ik heb eigenlijk 3 vragen: - wat voor soort brood moet ik kopen voor mijn zoontje van 6 maanden? (om broodkorstjes te geven, niet om hem al een heel broodje te geven hoor!) - welk fruit is calorie-arm en welke juist calorie-rijk? Mijn zoon is vrij stevig dus wil hem niet 'overvoeden' of teveel suiker/calorien geven -wat is de reden van het stomen van het fruit? Is het alleen om het zacht te maken of is er ook een andere reden? Alvast bedankt!!
Hoi! Gewoon bruinbrood is prima! Het is belangrijk om juist goed af te wisselen qua fruitsoorten. Qua calorieen zou je vooral kunnen letten op voedingsmiddelen die veel suiker bevatten (bv koekjes, limonade, pappen met suiker etc), niet zozeer op fruit. Fruit is erg gezond, vooral als je varieert. Als je zoontje wat meer kan bewegen/tijgeren/kruipen dan wordt hij snel minder stevig hoor, is vaak heel normaal! Stomen van fruit is niet nodig. Ik kan me voorstellen dat je het wilt stomen als je het zacht wilt maken, bijvoorbeeld bij appel. Verder is er geen reden hoor! Groetjes Linda