aantal CC omhoog?!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Steel, 9 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Steel

Steel Actief lid

2 feb 2008
    125
    0
    0
    Hallo,

Ons dochtertje is morgen 4 weken oud. Sinds dinsdag was ze wat onrustig en huilerig. Toen kreeg ze 7x100cc flesvoeding. Sinds gisteren hebben we, omdat ze huilerig bleef, de hoeveelheid cc opgevoerd naar 115/120 cc per fles.(en drinkt ze bijna iedere keer haar flesje leeg) Dit hebben we niet gedaan in overleg met het consultatieburo. Volgende week donderdag hebben we daar onze eerste afspraak. Krijgt ze nu per voeding teveel binnen, of mag ze dit gewoon hebben?

Groetjes

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je het gevoel hebt dat je kindje honger blijft houden, kun je zelf de flessen wat ophogen. Zolang je het maar geleidelijk doet, dus niet meteen elke fles 30 cc meer geven. Dat kunnen ze niet ineens verwerken, krijgen ze last van krampen en spugen ze alles weer uit. Eerst 15 cc meer geven, is prima. En als ze de fles niet leegdrinkt, dan ook niet aandringen. Dan kan ze beter het laatste beetje laten staan. Dat komt vanzelf.

Ik weet niet hoe zwaar je kindje is? Je kunt uitrekenen hoeveel voeding ze per dag nodig heeft: het lichaamsgewicht x 150 ml = totale hoeveelheid per dag. En dat deel je dan door 7 flessen, zodat je de hoeveelheid per fles hebt. Op het pak van de voeding staan ook grofweg de richtlijnen wat ze op een dag nodig heeft.

3. san 14

san 14 Actief lid

22 dec 2008
    130
    0
    0
    Brabant
    hee ons zoontje had ook altijd te weinig wij gaven hem met 4 weken al 7x 135cc maar ik wist dat niet dat je naar het gewicht moest kijken en heb zelf maar wat gedaanwant ik vond het zoooo zielig dat hij zo hongerig was
    maar hier de cbarts zei dat het absoluut niet uitmaakte omdat hij zelf aangeeft waneer hij genoeg heeft want zo zei hij bij bv weet je ook nooit wat een baby binnen krijgt als je maar onder de liter blijft ons zoontje kreeg met 8 weken al 5 x 200cc maar dat was geen probleem bij het cb dus ik denk dat je wel gewoon op kan hogen hoor succes!

4. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Kan gerust hoor. Zolang ze idd maar onder de 1 liter blijven.
    En de rekensom die Jippie schrijft kan je gebruiken als leidraad. Is wel handig.

Deel Deze Pagina