vrijfrequentie met slecht zaad

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door helena115, 6 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    Dag lieve meiden,

Had een slechtzaad vraagje:
    bij ons beweegt slechts 32%, waarvan 7 goed en 25 matig...

:(

Omdat er een ieniemienie kansje is dat we natuurlijk zwanger raken wil ik deze optimaal benutten.
    Is het zo dat het beter is om om de dag te vrijgen ook bij positieve ovulatietest?
    Of moet je die dagen juist 2 dagen achteren aan e klus?

liefs Helena

2. veronika

veronika Niet meer actief

Voorzover ik het weet lijkt me dat inderdaad verstandig.

En als je je cyclus goed volgt met ovutesten EN temperaturen, kun je vrij goed leren timen denk ik: het zaad doet er lang over om "boven" te komen, en het eitje leeft niet zo lang, dus het is volgens mij zaak om te zorgen dat je wel 24 uur vóór je eisprong vrijt.

Ook kan het zinnig zijn om het zaad nog eens te laten testen. Of is het al meer x onderzocht? Kwaliteit schijnt nogal te kunnen wisselen nl.

Succes!

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als de zaadkwaliteit slechter is, kun je beter om de dag of zelfs om de twee dagen klussen. Als je het vaker doet, zitten er amper zaadcellen in en heb je daardoor een minimale kans op slagen. Zaadcellen leven gemiddeld 2-3 dagen, dus elke dag klussen is sowieso niet nodig. Als je op de dag van de positieve test begint, zit je qua planning zeker goed. Succes!

Veronika Zaadcellen doen er ongeveer 2-4 uren over om bij de eicel te komen, geloof ik. Dus ver van te voren klussen is niet nodig. Maar je kunt er beter wel voor zorgen dat de zaadcellen voor de eisprong in je lichaam aanwezig zijn, anders ben je waarschijnlijk te laat. Een eicel is maar een paar uren te bevruchten.

4. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Om de dag, of om de 2 dagen is het beste.

Bij 'slecht' zaad leeft het zaad vaak ook niet zo lang. Dus ver van te voren heeft dan ook geen zin.

5. sapie

sapie Lid

11 nov 2009
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Wat een enorm herkenbare vraag! Mijn vriend heeft ook sperma met veel te weinig zaadcellen erin ( we beginnen straks met ICSI). Normaliter zou je dus om de dag willen klussen, echter je weet helaas niet van te voren wanneer de ovutest precies positief gaat zijn.
    Ik heb nu nl ook het volgende: wij hebben gisteren geklust, blijkt vandaag ineens mijn ovulatietest positief.
    Kunnen we dan beter vanavond nog een keer klussen (met te weinig zaad waarschijnlijk) of pas morgen wanneer de eisprong wsl zal plaatsvinden, maar misschien juist al is geweest????:(
    Jullie enig idee???

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je gisteren hebt geklust en de test is vandaag positief, dan zou ik morgen weer klussen. Anders zitten er zo weinig zaadcellen in, dat het eigenlijk geen nut heeft. Anders zou je misschien morgenochtend of middag kunnen ipv 's avonds, maar dat moet praktisch gezien natuurlijk ook te doen zijn.

7. sapie

sapie Lid

11 nov 2009
    26
    0
    0
    NULL
    NULL

bedankt voor het meedenken!

8. veronika

veronika Niet meer actief

Ja, heb het nog eens nagezocht, maar je leest er heel wisselende dingen over! Las net nog ergens dat het er maar 5 minuten over doet (op een serieuze site) Vergoeding van vruchtbaarheidsbehandelingen.

Ook een goed punt dat zaadcellen misschien ook niet zo lang leven als het zaad niet zo goed is.. Kan je alleen maar succes wensen, het is er niet makkelijker op voor jullie!

9. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Volgens mij doen ze er alleen na inseminatie zo kort over omdat ze dan dichter bij het ei ingebracht worden.
    Ik heb op een aantal sites gelezen dat ze er zo'n 10 uur over doen. Bij een samenlevingstest moet je ook tussen de 2 en 10 uur voor de test vrijen. Dan bevinden de zaadcellen zich nog in je baarmoederhals en zijn ze dus nog niet in je eileiders waar je ei springt.

10. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Is jullie al opgevallen dat ts (helena) zwanger is?!?!?!

Goed he!? Fijn dat ze die mmm niet in hoeft!

