dreumes die geen avondeten wil!

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Burberry, Nov 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Burberry

Burberry Actief lid

Dec 21, 2007
    417
    0
    0
    Hoi,

ik zit met het volgende; mijn zoontje van 15 maanden eet nu al zo een 3 maanden niet of nauwelijks zijn avondeten. fruit en brood gaat er opzich wel goed in maar zodra het 18uur is en we willen eten vertikt hij het om zijn mond open te doen.
    ik heb van alles al geprobeerd zoals
    -samen aan tafel(gezellig etc)
    -elke keer varieren qua eten,vlees,vis,gekookt ei,kip,gekruid en zelfs met zout.
    -zelf laten eten dus lepel of vork in eigen hand maar neehoor dan OOK niet.
    met de handen laten eten werkt ook niet!
    -geen tussendoortjes voor het eten (soms geef ik hem 3 uur voor het avondeten helemaal niks meer maar zelfs dat helpt niet)

mensen uit me omgeving zeggen,joh elk kind heeft zo een periode en hij gaat vanzelf wel eten,maar dan vraag ik me af: zo een periode duurt die langer als 3 maanden??en is het voor zo een jong kind niet essnetieel dat ie ook groente binnekrijgt??

mijn partner en ik zijn in elk geval echt radeloos:(

ik hoop dat iemand me tips of adviezen kan geven en antwoorden kan geven op me vragen.aan het CB heb ik namelijk ook weinig.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,
    ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt wanneer je kindje het avondeten maar niet wil eten. Het klopt ook dat het vaak een periode is dat een kindje wat minder goed eet. Lust je zoontje iets niet meteen, probeer het dan een andere keer nog eens en herhaal dat zonodig: vaak moet een kindje wennen aan het nieuwe product. Ook kun je kleine beetjes opscheppen, als je zoontje meer wil, vraagt hij er wel om. Wanneer je je zorgen maakt of je zoontje voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt, kun je ook Peutergroeimelk geven. Hiermee krijgt je zoontje veel van de voedingsstoffen (behalve vitamine D) die hij nodig heeft met de melk binnen.
    Groetjes van Petra.

Share This Page