ik heb een lichte tot matige longontsteking (gehad) ik heb zondag een ab kuur gehad van drie dagen en deze is dus op nu maar man ik blijf zo moe als een hond. nog gauw buiten adem en nog steeds pijn op mn long en mn ribbenkast is zo beurs als wat. mijn man heeft het twee jaar geleden gehad ( veeeel erger) en heeft er weken last van gehad. hoe lang duurde het bij jullie voor je weer een beetje de oude was? ik lijk wel 80 nu het gaat wel beter hoor maar heel heel heel langzaam
Ik heb dezelfde week na mijn bevalling ook een flinke longontsteking gehad, ik heb toen een kuur gekregen van een week. Jeetje wat heeft het lang geduurd voordat ik weer opgeknapt was. Ik was moe, en had totaal geen energie. Ging het na een aantal maanden weer eindelijk goed met mij, kreeg ik vorige week weer een longontsteking, helaas weer op dezelfde plek, en hij was weer flink. Weer een kuur gekregen van een week. Hij is nu afgelopen, maar ben echt zo moe de hele tijd. Ik ben wel weer zachtjes aan aan het lopen en sporten, maar het valt me vies tegen. Heb heel weinig energie. De eerste longontsteking heeft 4 maanden geduurd voordat ik weer opgeknapt was, en deze zal ook wel even duren zo te voelen. Echt niet fijn.
ojee je bericht is niet erg opbeurend nou klinkt die van jou veeel erger als wat ik heb. al heb ik al wel 4 weken ervoor lopen hoestten als een idioot ook. maar paar weken ben ik er dus wel zoet mee nog? pfff ellende beterschap meid
Toen onze zoon een longontsteking had werd er bij ons duidelijk door de arts gezegd dat de hersteltijd van een longontsteking zo rond de 6 weken was. En inderdaad na ongeveer 5 weken zagen we hem wat opknappen (minder moe en prikkelbaar)
Ik ben 27 maar had veel last van de longontsteking. Veel pijn, moe en hoge koorts. Uiteindelijk 3x verschillende AB gehad achter elkaar. 5dg, 7dg en weer 7 dg. Was er echt ziek van. Daarna nog zeker 3 weken kast gehad van vermoeidheid, kortademig en pijn maar longen klonken schoon. Voordat ik naar de dokter ging liep ik er al 2 weken mee en ben pas gegaanna ophoesten van bloed in het slijm. Kan veel pijn hebbfn En ga drm vaak veel re Laat. Totaal 2 maanden dus
Dat kan echt een hele tijd duren. Zeker je conditie moet je echt weer gaan opbouwen. In 2011 heb ik twee keer longontsteking gehad en daarna heb ik nooit meer mijn oude conditie terug gekregen. In 2012 heb ik de diagnose astma gekregen en in januari 2013 had ik weer longontsteking en ik ben nog steeds niet fit.
Mijn moeder heeft net een zeer zware longontsteking achter de rug nu pas begint ze weer wat zich zelf te worden en niets minder moe. Ze heeft er voor in het ziekenhuis gelegen en heb haar nog nooit zo ziek en moe gezien. Dus kan nog wel een aantal weken duren voor je echt opknapt. Beterschap en denk goed aan je zelf even.
jeetje zeg. echt lang. ik heb nooit echt koorts gehad. wel pijn op mn rug en al mn ribben doen zeer. heel veel hoestten ( echt abnormaal) het is net of er een vrachtwagen over me heen heeft gereden. nou ik wacht maar af. ben veel te ongeduldig, maar wil zo graag weer
Ik zit nog midden in m'n antibiotica weekje, hoop dat ik snel wat verder opknap want ook inderdaad beurse ribben, benauwd en hoesten. En heeeel erg moe. Ben het nu al zat xD