Aantal dagen tussen punctie en terugplaatsing

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door botervliegje, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Weet iemand hier toevallig hoeveel dagen het beste is om te hebben tussen punctie en terugplaatsing bij IVF en ICSI?
    xox Botervliegje

2. bereke

bereke Niet meer actief

In ons ziekenhuis vinden ze 5 dagen het beste. Had pickup op maandag en terugplaatsing op zaterdag.

Succes!

3. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    In Dusseldorf normaal 2 dagen (dus dinsdag punctie en donderdag tp).
    En als er een zondag tussen valt 3 dagen.

4. yasmine1974

yasmine1974 Actief lid

19 jul 2009
    377
    0
    0
    Ik heb mijn eigen kleine bedrijfje
    far far away land
    Ik heb verschillende meningen gelezen! Sommige zeggen dat het beter is op de 5e dag omdat het embryootje dan al in de blastocyst fase is en sterker. Sommige dokters zeggen dan weer dat een embryootje dat in een kunstmatige omgeving niet overleeft, misschien wel had kunnen overleven in de baarmoeder. Ik denk dat het gewoon afhangt van waar je dokter in gelooft en waarom. Het vergt meer administratie en is 'duurder' voor een kliniek om op dag 5 terug te plaatsen dus ook vanwege de kost zullen sommige klinieken enkel op dag 3 terugplaatsen.

Bij mij hebben ze punctie gedaan op maandag en terugplaatsing op donderdag, dus een 3 dagen-transfer en ik ben zwanger tot nu toe. ;)

5. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hier ook drie dagen: woensdag punctie, zaterdag tp

Succes!!!

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Het was hier 3 dagen: Ruben
    Toen werd het 2: Stijn
    :D

7. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    HIer ook drie dagen: zondag punctie, woendag tp!

8. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    Bij dochter was het 4 dagen.
    Is nu 3 dagen geworden.

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Dat is overal weer anders. Eerst was in ons ziekenhuis (MCL/UMCG) drie dagen standaard. In 2008 is dat veranderd in twee dagen. De mening van de artsen is dat een embryo meer kans heeft om te ontwikkelen in je lichaam dan in een laboratorium. Voor mijn gevoel heb je een grotere kans op slagen als je de terugplaatsing iets later doet, omdat de embryo's dan meer cellen hebben en sterker zijn. Maar goed, helaas mag je dat zelf niet bepalen.

Succes!

10. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Thanks dames! Hét antwoord bestaat blijkbaar niet, maar beter nog: het zal dus niet iets zijn om over te stressen! Als het 2 dagen wordt dan kan kleintje dus al lekker snel in de buik gaan groeien en bij 5 dagen dan weten we al dat het een volhoudertje is :D

11. hier woensdag punctie zondag tp..

12. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Hoop dat dit schema een wondertje voor jou brengt, Yippie!

Deel Deze Pagina