Aantal flessen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Sneeuwwitje, 14 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ons zoontje van 4 weken heeft nu 7 a 8 voedingen per 24 uur.
    Nu vroeg ik mij af wanneer je begint met het minderen van het aantal flessen?

Mijn zoontje komt nu toch nog wel steeds om de 3 a 4 uur maar soms ook wel eens eerder. Dus misschien is hij nog wel te klein om al te minderen.

Ik weet niet zo goed hoe je dat zou moeten aanpakken, gewoon meer in een flesje doen en dan een voeding minder geven?
    Of wachten tot het cb "toestemming" geeft? (hoeveel waarde je daar dan ook aan moet hechten misschien omdat elk kindje anders is).

Hoe hebben jullie dat gedaan?

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik merkte aan alyssa dat ze niet genoeg had aan dr flesje. ik heb toen het cb gebeld en toen mocht ik meer in de fles doen. ik heb ben toen van 12+4 naar 150+5gegaan en ben eigenlijk ook gelijk overgegaan op 6 flessen. ging hier erg goed, maar ieder kindje is weer anders. gewoon ff bellen en je verhaal uitleggen. (ik moet zeggen dat ik een goed cb heb)

liefs doris

3. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Je kunt idd gewoon het cb bellen, of een keer proberen hoe je kleine het doet op 6 flessen.
    Ik zat voor de 7 weken al op 5 flessen dus....

Je kunt altijd advies vragen aan het cb, maar volg altijd je eigen gevoel en wat je kindje wil...

succes

4. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Wat lovelyones zegt is waar. Je moet het gewoon een keertje proberen. En elk kind is anders. Mijn zoontje zit nu sinds 3 dagen bijvoorbeeld al op 4 flessen en volgens mij is dat behoorlijk vroeg. Maar na zijn laatste fles van half 8 slaapt hij gewoon door tot 7:15 de volgende morgen. ik heb het (op advies van het cb) gewoon uitgeprobeerd en blijkbaar vindt hij het prima zo.

5. poelka

poelka Lid

14 aug 2008
    14
    0
    0
    Heemstede
    Bij mijn dochter hoogde ik de fles op als die schoon op gingen.. dus dat zou je kunnen doen. Dus 30 ml en een schepje erbij. Kans is dat hij dan ook wat langer verzadigt blijft tot 4 uur. Het enige waar je op moet letten is dat je niet over een liter per dag gaat (daar heb ik problemen mee met mijn zoontje van nu 3 maanden; vandaag maar met de fruithappen gestart).
    Overigens werkte het bij mij wel prettig om in het begin bij te houden hoe laat en hoeveel hij dronk.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar flesvoeding.
    Elmo

7. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Hoeveel moeten ze nou eigenlijk precies per dag binnen krijgen? Ivy krijgt 100 cc per fles wat soms op gaat en soms blijft ze steken op 80 cc ongeveer. Nou slaapt ze wel steeds vaker de nachten door wardoor ik op 6 ipv 7 voedingen uit kom. Krijgt ze dan nog wel genoeg binnen?

8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.357
    197
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    hangt van haar gewicht af Sann

9. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    oke dat rekensommetje heb ik ergens gezienj. zal het s nakijken.

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    als je 150cc per kilo rekent heeft ze genoeg binnen. dit kan iets meer of iets minder zijn maar 150 is de richtlijn :D. als ze 4 kilo weegt is dat dus 600cc verdeelt over 24 uur

11. poelka

poelka Lid

14 aug 2008
    14
    0
    0
    Heemstede
    Volgens mij zei het CB bij mij dat 500 cc per dag al voldoende is. Zeker als ze goed groeien en goeie plasluiers heeft. Met die 600 a 700 cc zit je dan dus prima. Zolang ze dus maar goed aankomt.

12. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    Mijn zoontje krijgt 6 voedingen per dag en dan nog 1 in de nacht, die mag hij in principe over slaan, maar helaas dat doet in nog niet ;D hij krijgt trouwens een flesje van 120 cc water met 4 scheppen per voeding,.

Deel Deze Pagina