Vannacht heeft ons meisje doorgeslapen van 20.30 tot 7.30. Dit hebben we zelf geprobeerd want we moeten haar altijd wakker maken voor de flesjes. Is vanaf het begin zo geweest. Eerst was mijn schema: Tussen 7.00 en 7.30 180+6 slapen Tussen 11.00 en 11.30 180+6 slapen Tussen 15.15 en 15.30 180+6 kort slaapje Tussen 19.00 en 19.15 180+6 Tussen 22.30 en 23.00 180+6 Hier deed ze het heel goed op. Maar had het idee dat ze de laatste fles niet meer echt nodig had. En dit bleek vannacht ook wel. We hebben de tijden gisteren wat gerekt zodat ze de laatste fles om 20.00 uur kreeg. Nu heeft ze doorgeslapen. Wel 2 keertjes eruit voor de speen, maar dan sliep ze gelijk weer verder. Iemand tips hoe ik nu het schema kan maken?
Wij hebben alleen toen het laatste fles weggelaten en verder bleef het schema hetzelfde. Dus, 7, 11, 15 en 19 uur. De laatste fles hebben we iets opgehoogd en rijstebloem in gedaan.
Je kunt idd je gweone schema aanhouden en de flessen om de 4 uur geven. Wij hadden toen dit schema 08.00 12.00 16.00 20.00 evt. kun je rijstebloem in de laatste fles doen.
Hier idem..Alleen geen rijstebloem. De laatste fles rekte ik nog weleens naar 21.00 uur. Misha ging rond 18.30 naar bed en tussen 20 en 21 uur maakte ik haar wakker voor de laatste fles..
Ik merk wel dat ze wat onrustiger slaapt. Maar dan doe ik het speentje bij d'r in en slaapt ze weer verder. Dit gebeurt ongeveer 3/4 keer. Maar dan moet ik d'r voor de eerste fles wel weer wakker maken. Herkennen jullie dit? Ik denk zelf dat ze er ook aan moet wennen. Kan dat?
Maar dronk ze haar fles van 23 uur nog wel op? Dan kan het zijn dat ze hem nog wel nodig heeft...Dat je haar ervoor wakker moet maken is logisch, ze liggen toch op hun nachtje. Maar zolang ze hem nog lekker opdrinkt, al is dat half slapend, dan zou ik ervoor kiezen om hem nog even aan te bieden, zeker omdat je zegt dat je dochter nu onrustiger is 's nachts, zònder die laatste fles... Bij Misha heb ik hem weggelaten omdat ik haar ècht niet meer wakker kreeg...Lukte het na veel bombarie wel, dan wilde ze absoluut niet drinken, dus met 3 maanden en 3 weken heb ik hem achterwege gelaten. Maar ik merkte ook totaal geen onrust 's nachts...
Ik zat met dezelfde vraag, ben vd week bij het CB geweest, rijstebloem mocht ik bij de fles van 19:00 doen als hij de 20:00 haalt anders krijgtie m natuurlijk wat later! Ons nieuwe ritme is: 6:00 180/6, 9:00 een fruithapje, 10:00 180/6, 15:00 180/6, 17:00fruithapje, 19:00 180/6 Met 2 a 3 schepjes Nutrix Ook ik moest mn zoontje wakker maken om half 11-11uur voor de laatste fles en zo heeft hij het gister super gedaan op zijn nieuwe ritme! Succes ermee!
als je kindje er onrustig van wordt, heeft hij die laatste denk ik nog wel nodig. wij zijn m pas weg gaan laten toen hij m niet meer wilde drinken. groetjes, Miranda
Ik heb het 3 dagen geprobeerd. En voor mijn gevoel werd ze er heel onrustig van. Dus ik ben lekker die fles van 23.00 uur weer gaan geven. Ze was vandaag weer de rust zelve. Dus ik blijf gewoon nog ff wakker tot 23.00 uur. Dat heb ik wel voor over! Over een poosje zien we wel verder.
