Aantal dagen werken/creche

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mmm, 19 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    ik ben nog niet eens zwanger maar toch denken wij er ook al overna hoe we het kunnen gaan doen.

opa's en oma's valt af......die werken zelf allemaal nog !
    mijn ouders (52 en 53) hebben zelfs mijn broertje (9) en zusje (12) natuurlijk nog thuis wonen. mijn vader werkt full-time en mijn moeder alleen de ochtenden om zelf voor de kids thuis te zijn s'middags.
    mijn schoonouders (55 en 56) werken beide full-time.

Mijn man gaat tegen die tijd 4 dagen van 9 uur werken (blijft het full-time)
    dus 1 dag papadag. (vrijdag)
    ik wil dan ook 1 mamadag. (woensdag)
    zou betekenen 3 dagen kinderopvang/gastouder.
    "nu hoorde ik wel laatst mijn moeder zeggen dat als ze oma wordt ze 1 dag wil oppassen en dus 1 dag (ochtend) minder wil werken....de kids krijgen nu een leeftijd dat ze ook wel even alleen thuis kunnen blijven.
    dus wie weet."
    dan zou het 2 dagen kinderopvang/gastouder worden.

tegen de tijd dat ons kindje naar school zou gaan hebben wij mijn zusje die dan waarschijnlijk 16 is en wel wat wil bijverdienen in de kindervakantie's.

wat een geregel allemaal.

2. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik zou 3 dagen gaan werken, en onze dochter zou 2 dagen naar een gastouder gaan en 1 dag naar een tante van mij.
    Goed geregeld in theorie, maar toen kwam de praktijk. Ik heb er destijds zelfs een topic over geopend, ik heb ontzettend opgezien tegen mijn eerste werkdag en was gewoon niet 'blij' (zacht uitgedrukt) met mijn 'keuze'.
    Ik ben uiteindelijk gaan denken/bekijken en rekenen (wat vooral betrekking had op het aantal uren op te nemen ouderschapsverlof) en heb toen besloten om 'slechts' 2 dagen te gaan werken.
    1 dag zou ze naar mijn tante gaan, en 1 dag naar de gastouder. Een fijn besluit, waarin ik beter kon berusten.
    Wat gebeurt er: de gastouder vind 1 dag per week te weinig (inkomsten), en haakt af.
    Uiteindelijk is het nu zo dat ze 1 dag naar mijn tante gaat, en 1 dag naar het kinderdagverblijf.
    Heel anders dan ik vooraf had gedacht, maar het gaat uiteindelijk nu allemaal prima.
    Ik ben zelf een 'planner' en heb graag van te voren alles in 'kannen en kruiken'. Maar ben er inmiddels achter dat met een kindje niet altijd alles zo 'werkt'. Je verstand kan wel willen, maar vlak je emotie niet uit!

Voor niet iedereen werkt het zo hoor, maar ik denk dat het wel belangrijk is, dat je een oplossing hebt die voor jou en je kindje werkt! Ik had zoveel dingen bedacht, die ik nu achteraf zo anders doe. En natuurlijk zijn dit dingen die een juiste voorbereiding behoeven, maar wees niet 'bang' ervan af te wijken en je keuzes te herzien!

3. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    ik zou ook 3 dagen gaan werken en een dag ouderschapsverlof. Nu het dichterbij komt, zou ik het liefst halve dagen werken, maar dat gaat helaas niet. Heb er nu voor gekozen om 2 dagen te werken en 2 dagen ouderschapsverlof te nemen. Dit kan een half jaar. Daarna ga ik 3.5 dagen werken en een halve dag verlof nemen en mijn vriend neemt 1 dag ouderschapsverlof. Zo hoeft de kleine maar 2.5 dagen naar het KDV.

Zie er echt wel tegen op om hem weg te moeten brengen. Maar kan helaas niet stoppen met werken.

Opa's en oma's hoeven niet op te passen. Heb liever dat de opvoeding iets is tussen ouders en niet samen met opa en oma.

4. mesaana

mesaana Actief lid

15 aug 2006
    395
    0
    0
    zuid-holland
    ons plan is:
    Allebei 4 dagen werken (pappa di, mamma do niet werken)
    kind drie dagen naar de creche (ma,wo en vrij)

Oma is voor de noodgevallen!

5. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    3 dagen werken...
    1 dag naar mijn moedere
    1 dag naar schoonmoeders
    halve dagn naar kdv (heb dan een avond dienst)

6. leen1982

leen1982 Bekend lid

8 jul 2006
    634
    0
    0
    Ambtenaar
    Geraardsbergen (Belg
    Ik ben een alleenstaande moeder van 'bijna' 2 jongetjes en heb heel jonge ouders die dus zelf ook nog moeten werken en niet thuis zijn!
    Ik kan mijn job echt niet opzeggen of halftime werken doordat ik anders in een lastige financiele situatie terecht kom (voor het tweede kindje ga ik namelijk geen alimentatie krijgen ofzo, want kindje is niet erkend door de vader)! Maar bij mij wordt het dus zo geregeld: ma, di, do en vrij gaat oudste naar school en jongste naar crêche en op woensdag blijf ik thuis! Zo heb ik in de week ook nog een dag om mijn kindjes te zien en mee bezig te zijn en toch nog genoeg geld om het alleen te redden met twee deugenietjes, een eigen wagen en een eigen huisje!

7. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Leen1982: prima geregeld, toch? Als alleenstaande moet je nou eenmaal veel meer schipperen.....

8. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Leen1982,
    super hoe je het doet, wilde ik je even zeggen. Succes met al het geregel allemaal. En heerlijk dat je een eigen huisje hebt en auto.

Ik heb het heel lang net zo gedaan ( ook eigen huisje en auto) , maar toen had ik maar 1 kind dus dat maakt ales nog net iets makkelijker ( en de BSO/KDV een stuk goedkoper)

Deel Deze Pagina