In mijn omgeving hoor ik vaak alleen maar baby's die met 2 of 3 maanden geen nachtfles meer krijgen, en zelfs al baby's die dat al na een paar weken niet meer hebben. Daarom vraag ik me af of er meer moeders zijn die een nachtfles geven? En zo ja, tot welke leeftijd? En wat hebben jullie gedaan om deze te laten vervallen? Of ging dat automatisch? Onze kleine is nu ruim 2 maanden en krijgt tussen 3 en 4 nog een nachtfles. Enkele weken terug is hij een paar keer om 5 uur gekomen en ook afgelopen week is hij 2 keer om 5 uur gekomen, maar dit is dus (helaas) maar één enkele keer geweest. Toen hij om 5 uur kwam heb ik hem die dag ook maar 5 flessen gegeven, dit ging op zich gemakkelijk zonder al te veel moeite met rekken. Zijn gewicht is overigens prima, hij woog laatst al 5832gram. Als ik weer moet gaan werken hoop ik eigenlijk dat de nachtfles is vervallen, wat is jullie ervaring?
Mijn ervaring is vooral dat je het niet zelf in de hand hebt. Allebei mijn dochters waren 5 maanden voordat ze eens doorsliepen. Ik moest er altijd 1 en soms 2 keer uit 's nachts. Heb ook van alles geprobeerd, maar eigenlijk werkte niets (rijstebloem, even laten huilen, wel eruit halen maar geen voeding geven enz) Ik denk dat ze pas door gaan slapen als ze er aan toe zijn. Mijn jongste ging doorslapen vanaf het moment dat ze fruit en groenten kreeg. Net of ze toen pas overdag voldoende binnenkreeg om 's nachts door te trekken. Helaas was ik toen ook al weer een tijdje aan het werk, en ik moet zeggen dat dat inderdaad best vermoeiend was. Ik vind met 2 maanden 1 keer eruit rond een uur of 3-4 super! Ik moest er op de leeftijd 3 keer per nacht uit.....
Valt idd zoals boven gezegd weinig aan te doen dan mee te gaan met je kindje en ze bepalen op een gegeven moment zelf dat t tijd is om door te slapen. Dit verschilt dus heel erg per kind. Mijn oudste sliep pas na 1jr door... de jongste is nu 4,5 mnd en komt nog iedere nacht om 2/3u voor een fles en dan om 6u weer.... en sliep eerst netjes 8u tegelijk met zijn broer, maar sinds 1,5 wk drama en pas tussen half 10 en half 11 ! Ja ik leg me erbij neer, forceer en verwacht niets en wacht tot ze er zelf aantoe zijn.. t is zwaar he elke nacht die voeding, ik geef m soms slapend whahaha... succes! komt goed
hoi, hier slaapt ze door van een week of 8. gewoon uitzichzelf gedaan. heb er niets voor gedaan. rond 21 u leg ikz e in bed en om 6u maak ik ze zelf wakker, als ik haar zelf laat komen is het 7u30, maar dan drinkt ze te weinig, dus vandaar om 6u eerste fles. denk ook dat het van kind tot kidn afhangt. ik hoor van sommige dat het huilen is bij naar bed gaan, ik leg haar in bed, doe de gordijnen toe, zet slaapliedje op en dan wil ik haar tut nog geven en slaapwel zeggen, maar meestal slaapt ze dan al. dus denk dak hierin geluk heb. maar ik heb dan wel een slechte eter ( al zh opnames voor gehad) dus elk kind kan iets vlug en is dan weer wat anders op een ander vlak. ik zou zeggen volg gewoon je kind en gaat er vanzelf uit. of mss laatste fles indikken, kan mss ook helpen. sindsdien slaapt ze door, maar ik dik alle flessen in ( reflux) gr
Toch fijn om te horen dat niet alle kindjes zo snel al doorslapen! Overdag is onze kleine ook al een lastige slaper met dagen waarop hij wel veel slaapt en dagen waarop hij bijna niet slaapt. Idd moet ik me er misschien maar bij neerleggen, maar ja ik kan ook mijn nachtrust goed gebruiken. Maar ze zeggen ook dat je eraan went. Wil toch nog wel wat zaken uitproberen, als het dan over een paar weken nog niet beter gaat ga ik me erbij neerleggen en wacht ik gewoon tot de kleine eraan toe is (hoop stiekem wel dat dat niet al te lang meer duurt). Jente2010, Wat fijn dat jou kindje zo snel al doorslaapt! En de onze huilt idd vaak voordat hij gaat slapen (helaas). Waarmee de fles indikken dan? Rijstebloem is hij toch nog te jong voor?
onze dochter slaapt sinds ze 4 weken is iedere nacht door van 20.00 tot 7.30. wat bij ons hielp om overdag gewoon op tijd de fles te geven. meestal zit er 3 uur tussen. wat ze namelijk overdag te weinig krijgen willen ze snachts. dus tussen 8.30 en 19.30 maak ik der wakker voor de voeding en snachts voed ik op verzoek. maar dit is eigenlijk niet nodig
Het doorslapen en vervallen van de nachtfles komt vanzelf. Mijn zoontje heeft tot ongeveer 1.5 jaar nog een nachtfles gehad. Hij sliep met 5 weken door, maar met 12 weken was dit voorbij ivm medische redenen. Daardoor werd hij meerdere keren per nacht wakker en had 's nachts dan ook de behoefte aan een fles. Ivm zijn lage gewicht hebben wij voor zijn 1,5 jaar dan ook geen poging gedaan om hem weg te laten. En doorslapen, dat doet hij pas sinds kort zo'n 5 van de 7 nachten. Dochter liet rond de 8 / 9 weken vanzelf de nachtfles vallen.