1 of 2 dagen kdv?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Danielle1982, 10 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ik sta voor een dilemma, en vind het best moeilijk.

Mijn keuze is om mijn moeder 1 dag in de week op te laten passen, en verder de kleine 2 dagen achter elkaar naar de kdv te brengen.
    Mijn vriend's keuze is echter om 2 oma dagen in te lassen, en 1 dag kdv.

Ik vind het heel erg moeilijk, en ben eigenlijk nu op zoek naar jullie ervaringen met 1 of 2 dagen kdv?
    Wat zijn de voordelen en wat de nadelen?
    En hoeveel scheelt het ongeveer in kosten?

Alvast bedankt!

2. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Hoi,

Je ziet vaak dat het voor het kindje makkelijker is om 2 daagjes te gaan. Dan zit er wat meer ritme in en kan het kindje wat sneller wennen aan het kdv.

Maar er zijn ook genoeg kinderen die het helemaal niet erg vinden om 1 dag te komen, ligt echt aan het kindje zelf.

Is anderhalve dag anders nog een optie? Dan kan oma tussendemiddag ophalen eventueel?

Succes met de keuze!

3. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wij hebben er voor gekozen om Sven zoveel mogelijk bij oma te laten zijn en alleen op de overige dagen naar het kdv te brengen (dit als ik weer aan het werk moet). scheelt wel dat oma hem heeeeeeeel graag wil hebben en zij een kdv misschien zelfs wel overbodig vind haha

hij heeft daar zijn eigen bedje, knuffels, speelgoed en ga zo maar door, hij vind het er heerlijk. hij gaat ook wel eens naar een ander familielid voor oppassen, maar bij oma is het eigenlijk gewoon 'thuis' en dus heel rustgevend

4. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Erg bedankt voor de reactie's..

Wat ik van begin af aan al wel heb gehad, is dat ik er moeite mee heb om de baby als "kleine" baby ernaar toe te brengen.
    Ik vind ze eigenlijk dan nog te klein voor de KDV.

Maar het is idd zo dat het allemaal zo onzeker is, je weet niet hoe de kleine is, en hoe je er zelf onder bent.
    Vreselijk al die onzekerheden, wou dat ik heel eventjes mocht spieken naar de toekomst..

Vriend en ik hebben er gister nog even over gehad. Waarschijnlijk gaan we tot het 1e jaar 2 dagen oma-dag en 1 dag KDV.
    Daarna kijken we hoe het gaat, en stappen we misschien over naar de 2 dagen KDV.

Want zoals mijn vriend het zelf ook zegt; we zijn zelf vroeger ook nooit naar de KDV geweest. En hebben we er later last van gehad?
    Nee dus..
    En als ze ouder worden gaan ze natuurlijk ook nog naar de peuterspeelzaal.

Vind het allemaal best moeilijk al die keuzes maken...
    En het duurt misschien ook nog maar 10 weekjes voor de kleine komt.. Best eng soms allemaal!

Kortom; even weer een klein onzeker dipje..

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    C gaat nu anderhalve dag. Het advies van dat kinderdagverblijf was om minimaal 2 dagen te doen. En als je maar 1 dag hoeft, dan liever 2 losse ochtenden dan 1 hele dag.
    Bij oma is het natuurlijk lekker veilig en thuis. Maar die ene dag/ochtend KDV blijft dan vreemd. Terwijl dat ook een soort thuis moet worden, zeker omdat je kleintje er voor een paar jaar naar toe gaat.

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik vind 1 dag oma genoeg.
    Oma moet oma zijn en geen opvoeder...
    Dus hier 1 dag oma en 2 dagen kdv.

7. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Hier precies hetzelfde. Die ene dag wordt bij ons dan zelfs nog afgewisseld. Soms is papa thuis, anders gaat ze naar één van de oma's. Ik ben zelf vroeger weinig bij m'n oma's geweest en ik wil graag dat mijn dochter wel een goede band met d'r oma's (en opa's, maar die zijn minder thuis) krijgt.

8. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Ik zou zeggen 2 dagen kdv! dan wennen ze beter en hebben ze het vaak fijner.
    En je kindje is op zich niet te jong om naar het kdv te gaan, hoe jonger hoe beter is mijn motto wat dat betreft!
    Maar ik snap wel dat je daar als moeder wat meer moeite mee hebt :(

Deel Deze Pagina