aantal maanden lijstje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tanja20, 5 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    dus idd die van anger eyes(angela) klopt.

2. jikke

jikke Actief lid

7 dec 2006
    427
    0
    0
    friesland
    En ik sluit me helemaal aan bij Loeki2 en Veertje 1979, klopte ook bij mijn andere zwangerschappen en is een stuk makkelijker uit te rekenen. 0maand zwanger bestaat niet, dan ben je nog niet zwanger. Ik ben 8,5 weken zwanger en dus bijna 2 maanden.
    Gewoon niet te moeilijk rekenen, joh!
    Jikke

3. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ja ik hou het ook op die van angel eyes en veertje.
    Ik ga niet iedere keer zitten reken met de metode van angel eyes, ben niet zon rekenwonder...en nu met die zwangerschapsdementie ;) poehpoeh.
    Maar ik ben deze week 21 weken dus tussen 19t/m23 dus ong.5 maanden.

poeh een hele bevalling die maanden :) ...maar idd mensen die nog nooit zwanger zijn geweest etc. die snappen niet wat ik met 21 weken bedoel, dus maanden noemen is ietsie makkelijker.

Joehoe de 5 maand \:D/

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Het lijstje klopt precies hoor dames, sorry, maar is helaas geen spelt tussen te krijgen. Maar kan me voorstellen dat niet iedereen het begrijpt.

@ Bibiche, klopt helemaal met mijn lijstje 26 weken is het einde van je 6e maand, dus 6 maanden zwanger.

@ Adine, 17 weken en 5 dagen is dus een zwangerschap van 4 maanden

@ Peetje, 16 weken is een zwangerschap van 3,7 weken idd. Dus niet helemaal 4 maanden, daar moet je nog zo'n 10 dagen meer voor hebben.

Dames het aantal maanden is echt super simpel te berekenen, je weet het begin en het einde van je zwangerschap (uitgerekende datum). Op de eerste dag van je zwangerschap is het bijvoorbeeld de 14e van de maand, dus als het weer de 14e is ben je een maand verder, daar hoef je toch geen rekenwonder voor te zijn.

Mijn eerste dag was de 7e dus morgen ben ik 7 maanden zwanger want dan is het weer de 7e en op 7 maart ben ik 8 maanden zwanger, simpel toch.

5. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Het lijstje kwam van 2 gynae's en een vk, dus kan niet anders dan kloppen.
    Je krijgt in het begin van de zwangerschap er 2 weken bijgeteld (of zijn het er nu 3? :( )
    Bij mij klopt het allemaal, heb er de datums bijgezet die overeen komen met de weken en ik kom precies op de uitgerekende datum uit op week 40, ook bij m'n 2 vorige zw schappen klopte het precies.
    Zal dat hier straks ff posten ;)

6. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    de 11 was de laatste ongi en elke 11de ben ik een maand verder. 11 feb ben ik dus 7 maanden. dat vind ik het makkelijkst rekenen.

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja dat klopt helemaal spooky, je bent dan uitgereken op 18 april, 4 dagen na mij.

Deel Deze Pagina