Aantal flesvoedingen per etmaal?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Kari, 24 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Dames, ik wil even weten hoeveel flessen van hoeveel cc jullie nog geven bij jullie kindjes van 13 maanden. Mijn dochter is nu ruim 13 maanden, en slaapt sinds 2 maanden niet meer door helaas. Ik heb al van alles geprobeerd maar het enige wat er voor zorgt dat ze direct in slaap valt is een fles van 200 cc. Die drinkt ze in 2 minuten helemaal op. En volgens mij honger ik haar echt niet uit overdag....

Dit is mijn schema: In de ochtend een fles (200cc)
    Rond 10:00 uur fruit met soms een zachtgekookt ei.
    Met de lunch 1 soms 2 boterhammen en een fles erachteraan van 200 cc.
    Dan gaat ze 2/3 uurtjes slapen en daarna krijgt ze een flesje met sap.
    Dan probeer ik haar groenten met vlees te geven, en hier gaat het wel mis, dit is echt een drama, al een maand of 2. Ze krijgt wel 2 danoontjes en daarna voor het slapengaan weer een fles van 200 cc.

Doe ik het eigenlijk wel goed, en wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat ze 's nachts doorslaapt? Pap lust ze niet dus dat hoef ik niet in de fles te doen.

Alvast bedankt!

Kari

*Edit moderator: topic verplaatst*

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Eet ze haar brood wel goed? Dan zou je kunnen proberen om 's middags warm te eten, als ze nog fit is. En het brood 's avonds.

Die 3*200cc is dat opvolgmelk of gewone melk?
    Want opvolgmelk kan er voor zorgen dat ze zoveel voedingsstoffen binnenkrijgt, dat ze haar gewone eten niet meer hoeft. Misschien dat je die fles na de boterham naar 100cc kunt doen.
    Of (gedeeltelijk) overstappen naar gewone melk.
    C kreeg vanaf 12 maanden alleen nog halfvolle melk.

En 's ochtends kun je ook beginnen met brood. Zeker als ze geen pap hoeft.

3. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik heb ook ongeveer hetzelfde schema als jou.
    Het warm eten is bij Sanne ook een drama. Ze duwt de lepel weg, trekt aan haar haar en wrijft in haar oogjes. Ik denk dat ze gewoon moe is maar haar danoontje eet ze wel zonder mokken op. Ik zit er ook een beetje mee want Sanne is een slechte drinker. Dus ik lees ff met je mee.
    Dit is Sanne haar schema: 7.15 uur: van 150 cc melk maak ik pap, gaat bijna helemaal op. 10.00 uur: fruithap, gaat meestal op (200 gr) 11.30 uur: 1 broodje. 12.00 uur: fles 180 + 6, ze laat meestal 30 staan. 15.15 uur: 1/2 rijstewafeltjes en ik bied haar sap aan maar dat drinkt ze meestal niet. 16.30 uur: groentehap + danoontje, meestal laat ze 3/4 lepeltjes groente staan. 19.30 uur: fles 180+6 meestal laat ze 30 staan maar soms gaat hij helemaal leeg.
    Mijn moeder past op en bij haar drinkt en eet ze meestal alles op. Ik denk soms dat ze te weinig vocht krijgt omdat ze om 15.oo uur geen drinken wil.

Deel Deze Pagina