Aantal kids vs aantal slaapkamers

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door roever, 4 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prjbt

prjbt Niet meer actief

Hier 5 kinderen en 5 slaapkamers. In de toekomst kunnen wij een 6e slaapkamer op zolder creëeren. Ze hebben dan allemaal weer hun eigen kamer.

Tot die tijd slapen de 2 jongsten (nu 2 & 1) samen en dat gaat gelukkig heel goed

2. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.633
    2.409
    113
    Wij hebben precies evenveel slaapkamers als we nodig hebben (vier slaapkamers en drie kinderen). Toen de derde bijna kwam hebben we de oudste twee bij elkaar gelegd, omdat ik het handig vond om een kamer over te houden voor was, werk en dergelijke. Dat hebben we een maand gedaan, maar de oudste gaf steeds mee aan dat ze eigenlijk rust nodig had. Met name ‘s avonds als ze naar bed ging, dan ging de middelste zachtjes zingen in bed, maar zij raakte daar overprikkeld van. Ze vindt het (nu) ook niet zo fijn om bij iemand te logeren of als iemand bij haar op de kamer logeert.
    Ik dacht altijd, dat moet toch prima gaan met twee kinderen, maar wij hebben ze toch maar weer uit elkaar gehaald. Het werkt dus niet voor alle kinderen.

3. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik ben alleen samen met mijn dochter. Hopelijk in 2020 nog een kindje erbij. We hebben officieel 3 slaapkamers, zo wordt de woning verhuurd, maar 1 kamer is in gebruik als eetkamer. Ons huis is totaal ongeveer 75-80m2. Dochter ligt nu op de kleinste slaapkamer 8m2. En ik op de kamer van ongeveer 10-11m2. Baby komt eerste jaar bij mij. Als we dan nog geen ander huis hebben dan gaan de kindjes samen op mijn slaapkamer en ga ik in de kleine slaapkamer slapen,

4. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Misschien dat we tegen die tijd wel ergens anders wonen waar ze wel een eigen kamer kunnen hebben. En anders zien we het wel :p. En ik ben dan ook nog wel zo een moeder die als het echt serieus aan is ze een nachtje hotel cadeau doe :roflmao:.
    Ik heb zelf tot ik volwassen was een kamer gedeeld met brusjes en vanaf daar naar een studentenhuis op mijn 18e. Ik weet dus zelf ook niet beter. En met de jeugd vriendjes die ik had waren er genoeg plekken om stiekem te zoenen anders dan de slaapkamer. Dan wordt je heel creatief :cool:.

Zwierezwaai en roever vinden dit leuk.
  5. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.263
    15.048
    113
    Vrouw
    Wij hebben 6 slaapkamers. Lekker veel, maar we hebben ook 7 kinderen:D
    Dus komen een paar kamers 'te kort'
    Op dit moment hebben de oudste 4 allemaal een eigen kamer. Zij zijn 14 jaar en ouder. De jongste 3 slapen samen op 1 grote kamer. Gaat prima. Al vind de oudste van hun het niet echt leuk meer.
    Hij zit in groep 8. Komende zomer gaan we de indeling aanpassen. Dan gaan de twee jongsten samen op een kleinere kamer en krijgen de aankomende brugklasser met zijn broer van dan 15 jaar samen de grootste kamer.
    We willen in het midden een soort scheidingswand maken. Zodat ze wel ieder een eigen plekje krijgen.
    Het is niet anders. Ze zullen het ermee moeten doen.
    Het liefst willen ze ook een eigen kamer, maar dat gaat niet. We gaan er zeker niet voor verhuizen.

suus1983 vindt dit leuk.
  6. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.036
    5.252
    113
    Ik vind ieder kind een eigen kamer(tje) dus echt wel een voorwaarde. Prima als ze graag samen willen slapen. Maar er moet altijd de mogelijkheid zijn om een eigen plekje te hebben. Waar een kind zichzelf kan terugtrekken, met eigen vriendjes spelen of gewoon tot rust kan komen. Juist in een groot gezin is dat belangrijk.

Daarnaast heeft ieder mens (en kind) zijn eigen slaappatroon. En dat kan ook nog eens veranderen.

Ik zou dus nooit meer kinderen dan kamers nemen.

7. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Ik denk dat de huizen met 8 slaapkamers ook redelijk schaars zijn. Dus dat maakt verhuizen vast ook niet heel makkelijk!

8. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.263
    15.048
    113
    Vrouw
    Idd, en die dat wel hebben liggen vast ver boven ons budget;)

(En het zijn nu al meer slaapkamers dan toen we het huis kochten. Toen waren het er 4: grote zolderkamer in tweeën gedeeld en op de voorzolder een dakkapel erbij. En daarna een wand met schuifdeur. Daardoor dus 6 slaapkamers)

Zwierezwaai vindt dit leuk.
  9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    6 slaapkamers 2 kinderen

3 slaapkamers
    1 sportkamer
    1 kamer met alle kasten voor de kleren ( inloopkast dus)
    1 kamer kantoor of werkruimte

We hebben nog de mogelijkheid om 2 kamers te maken. Maar dat gaan we niet doen.

En we hebben nog een vliering voor de opslag van spullen.

10. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Onze twee oudsten slapen op 1 kamer in een stapelbed. Baby heeft een inie minie eigen kamertje. Over 1.5 jaar ongeveer verhuisd zoon naar de 'babykamer' en dan gaan de meiden samen op 1 kamer. We hebben op zolder nog een kamer maar ik wil daar nog geen kind hebben ivm de ketel die er ook hangt. Ooit als ze alle 3 groter zijn maken we wel weer een nieuwe indeling.

11. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.263
    15.048
    113
    Vrouw
    Wil jij de zolder altijd niet gebruiken als slaapkamer, omdat de ketel er hangt?
    Ben je bang voor brand ofzo?
    Ik denk dat bij heel veel mensen de ketel op zolder hangt. En dat daar ook geslapen wordt.
    Bij ons ook. Op zolder zijn er 3 slaapkamers.

duikster vindt dit leuk.
  12. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    3 slaapkamers en straks 2 kinderen.
    Nou ja kamers... onze slaapkamer is een kamer de andere 2 zijn kamerTJES.
    Nu vinden we dat nog niet zo erg, ze hebben in ieder geval wel hun eigen prive en dat vinden we toch het allerbelangrijkste.

13. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Wij hebben op dit moment 6 slaapkamers. Dus ieder kind (straks ook nr 4) heeft een eigen kamer.
    Dit vind ik persoonlijk zeer belangrijk, ik kom ook uit een groot gezin en kinderen willen ook weleens privacy hebben.
    We hebben in de kelder nog een fatsoenlijke kamer over, daar zouden we ook een slaapkamer van kunnen maken. Maar slaapkamers in de kelder vind ik niet zo fijn.

14. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.734
    27.371
    113
    Vrouw
    Hihi klinkt ook wel een beetje horror als je zegt: 1 kind hebben we in de kelder :p

Lies1611 vindt dit leuk.
  15. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    In de toekomst wel hoor, want dan hebben ze alle 3 hun eigen plekje. Maar vind ze nu nog te klein omdat ze niet weten hoe te handelen bij calamiteiten. Of wij gaan in de toekomst naar zolder. Ooit ergens gewerkt waar toen net een 13 jarige jongen was omgekomen op zolder door brand. Het zal je gebeuren zeg. Die angst zit er bij mij wel in.

16. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik heb 2 kinderen en 2 slaapkamers. Ze slapen dus samen. Ze zijn niet anders gewend en ze willen ook niet apart van elkaar naar bed.
    Het zou ideaal zijn als ze allebei een aparte kamer hadden, maar ik ben nu alleenstaande en ik ben blij dat ik een huis heb.
    Voorlopig zit verhuizen er niet in. En ik denk altijd maar, er zijn ergere dingen. Ze komen verder helemaal niks te kort.

Zwierezwaai, Leni88 en suus1983 vinden dit leuk.
  17. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.679
    8.422
    113
    Vrouw
    Wij hebben twee grote slaapkamers voor de kinderen. Aan ruimte hebben we geen gebrek. Maar we hebben in elke kamer maar 1 raam dat open kan. We huren dus we kunnen niet zo maar veranderingen aan brengen. Als het koop was geweest dan hadden we er 6 slaapkamers van kunnen maken.

18. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Onze oudste slaapt op zolder, dat vond ik i
    n het begin ook een beetje vreemd.
    Maar het is een volledig uitgebouwde zolder met eigen badkamer en 2 grote slaapkamers. Dus geen typische kleine zolderkamertjes. De ketel hangt gelukkig in de zolder badkamer, dus daar geen last van.
    Toch voelde het voor mij een beetje Harry potter achtig om een klein kind "op zolder" te laten slapen :)

19. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.263
    15.048
    113
    Vrouw
    Oef ja dat is erg! Kan me voorstellen dat je dat je leven niet vergeet.

20. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.734
    27.371
    113
    Vrouw
    Hier heeft de zolder een balkon eraan vast van 10m2, met 2 openslaande deuren dus ik heb het vermoeden dat als 1 de puberteit aan tikt, hij naar zolder wil om zn eigen etage te hebben incl eigen buitenruimte :p want waarom in de tuin bij pa en ma zitten als je je privé chill zone kan maken haha

Leni88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina