gedaan, je moet je kind aanvoelen zeiden ze..dus ik zou mij niet zo druk maken hoor
Voor mijn gevoel lijkt dat veel. Mijn dochter is 10 weken oud en drinkt nu 7 x 120. Maar het hangt inderdaad van het gewicht af.
De kraamverzorgster vertelde mij dat we mochten ophogen tot 120 cc.....en daarna moest je het overleggen met het cb. Deze week ben ik voor het eerst naar het cb geweest, we hadden stiekem al opgehoogd naar 130, omdat ze bij 120 nog jengelde om nog een slokje. Nu drinkt ze 130 niet altijd leeg, maar soms ook wel. Bij het cb zeiden ze dat we nu eerst op 130 cc moeten blijven. En als het echt nodig is mogen we ophogen, als ze maar niet meer dan 1 liter per dag binnen krijgt. Onze dochter woog toen 4200gram en was 52 cm. Ze was 5 weken toen we bij het cb waren.