Hallo, Ons zoontje is 5w+1d oud. Hij drinkt Nutriolon Omneo met verdikkingsmiddel (nutriton; beter gekend als johannesbroodpitmeel) Die dikking is echt nodig, anders vraagt ons zoontje om de 2h een flesje. Nu krijgt hij altijd flesjes van 150+5; hij weegt 4,5 kilo. Hij drinkt 6 voedingen per dag (soms eens 7) De vroedvrouw raadt mij aan om over te gaan naar 5 flessen, maar hoe doe je dat? Ons kleintje slaapt 's nachts 4 of 5 uur. Meestal zijn laatste fles om 22h en wordt dan rond 2h30 à 3h wakker. Overdag laat ik er maximaal 4h tussen zodat hij genoeg voeding krijgt overdag zodat hij 's nachts hopelijk wat langer slaapt... Iemand een idee wat je moet doen?
5 flessen is pas mogelijk als ze in de nacht langer gaan slapen.bijv van 12 tot 6 Ik zat op die leeftijd echt nog op 7 flessen van 120 Ik ging pas met 10 weken naar 5 flessen.
Zolang je kindje om een nachtfles vraagt kan je veel willen, maar is de uitvoering niet echt mogelijk. Is mijn ervaring. Zodra je kindje eraan toe is zal de nachtfles vanzelf vervallen.
5 flesjes van 150 cc is wel erg weinig hoor voor zo'n jong kindje. Ik heb minn dochter altijd gevoed op verzoek. Ik geloof niet in strakke schema's voor een baby. Ik kwam toen ook altijd uit op zo'n 6 á 7 flesjes. Je kleintje zal vanzelf aangeven als ie minder wil.
5 flessen kan je pas doen als hij doorslaapt. Anders wordt het wel wat weinig. Zeker voor weken. Ik zou het loslaten en lekker zo laten hoor! Ik gaf rond die tijd nog borstvoeding met zeker 10 voedingen maar bij 10 weken ging ik naar de fles gaf ik nog 8 flesjes van 100 -120 ml! Nu pas sinds 1,5 week (16 weken is hij nu) over naar 5x200 omdat hij doorslaapt en nu ook flessen leegdrinkt. Dus ik zou het zo houden. Beter kleine beetjes!
oké, ik dacht dat dus ook,.. Ik kan pas naar 5 voeden gaan wanneer de nachtvoeding wegvalt... OEF! Mijn gezond verstand is dus nog helemaal oké Tja... nu hopen dat hij snel wat langer slaapt; de ene keer is het namelijk 3h de andere keer 5h... 's nachts voed ik hem wanneer hij erom vraagt en kijk ik niet naar het uur... is dit oké? of probeer ik de voeding zo lang mogelijk uit te stellen?
Gewoon lekker laten komen. Langzaamaan zal er steeds langer tussen komen en zo vervalt de nachtvoeding.