pijn onder ribben

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door deb1, 9 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deb1

deb1 Actief lid

28 nov 2006
    256
    0
    0
    Goedenavond,

even en vraagje. sinds een week ongeveer heb ik behoorlijke pijn net onder mijn ribben aan de linkerkant. het is 1 pijnlijke plek. soms is het een beetje verdoofd. Ik heb er vooral last van als ik zit als ik dan ga liggen voel ik de pijn niet zo, maar al sik echt te lang blijf zitten bijvoorbeeld met werken is het niet te houden.

ik heb er al wat over opgezocht op het forum, en heb wat kunnen lezen dat de pijn vaker voorkomt naarmate je langer zwanger bent doordat je kindje er tegenaan kan schoppen. maa rik ben pas 23 weken zwanger en heb hem daar nog niet gevoeld.

weten jullie wat dit kan zijn?

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi deb,

Inderdaad ik verwacht niet dat het van het schoppen van het kindje is tegen je ribben. Ik denk dat je misschien niet in de juiste houding zit. Zorg dat je goed recht op zit met een klein krukje onder je voeten waardoor je knieen naast elkaar houd. Zorg dat je niet gedraaid zit maar recht voor het bureau.
    Je gaat al gauw een beetje in elkaar gezakt zitten dan komen de ribben al behoorlijk dicht bij je baarmoeder. Waardoor prikkeling kan ontstaan.
    Kijk even hoe dat gaat anders kan je altijd je verloskundige nog om advies vragen of je huisarts.

Groetjes imke

Deel Deze Pagina