Hoi Dames, Sinds 3 weken krijg ik nu elke week een proluton injectie. Aangezien mijn eerste zoon met 33 weken is geboren. Helaas nooit kunnen achter halen waarom hij te vroeg is geboren. Nu zwanger van een tweeling dus uiteraard weer een grote kans op een vroeggeboorte. Wat zijn jullie ervaringen met proluton? Vanuit het ziekenhuis en omgeving hoor ik alleen maar erg positieve verhalen maar ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!
Hier geen ervaring met het gebruik omdat ik er niet voor aanmerking kom helaas. Ons zoontje is door een infectie geboren en mag deze zwangerschap daarom niks krijgen wat symptomen kan onderdrukken. Dus nu plat met harde buiken . Fijn dat jij het wel mag gebruiken! Merk je al resultaat?
Hier ook geen ervaring en kwam niet in aanmerking omdat mijn zoontje met 34 weken is geboren.... Maar met 20 weken weken een cerclage omdat mijn baarmoederhals nog maar 1.4 was. is een cerclage geen optie bij jou?
Een cerclage is voor mij geen optie omdat ze niet weten of mijn zoontje te vroeg is geboren omdat mijn baarmoedermond al aan het inkorten was. Had ook liever zelf de injectie. Ik kan nog niet zeggen of het werkt want ik ben nu bijna 20 weken zwanger dus heb nog wat te gaan als het goed is. Naast dat ik elke week de injectie krijg, krijg ik ook om de week een echo en hierbij wordt mijn baarmoedermond ook steeds bij opgemeten. Mocht hij dus al aan het inkorten zijn dan zullen we er dit keer snel gewoon bij zijn. Maar heb er zelf alle vertrouwen in dat ik deze 2 mannetjes langer in mijn buik ga houden!
Hier wel iemand met ervaring Vanaf de 17e week van mijn zwangerschap heb ik de injecties gekregen. Ik werd extra in de gaten gehouden omdat mijn dochter met 33 weken is geboren. Reden onbekend. Met 17 weken begon nu mijn baarmoedermond in te korten. Hij was op dat moment 1,9 cm. Ik ben er van overtuigd dat die injecties mijn zwangerschap tot een goed einde hebben gebracht. De injecties hebben een werking van 8 dagen. Elke week kreeg ik ze. T/m week 36. Met 37.2 is mijn zoontje geboren.
Dat is fijn om te horen! Het enige nadeel is inderdaad dat je ze echt inde 8 dagen moet hebben en dus elke week naar het ziekenhuis ervoor moet maar dat heb ik er meteen voor over als ik dit soort verhalen hoor!
Wij hebben ze de eerste weken ook in het ziekenhuis gehaald, maar daarna mocht mijn man het zelf thuis doen. Hij moest het eerst wel een keer zelf in het ziekenhuis gedaan hebben. Toen dat gelijk goed ging, hebben we het thuis gedaan. Ook al moest ik elke week voor controle naar net ziekenhuis. Mijn man kon het veel beter
Dat is wel veel fijner! Wie weet gebeurd dat bij ons ook nog in de toekomst. Hoewel mijn man het eng vindt om te doen haha
Ook ik heb ervaring. Ik ben net vier weken geleden begonnen met spuiten. Een vriendin van me zet de spuiten, dat scheelt me heel wat ritjes naar het ziekenhuis. De spuiten zijn vervelend. Ik heb er iedere keer tot vier dagen daarna nog last van. Eén keer heb ik er een grote blauwe plek aan overgehouden. Dat is natuurlijk prima als dat ervoor kan zorgen dat de baby nu langer blijft zitten. Hoe is dat bij jou gegaan?
Ik heb nu net mijn 5e prik gehad. Dit keer heb ik voor het eerst er een hele schrijf van. De andere keren eigenlijk nooit last gehad. Hooguit een blauw plekje. Doordat ik ze elke week in het ziekenhuis krijg ben ik er wel achter gekomen dat de 1 beter prikt dan de andere. Ik heb zo al mijn favoriete prikster. Fijn voor je dat je niet elke week naar het ziekenhuis hoeft dat scheelt wel een hoop!
Hè bah, wat vervelend hè. Is het ziekenhuis ver rijden? Heb je ook last van de hormonen zelf? De eerste keer werd ik echt emotioneel en ik ben nu nog vaak de dagen erna wat geprikkeld. Maar alles voor het goede doel!
Nee, gelukkig geen last van de hormonen. Hoewel ik wel het idee heb dat ik die dag altijd veel meer moe ben. Naar het ziekenhuis is het ongeveer 20 minuutjes rijden. Gelukkig gaat mijn moeder elke keer mee en proberen we de controles die ik om de week heb op dezelfde dag te plaatsen dan gaat mijn man mee. Het is wat onhandig en veel gedoe maar ja we weten waar we het voor doen!