GEFELICITEERD!!!

Liefs

11. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0

dankjwel Loesie, lief.

Helaas een mk met 5 wk 4 dg....
    Flinke klap, in drie weken alle hoop verloren met slechte nieuws, opgekrabbeld, verrast door overtijd, na een week overtijd, wat een hoopvol moment!, zwanger getest, en na enkele droom dagen erna mk...
    Zit flink in de prak momenteel.

kommaaarrrropmetdietips!

HAd overigens de maand dat ik zwanger raakte 3 dagen en een dag voor ei geklust.
    We kregen het slechte nieuws op de dag van mij nei...

xxx

12. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Volgens mij doet het zaad er normaal maar een half uur over om boven te komen.... heb ik vaker gelezen.

13. zonnebloempje

25 apr 2008
    48
    0
    0
    hallo,

Begin januari hadden wij een gesprek met de gynaecoloog in het z'huis. Jouw vraag heb ik toen ook gesteld. Deze arts gaf aan. In de week voor je vruchtbare dag elke dag klussen zorgt voor de meeste kans. Hij adviseerde ook om geen ovulatietesten te gebruiken. Door hier op af te gaan maak je de kans van slagen kleiner.

14. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Je hoort zoveel verschillende verhalen. Mijn gyn adviseerde juist om met deze zaadkwaliteit niet iedere dag te vrijen omdat de hoeveelheid zaad zo nog minder wordt omdat er te weinig tijd is om nieuwe aan te maken. Om de dag zou zeker voldoende moeten zijn. En hij raadt ovulatietesten juist aan. Niet om hier volledig op af te gaan, maar om wel ongeveer te weten wanneer je extra vruchtbaar bent.
    Dus, ik bedoel maar ;) De ene gyn is de andere niet. En uiteindelijk blijft het toch heel veel geluk en een flinke gok... vooral met weinig en slecht zaad.

15. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Helena, wat ontzettend kl*ten voor je!
    Lees nu pas dat het mis is gegaan!

Hoe voel je je nu?!
    Knuffel!

Liefs

16. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    lieveloes,

Dank voor je bericht! Het gaat deze week iets beter. Was erg kapot van, in drie weken van gen hoop door uitslag naar alle hoop van overtijd/ positieve test...

ff off-topic:
    HEb intake gehad bij de FA, begin maart kijken we wat we gaan doen. Toen t net iets beter ging bleek dat 1 van mij ngoede vriedinnen zwanger was na drie rondes, bij mij is mk geworden bij haar niet. was ff slikken, ben heel blij voor haar maar heb t er wel moeilijk mee door mijn verlies.

on-topic-
    Heb ineens positieve ovu test (joepie heb gewone cyclus na mk!) meestal heb ik mij ni dag na positieve test. man komt vannacht terug van werk, vannacht klussen of ben ik nog op tijd al s ik rond 12u klus morgen?

Klussen met slechtzaad wetleverstaan..

17. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    He lieverd,

Natuurlijk ben je er kapot van. Het 'onmogelijke' was toch gebeurd en wie wil dat nou niet, zo voor de MM gewoon spontaan zwanger! Dan is het gewoon extra zuur lijkt mij als het dan mis gaat!

En ik snap dondersgoed hoor dat je het er moeilijk mee hebt dat je vriendin ook zwanger is!
    Ik heb hetzelfde hoor, een collega van mij is getrouwd met een vrouw en ze stonden op een wachtlijst voor KID.
    1,5 jaar op gewacht, mochten ze eindelijk beginnen, had haar vrouw geen eisprong ed.
    Toen kwam zij door alle medische keuringen, geen goede eisprong, maar dat was met clomid op te lossen.
    Nu is ze met de 5e poging zwanger geraakt!
    En hoe blij ik ook voor haar ben, het steekt toch wel...en dat weet ze en begrijpt ze ook...
    Heb gewoon het gevoel dat iedereen me voor gaat.
    En dat doet wel pijn.

Maar ooit, Helena, ooit zijn wij aan de beurt!

Ik hoop voor je dat het snel maart is en dat je dan 'fijn' kan beginnen. Vind het wachten namelijk slopender dan de behandeling zelf!

Over dat klussen...Ik denk wel dat het morgen ook nog kan hoor, maar ben daar nooit zo goed in!
    Niet geschoten is altijd mis zeg ik altijd!

Liefs

Deel Deze Pagina