aantal gyn vragen voor ik bel

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door nieuwbegin, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Op dit moment zit ik vol met vragen hoe en wat. We hebben de doorverwijzing naar de gyn opzak, maar wat wordt er nu verwacht?

Als eerste vraagje, is er een wacht tijd( en dan vooral regio Haarlem) Is er iemand die mij dat kan vertellen?

Ik heb een zeer regelamtige cyclus van 29 dagen. Ik heb hier veel gelezen over dat als je eenmaal naar de gyn gaat ze een aantal temp kaartjes willen hebben.
    Maar ook als je een regelmatige cyclus heb?

Het punt van doorverwijzen heeft vooral te maken dat 96 % van de zwemmers een verkeerde vorm hebben ( te ronde kop). Van mij is nog helemaal niets bekend.
    Wat zijn ongeveer de stappen die genomen worden?

Ik twijfel of ik vandaag zou bellen of nadat we volgende week een midweekje weg zijn geweest. Voordeel van nu bellen is eerder aan de buurt zijn. Voordeel van na de vakantie bellen is dat ik tegen de tijd dat ik dan heen moet in ieder geval een halve maand ge tempt heb.

Wie kan mij helpen met zoveel vragen?

2. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Hoi Nieuwbegin,

Ik denk dat het weinig zin heeft als je maar een halve maand getempt hebt, want daaruit valt weinig af te zien.
    Ik zou wel gewoon beginnen met tempen en ook nu voor een afspraak bellen. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent en kun je lekker genieten van je vakantie. Ik kon binnen twee weken terecht.

Olga

3. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hi Nieuwbegin,

Ik kom zelf uit de regio Haarlem....
    Er is zover ik weet geen wachttijd, gezien Haarlem nu 2 ziekenhuizen heeft zou jij bij de locatie Noord een afspraak kunnen maken gezien je uit Spaarndam komt.

Wat betreft de tempkaartjes...weet ik niet, ik heb drie miskramen gehad en bij de laatste had ik mijn tempkaartjes bij me maar toen zei de Gyn dat het duidelijk is dat er een eisprong heeft plaatsgevonden (gezien het me toch gelukt was om zwanger te worden) dus die hoefde te laten zien. Maar als je ze maar een halve maand getempt hebt heeft het niet zo'n zin denk ik.

Maar goed ik zou eerst maar ff een afspraak maken en bekijken wat de Gyn gaat bespreken.

Succes Silla

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik kom ook uit de omgeving Haarlem inderdaad geen wachttijden. Mijn gyn heeft helemaal niet om temperatuurkaartjes gevraagd. Ik moest bloed laten prikken op dag 3 en dag 21. Ik zou zeggen bel voor een afspraak en vraag desnoods of je die tempkaartjes mee moet nemen.

Veel plezier met je midweekje weg en suc6 met zwanger worden.

gr vruchtje

5. jolie

jolie Fanatiek lid

26 okt 2006
    2.089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Ik weet alleen op 1 vraag een antwoord, en dat is als je een regelamatige cyclus heb dat je dan niet hoef te temperaturen, bij mij niet in ieder geval. Als je de eerste keer naar de gyn gaat dan let hij op je eisprong dan zal hij zien wanneer dat is als je een paar keer ben geweest. Dus ik zou lekker genieten van je midweekje, en je kan wel alvast bellen voor een afspraak. Succes.

6. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    DAnk jullie wel allemaal, ik heb geloof ik al mijn antwoorden nu wel. Ik ga zo even aan partner vragen of en wanneer hij tijd heeft na de vakantie.

Ik ben best wel een beetje gespannen voor het bellen en de afspraak.

7. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Succes !

8. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    nieuwbegin
    Ik zou me niet teveel vasthouden aan die temp kaartjes!
    Ik heb vanaf juli getempt en nam ze mee naar de gyn op de afspraak 8 maart. Ze kijk er ff naar (een moment) en ging vervolgens toch nog over op bloed prikken om zeker te zijn terwijl ze aangaf wel te denken dat ik een eisprong heb omdat ik A) al een keer zwanger ben geweest en B) door de vluchtige blik.
    Gewoon lekker die afspraak maken en zien wat er over je heen komt.
    Spannend is het sowiezo.

Heel veel sterkte/succes!
    Zet em op!

Mirre

9. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Nou plannen zijn weer gewijzigt hoor ( wat een heerlijk leven ook emt een it man die nooit iets zeker weet van wege zn eigen bedrijf) we gaan waarschijnlijk pas de 4 april weg.. dus ik heb het bellen ooki nog maar even opgeschoven zodat ik zeker weet wanneer we weg zijn en wanneer er tijd is.

Jullie hebben mij wel over gehaald om het gewoon te doen ondanks de spanning...

10. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Nou ja de intentie is er en je wacht gewon af enne wie weet wat er in die tijd nog gebeurt ;) !

11. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Ik ben na mijn 2e mk ook bij de gyn geweest. Ik heb een regelmatige cyclus en ik vertelde hem dat ik elke maand mijn eisprong op de juiste dag (dag 17) voel. Dat was voor hem voldoende en ik hoefde dus niet te tempen.
    Het kan zijn dat je een inwendige echo krijgt om naar je baarmoeder en eierstokken etc. te kijken en daar kunnen ze al een hoop info uit opmaken.

Ik zou gewoon zo snel mogelijk bellen. Vermoedelijk is er een wachttijd en zo niet, dan kan je je bezoek later plannen, aangepast aan je eigen agenda.

Succes meid.

12. bebe29

bebe29 Actief lid

26 sep 2006
    112
    0
    0
    brabant
    Ik ben blij te lezen dat je blijkbaar niet hoeft te tempen als je regelmatig bent. Ik zag daar het nut niet echt van in.
    Wij gaan binnenkort ook maar eens informeren naar het waarom nou nog steeds niet!

13. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ook bij een regelmatige cyclus kun je nog steeds je eitje op een andere dag hebben dan gemiddeld verwacht wordt, vandaar dat toch vaak gevraagd wordt naar een temp.kaartje of de informatie die je zelf eventueel te bieden hebt adh van ovulatietesten. daaruit komt dan ook naar voren of je wel op de juiste tijd sex hebt bijv.

mijn vriendin zat er een week naast en sja, dan is het niet verwonderlijk dat je niet zwanger wordt ;)
    als je niet wilt tempen, maar wel een ideee wilt hebben zou je drie maanden ovulatietesten kunnen doen. ze onderzoeken je daarna waarschijnlijk toch nog wel verder.

Deel Deze Pagina