Morgen verloskundige

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door -, 20 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Morgenavond moet ik naar de verloskundige, maar ik ben zo bang dat het hartje dan niet te horen is.

Ik ben dan 13 weken en 3 dagen zwanger. Zou het hartje dan te horen zijn?

2. Niet meer actief

Ja hoor, luid en duidelijk. Het klopt al vanaf een week of 5, dus dat moet bij de vk zeker geen probleem zijn.

3. Niet meer actief

Echt? Ik hoop het zo. Ik heb ook wel eens gehoord en gelezen dat het kindje achter het schaambeen kan liggen en dat het dan niet te horen is.

Ik hoop het wel!

4. Niet meer actief

Vorige week maandag hoorde we het wel bij de echo, maar dat is anders of niet?

Nu luistert ze met een ander apparaat? Want ze hebben geen echo apparataat bij mijn verloskundige...

5. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Meestal is het vanaf 11 weken al heel goed te horen met de doptone (apparaat waarmee de vk luistert). Bij mij was het met 11 weken en 5 dagen luid en duidelijk te horen. Ze moeten soms wel even zoeken als je kindje goed verstopt ligt. Ik zou me er niet zo druk om maken. Je weet in ieder geval dankzij de echo dat het goed klopt!

6. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Ik heb het ook met 12 weken gehoord en ze moest inderdaad even zoeken maar was luid en duidelijk. Wel 'zwom' die kleine steeds heen en weer blijkbaar was hij of zij het niet eens dat we even wilde luisteren ;)

7. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

10 aug 2006
    568
    0
    0
    Ik heb t met week 15 pas mogen horen.
    De VK vondt t nog te vroeg om t eerder te laten horen bij mij....
    Zelf vonden wij t heel erg raar.
    Met 15weken was er duidelijk een goed hartje te horen.

Sucses.! en maak je niet te druk je zal vast een mooi hartje horen.

8. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Als je het hartje niet hoort moet je je ook niet meteen druk gaan maken, want het hangt echt van de hoogte van je baarmoeder en de ligging van de baby af, meestal horen ze het wel rond die periode, maar heel soms komt het voor dat ze het vanaf de 14 weken pas horen. Tot de 14 weken is er een kans dat ze het toch niet horen terwijl er dus niets aan de hand is.

Maar goed de kans is het grootst dat ze het gewoon horen hoor!

9. Niet meer actief

Maar wat ik me ook afvroeg, kun je het hartje horen als je nog helemaal geen buik hebt? (zoals ik dus)

10. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Jazekers. Bij ons hoorde ze t hartje in week 13. Eerder niet.

11. Hester

Hester Niet meer actief

Met 13 weken had ik geen buik, helemaal plat en zelfs veel afgevallen en toch was toen het hartje al prima te horen :D

12. Niet meer actief

pfff ik ben zo zenuwachtig!

Ik heb wel een klein buikje, maar nog onder mijn navel. Terwijl als ik foto's zie van andere buiken hebben die echt een mooie buik met 13 weken. (verder dan de navel zeg maar) :)

En bij zit alles onder de navel, misschien dat ik daarom bang ben dat het niet te horen is.

Ik hoop zo dat het te horen is!

13. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Je baarmoeder zit net boven je schaambot. Nog lang niet bij je navel.
    Als je al meer 'buik' ziet is het door je darmen...
    Niks aan de hand dus! Ik had pas bij 16 weken dat we het hartje konden horen. Heeeeel zachtjes, omdat de kleine erg diep zat.

14. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Heey heey

Ik was 9 weken en ging met een vriendin mee naar de verloskundige,En toen zei mijn vriendin tegen de verloskundige,dat ik ook zwanger was,oh zegd ze zullen we even kijken of we het hartje al kunnen horen,Ik zo meteen ja,Maar ze zei wel schrik niet als ik het niet kan vinden,maar na even te hebben gezocht hadden ze hem zo gevonden,

Het hoeft niet te zeggen dat je hem nu wel hoord,maar je maakt wel grote kans,ieder lichaam is weer anders he heel veel succes

15. Niet meer actief

oh ik word steeds zenuwachtiger!

Vorige week maandag was met 12 weken alles goed!

Nu toch ook wel dan?

Oh hopelijk horen we het hartje!

16. Niet meer actief

Nou.....het hartje klopte. De verloskundige hoorde het en mijn vriend hoorde het alleen ik niet....net zoals bij de 1 echo. Toen zag ook iedereen het behalve ik.

Maar ik ben blij dat de verloskundige en mijn vriend het gehoord hebben.
    Ik mag nu dinsdag terugkomen omdat ze het sneu vond dat ik het niet gehoord heb.
    Dus wel een opluchting evengoed.
    En ik moet nog een keer bloedprikken want ik was een formulier vergeten......

Deel Deze Pagina