gevoelig voor melk

Discussie in 'Voeding' gestart door meelezer, 15 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meelezer

meelezer Niet meer actief

Mijn dochter is extreem gevoelig voor melk en ook bepaalde melkproducten zoals slagroom etc. OP haar verjaardag (1,5 maand geleden) had ik haar een meptaartje gegeven. Ik ben toen naar de visite gegaan, koffie geschonken, etc. Mijn vader heeft haar toen van haar meptaartje het halve stuk met slagroom gegeven. Die middag is ze erg onrustig geworden en was niet te houden (stuiteren LETTERLIJK) en om 18.30 doodmoe in slaap gevallen.

De volgende dag kwam er nog wat visite die haar weer een flinke lik slagroom wilde geven (mijn zus). Ik heb het toen geweigerd en uitgelegd dat ze er onrustig van wordt. Dat was allemaal onzin volgens haar. Ook de andere visite zei dat ik mij maar aanstelde en wilde haar ook slagroom geven. Ik heb toen voet bij stuk gehouden.

Twee weken geleden weer een rietjesbeker met een laagje melk gegeven. Opnieuw extreem onrustig. Ik vermoed dat ze er buikpijn van krijgt. Warm maken helpt ook niet, is hetzelfde effect.

Mijn dochter is geboren met de vacuumpomp, heeft kiss syndroom gehad en extreme darmkrampen met verborgen reflux. Zou het daar nog van komen? Zijn deze kindjes nog steeds gevoelig voor melk ?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Heb je bij borst of flesvoeding nooit gemerkt? Mijn kindjes zijn beiden overgevoelig en allergisch voor melk, ze krijgen er echt buikpijn, diaree en huiduitslag van.

3. meelezer

Nee ze heeft altijd Friso comfort gedronken daarom vind ik het zo raar...

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    En wat denk je van suiker? Het was een gewone slagroomtaart bedenk ik me nu, met suiker? Mijn kinderen eten suikervrij, 1,5 jaar en 3 jaar, want vooral mn oudste reageert heel heftig op suiker.

5. meelezer

Dat kan idd ook heel goed. Blijf het raar vinden dat ze het van de melk ook deed. Zit mss een stofje in ofzo.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Misschien eens testen of ze het ook heeft met groeimelk? Ik weet dat dat in NL als 'commerciële onzin' gezien wordt, maar er zitten wel degelijk minder eiwitten in. Misschien valt dat wat minder zwaar?

7. meelezer

Ik heb je advies opgevolgd en een beker opvolgmelk gegeven. Geen reactie. Mysterieuze dochter haha

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Bizar inderdaad. Maar wel fijn dat je daarmee geen reactie kreeg.

Deel Deze Pagina