Precies. Wij hebben het pas met 5 maanden weggelaten hoor. Overigens niet omdat hij het niet meer opdronk maar gewoon omdat we een keer in slaap zijn gevallen en pas om 2:00 uur wakker werden en hij nog steeds heerlijk sliep. Toen hebben we besloten om hem niet meer wakker te maken. Het probleem hier was dat hij ook altijd moeilijk wakker te maken was maar wel ALTIJD zijn flessen opdronk en we waren bang dat zolang we hem zouden aanbieden hij die altijd zou opdrinken. Mijn zoontje heeft nog nooit in zijn 6-maanden leventje ook maar 10 cc laten staan. Dus wachten totdat hij niet meer zou opdrinken zou hier niet werken.
ons zoontje die wil zijn ochtend flesje niet meer sinds een paar dagen hij krijgt nu de fles (van 200cc) om 6:00-10:00-14:00-18:00-11:00 ik heb hem vanochtend net zolang laten liggen tot hij zelf wakker werd (ik was vrij vandaag) dat was een half uurtje later maar hij wilde hem nog niet ik heb er met pijn en moeite toch wat ingekregen maar het nadeel is dat hij dan veel eerder honger heeft wat moet ik hier aan doen? minder aanbieden in de fles van 11:00? want die fles moet er uiteindelijk af en niet die van de ochtend? normaal gesproken heeft hij zijn fles binnen 5 minuten leeg en hij heeft ook al nutrilon forte ik hoop dat iemand advies heeft? oja hij is nu 11 en halve week oud en hij weegt al rond de 6kg
Misschien de fles 23.00 eerder geven? Zo rond 22.00. Misschien heeft hij gewoon nog geen zin om 6.00.
Mss je schema een beetje omgooien. De ochtend fles wat later geven en de avondfles iets eerder? Bijvoorbeeld; 7.00 10.30 14.00 18.30 22.00
Hoi, Hier wil ik straks ook overstappen om de laatste fles niet meer te geven, ik moet hem er voor wakker maken om 22 uur en dan drinkt hij niet geweldig. Gewoon moe. Laatst heb ik het een dag geprobeert om 4 flesssen te geven en dat ging goed, maar hij drinkt de flessen van 180 lang niet op. Laat zelfs 40 staan in elke fles. Dus was ik bang dat ie te weinig krijgt op een dag voor een jongen van bijna 6 kilo en 3 maanden. Had een schema van: 8 uur 12 uur 16 uur 20 uur en hij sliep lekker door na 20 uur tot de volgende morgen 7.30 uur. Kan ik hier toch mee door gaan of moet ik nog ff wachten totdat hij echt de flessen van 180 leegdrinkt? En dan is het toch zo 4x flessen van 200? Ik hoor het graag van jullie............. gr sandra
Sandra, jou kindje is eigenlijk echt nog te jong om over te gaan op 4 flessen, zèker omdat hij ze ook nog eens niet opdrinkt. Liever wachten tot je kindje een maand of 4 of nog ouder is...Soms lukt het gewoon ècht niet meer en dan kun je wat eerder op 4 flessen overstappen (Misha ging ook bij 3 3/4 maand over, omdat ik die echt ècht niet meer wakker kreeg, maar ik vond het eigenlijk nog te vroeg). Maar zolang ze de laatste fles nog (op) drinken, al is dat slapend, dan zou ik hem gewoon nog aan blijven bieden...
Hoi, Bedankt voor het antwoord. Ik heb het nog ook ff zo gelaten. We gaan morgen naar het consultatie buro en dan zal ik eens horen wat ze te zeggen hebben. Hoeveel hij gegroeid is, is dat voldoende (wat ik wel denk hoor) dan laat ik hem die laatste fles ook niet opdringen met drinken. Wat er dan in gaat is goed. Zal in de loop van de 3 naar 4 maanden eens gaan kijken wat hij wil en doet met drinken. Bedankt. Gr san