Hallo lieve meiden, Na bijna een jaar proberen, twaalf zenuwslopende periodes op de wachtbank, 9 zwangerschapstesten en 3 maanden acupunctuur mogen we dan nu eindelijk door naar het ziekenhuis. Het zaad is onderzocht en goedgekeurd, mijn bloed is door de test heen, dus nu is het tijd voor het grovere geschut. Maar, wat is het grove geschut? Wat kan ik verwachten van de eerste afspraak? En vooral, wat moet ik meenemen? Is het handig om alvast mijn temperatuurgrafieken mee te nemen? Wordt ik gelijk inwendig onderzocht? Of is het puur een gesprekje? Wie kan me wat duidelijkheid geven..
Mijn eerste gesprek kreeg ik gelijk een inwendig onderzoek, dus daar zou ik wel rekening mee houden. Verder zou ik alle informatie die je hebt meenemen, als ze er niet om vragen maakt het niet uit, maar als ze er wel om vragen ben je blij dat je het bij je hebt.
Hoi, inderdaad, gewoon meenemen wat je hebt, altijd handig. Per ziekenhuis wil het wel verschillen, maar mijn serie onderzoeken (Orienterend Fertiliteits Onderzoek) bestond uit binnen 1 cyclus: - bloedprikken dag 3 - twee keer inwendige echo om groei van eicellen (en daarmee eisprong) te bepalen (dag 11 en dag 13 bij mij) - de tweede inwendige echo (vlak rond eisprong) ook een samenlevingstest - bloedprikken een week na eisprong - de cyclus daarna heb ik een hcg (baarmoederfoto) gehad Ook heb ik in die tweede cyclus nogmaals inwendige echo's en een samenlevingstest gehad, maar dat kwam omdat bij mij de oorzaak bij de zuurgraad van mijn baarmoederhals bleek te liggen. De rest was bij mij allemaal in orde. Veel succes!
Ik lees overal over een samenlevingstest, wat is dat precies? @PrettyMuffin, Verder is de kans ook wel aanwezig dat je de eerste keer bloed moet prikken. Omdat ze je hormoonwaarde bij willen houden.
Ben je bekend met een uitstrijkje? De samenlevingstest is namelijk ook een uitstrijkje. In dat geval moet je de avond van tevoren (of heel soms zelf de ochtend van tevoren) sex hebben, waarna de volgende dag een beetje baarmoederslijm bij je baarmoederhals vandaan wordt gehaald. Dit slijm wordt op een aantal zaken onderzocht, waaronder de zuurgraad van je baarmoederhals (die moet rond je eisprong juist minder zuur worden, dus qua cijfer een 6,5 of hoger) en het aantal bewegende en levende zaadcellen. Bij mij kwam uit de samenlevingstest dat mijn zuurgraad te laag (en daarmee te zuur) bleef, waardoor de zaadcellen van manlief vakkundig de nek om werd gedraaid (0 levende zaadcellen in het uitstrijkje). Ik heb nu speciale poeders voor vaginale douches om rond mijn eisprong die zuurgraad een handje te helpen naar een vriendelijkere zuurgraad.
Ik heb nog nooit zo'n samenlevingstest gehad. Maar wat vervelend voor jou dat je lichaam de zaadjes van je manlief zo snel om zeep helpen. Gelukkig zijn ze best wel kundig in deze tijd.