Mijn zoontje is nu 5 weken oud. Sinds een 2 dagen krijgt hij alleen nog maar flesvoeding. Hij weegt nu iets meer dan 4 kilo. Hij mag volgens het pak 5 flessen van 120 cc, maar mijn zoontje vraagt om 6 voedingen per dag. Hij komt 's nachts namelijk ook nog voor een voeding en we moeten veel moeite doen om hem echt om de 4 uur te laten drinken. Hij wil vaak eerder. Dit is wat we hem nu geven: 5 voedingen van 110 cc en voor de nacht een voeding van 120 cc Geven hem teveel? Of gewoon doen wat goed voelt?
Gewoon doen wat goeed voelt. Ik ben de nachtvoeding juist minder gaan geven omdat ik die er uiteindelijk uit wilde hebben en dat is gelukt hij slaapt nu al bijna 2 weken de hele nacht door
Ze zeggen ook, dat je 150 cc per kilo lichaamgewicht mag geven. En er zit altijd wat marge in. Je zegt dat je kindje over de 4 kg weegt, dus dan mag hij uitgaand van 4 kg, zowiezo al 600 cc per dag. Met die 5 flessen zit hij daar nog net onder, met die 6e gaat hij daar wat over, maar dat valt op zich ook nog mee hoor, als je dus op 670 uitkomt. Wat er op de pakken staat klopt natuurlijk ook niet helemaal he, dat is ook maar een gemiddelde... Doen wat goed voelt, als het natuurlijk maar niet overdreven veel wordt natuurlijk.
Als hij om een fles meer vraagt gewoon geven, heb ik ok altijd gedaan. ik laat zo'n kleine niet met honger liggen... ik deed/doe gewoon wat goed voelt nu nog... als wij honger hebben eten wij ook, de ene baby heeft zoveel nodig en een andere baby zoveel... mijn baby is veel te lang voor zijn leeftijd, dus hij heeft gewoonweg meer voeding nodig, dan wijk ik van de gebruiksaanwijzing af hoor.
Ik zou overdag om de 4 uur proberen aan tehouden. Als je kindje 's nachts nog eeen voeding nodig heeft gewoon doen. "s nachts natuurlijk wel verzoek.
Wij geven Dylan ook wanneer hij wil. Enkel maken wij hem wakker als het dan zo uit zou komen dat hij te weinig krijgt. (niet 's nachts hoor) inderdaad gewoon doen wat jij voelt.... Ik houd als leidraad erbij 150cc per kilo.....