Tips gezocht overstap van borstvoeding naar flesvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door williebb, 2 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. williebb

williebb Actief lid

22 mrt 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ruim 3 maanden met veel plezier borstvoeding gegeven, maar omdat ik over een aantal weken weer ga werken en borstvoeding geven mij heel veel energje kost, wil ik langzaam overstappen op flesvoeding.

Zowel in de eerste 1,5 week als na 4 weken hebben we al af en toe een flesje kunstvoeding gegeven en dit ging steeds prima.
    De laatste keer was 3 weken geleden en toen dronk hij ongeveer 140 cc.
    Tot nu toe gaf mijn man, oma of iemand anders dan ik het flesje.

Vorige week voor het eerst zelf geprobeerd een flesje te geven maar hij drinkt bijna niet meer. Ik dacht eerst dat dit aan mij lag, maar nu pakt hij ook de fles door mijn man niet meer.

Wie heeft tips hoe je een baby (weer) aan een flesje kan laten wennen?
    Ik ben vooral benieuwd naar: hoe vaak per dag proberen, voor, na of tussen de borstvoeding door, als hij niet genoeg drinkt daarna borstvoeding aanbieden.

2. MamavC

MamavC Niet meer actief

Stom misschien maar wil hij wel een ander (merk) flesje?

3. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Als hij eerder al wel goed uit de fles dronk kan het nu even niet willen drinken ook totaallos staan van de borstvoeding. Mijn dochters hebben beiden maar kort borstvoeding gehad en hebben steeds om de zoveel weken even ene periode gehad, waarbij het drinken uit de fles lastig ging. Vaak duurde dit maar een weekje ofzo. Soms hielp het om een totaal andere fles te pakken, maar soms ook niet.

Deel Deze Pagina