Langer bezig met zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Muse, 21 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muse

Muse Lid

20 mrt 2007
    21
    0
    0
    Hallo Allemaal.

Zoals jullie kunnen lezen bij 'voorstellen' zien jullie dat ik nu al beland ben in ronde 14. Alweer een hele tijd.
    Wij willen nog niet de mmm in, omdat ik ne druk met de afronding van mijn opleiding bezig ben.
    hoe zit het allemaal met de andere meiden die al langer als een jaar bezig zijn zonder resultaat?
    Gaan jullie de verdere stappen ondernemen? waarom wel of niet?

Liefs Muse

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Onder vruchtbaarheidsbehandelingen vind je een heleboel vrouwen die al langer bezig zijn. Je bent welkom daar!
    Ik ben inmiddels in ronde 13 en wij hebben er voor gekozen om wel de mmm in te gaan> Inmiddels is ons bekend dat er wat aan de hand is met het zaad van mijn partner. Van de gyn moeten we nu 4 maanden nog zelf proberen en daarna zullen we met iui verder gaan. Wij hebben besloten stappen te ondernemen, omdat we dolgraag een kindje zouden willen. Ik voel me een geboren moeder en het lijkt me geweldig. Vandaar dat we door zullen gaan tot het uiterste. Het zou erg moeilijk zijn als iemand zou zeggen dat het voor ons niet is weggelegd. Ik hoop dat dat moment nooit zal komen.

3. Muse

Muse Lid

20 mrt 2007
    21
    0
    0
    Dank je princes...

Ik wil eerst mijn hele studie afgerond hebben voor we weer naar de gyn stappen.
    Ik heb al 2x een inwendige echo gehad. Daarop was de eerste keer (5e cyclusdag) niks bijzonders te zien. Baarmoeder en eierstokken zagen er goed uit.
    De 2e keer (5 dagen voor NOD) zag de gyn ontzettend veel baarmoederslijm, wat volgeens heb een mooi bedje is voor een beeb om in te nestelen.

Ik heb verder geen zin in dubbel stress, en een examen en de gyn, bah...

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik geef je gelijk als je eerst je studie af wil ronden. De medische molen geeft veel stress met zich mee en dan moet je niet net in een afstudeerproject zitten. Ik zag dat je ook een topic onder vruchtbaarheidsbehandelingen hebt geopend. Dan kletsen we daar gewoon verder. Goed? ;)

5. bebe29

bebe29 Actief lid

26 sep 2006
    112
    0
    0
    brabant
    Wij willen het nog 1 maandje afwachten en dan eens gaan kijken hoe het allemaal zit. Mijn vriend heeft zo'n 10 jaar geleden kanker gehad, dus vandaar.
    We hebben het al wel eens bij de internist gevraagd, maar die vond de kans net zo klein als ieder ander. Dus ja met dat antwoord kun je alle kanten op. Toch ben ik het wachten zat. Dus maar eens zien wat ze dan zeggen.

6. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Wij zijn ook iets meer dan een jaar bezig. Het moment om weer naar de dokter te gaan komt wel dichtbij voor ons maar we stellen het nog even uit. Ik ben nu nog zoveel mogelijk informatie over mijn cyclus aan het verzamelen zoals tempgegevens, ovulatietesten, cyclusduur etc. Die opdracht krijg je toch meestal bij je eerste bezoek aan een gyn (volgens mij) dus ik dacht "laat ik dat maar meteen gaan doen!". We zullen zien! Ik hoop voor ons allemaal dat de mmm niet nodig zal zijn. Zet hem op dames (en heren) :)

7. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    omdat ik er niet jonger op wordt en we beide keren eigenlijk direct zwanger zijn geworden wilde ik voor de zekerheid zijn zaad laten testen en die bleek dus niet goed...

van daaruit en omdat er iets was met zijn nieren zijn we door gegaan met onderzoeken (uroloog en internist) en nu hebben we voor de 11 een afspraak in utrecht staan en hopelijk kunnen ze daar ons verder helpen, van wat ik begrepen heb zal het zeer waarschijnlijk IUI worden (verder willen wijzelf ook niet gaan btw) en wie weet lukt het dan wel....

maar hier puur omdat we er dus al 2 hebben en het nu na dik een jaar nog niet gelukt is en er een duidelijk aanwijsbare reden is waardoor het blijkbaar niet gelukt is...

ik heb al wat bloedonderzoeken gehad waaruit blijkt dat ik in ieder geval een eisprong heb maar jammer geneog ook te veel FSH (wat kan duiden op een vervroegde overgang) maar dat wordt nog verder onderzocht, daar moet ik op cd 3 voor terug komen en als die wel goed is dan is het voorlopig wat mij betreft klaar.....

maar wel dus de mm in omdat ik voor mezelf een grens heb wat zwanger zijn betreft van 36 jaar....wil graag alles mee maken van mijn kind, en wil ook niet dat mijn kind een "oude" moeder heb, ben nu 34 en hoewel ik "jonger" ben dan ik wel eens in mijn omgeving mee maak merk ik wel terdege aan mezelf dat ik ook geen "25" ;) meer ben.....en tja wat ik al zei ik word er niet jonger op he... ;)

8. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    ik zit in de 15e ronde....helaas! we hebben de stap naar de mmm ingezet en zitten midden in allerlei onderzoken!

bij mij is hoogstwaarschijnlijk alles ok maar mijn man heeft heel erg slecht zaad!

Het wachten is het allermoeilijkst en het niet weten of we nog uberhaupt een optie hebben....

meiden heel veel sterkte en hoop dat wij allemaal snel aan de beurt zijn!

liefs nina

9. Wishes

Wishes Actief lid

10 feb 2007
    151
    0
    0
    Hoorn
    Hoihoi,

ook wij zijn al een tijdje bezig, nu ongeveer een jaar. Bij ons is alleen het probleem dat we door mijn vriend zijn werk elkaar 2 á 3 dagen per week zien en daarom zijn we ook nog niet naar de huisarts geweest. Gelukkig kunnen we over een dikke 2 maand wel geregeld klussen dus hopen we dan op een Bingo! :p
    Ik denk als we over een half jaar / jaar nog niet zwanger zijn we wel de stap gaan zetten voor hulp. Verder hou ik nog geen temp. etc bij omdat ik er op dit moment niet teveel mee bezig wil zijn. Mn vriend is ervan overtuigd dat ons kindje wacht tot het perfecte moment dus we zijn heeeeel benieuwd wanneer dat moment aan breekt.

Het ergste vind ik vooral dat sinds ik met de pil gestopt ben mijn ongesteldheid zoveel pijn doet, ik heb het gevoel dat ik dood ga hihi, en dat maakt het nóg rottiger om ongesteld te worden!

10. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Hoi wij zitten al in ronde 23. (als ik de tel niet kwijt ben tenminste. Haha....) We hebben wel gekozen voor de MMM, omdat onze babywens groot is! ;)

Liefs en suc6!
    Marjo

11. Niet meer actief

hoi meiden
    wij zijn nu 33 maanden bezig
    en zijn bij anderhalf jaar naar de gyn gegaan
    het is wel fijn op den duur weet je waar je aan toe bent
    en das ook wel weer fijn voor je gemoedsrust
    ik wil iedereen veel succes wensen
    en houd moed onze tijd komt nog wel :) ;)

12. dianapols

dianapols Lid

15 feb 2007
    57
    0
    0
    ADL-assistente
    Krimpen aan den IJssel
    Ik werd zwanger van Laura in de 16e ronde.
    We waren nog niet bij een arts ofzo geweest. Wel 1 keer ovu-testen gebruikt, maar toen niet zwanger geworden.
    Toen we graag een 2e wilde, was het in 1 keer raak! maar helaas na ruim 10 weken geeindigd in een miskraam. Nu zitten we in de 2e ronde na de mk, heb van 't weekend m'n NOD, spannend!
    We waren nog niet bij een arts geweest omdat wij daar erg tegenop zagen. We zijn verder allebei goed gezond en komen eigenlijk zelden bij een arts en al helemaal niet in het ziekenhuis. Voor ons zou het een grote stap geweest zijn. Ik denk dat ik pas na 2 jaar klussen naar de dokter zou zijn gegaan. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze die voor iedereen anders is.
    Heel veel succes met je studie en ik hoop dat je snel zwanger wordt.
    Groetjes, Diana

13. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Ik werd zwanger in ronde 6 en ronde 12 maar beide keren ging het mis. Nu in ronde 19. Af en toe is het echt even doorbijten, en verlies ik nog wel eens de hoop, maar wie weet ben ik toch ooit in de toekomst zwanger ;)

Deel Deze Pagina