Hoi allen, Vandaag maakte ik mee dat mijn kleine man (15 mnd) geen avondeten bliefde. En daarna ook geen toetje. Mijn moeder was er en die pakte m op schoot en begon de lepel in zn mond te wrikken en meteen brullen en overstuur en ik heb na 2 happen gezegd dat ik niet wilde dat ze dat deed. Maar dan? Wat doen jullie op het moment dat ze dus geen avondeten en geen toetje gehad hebben? Met een lege maag naar bed? Worden ze dan niet wakker van de honger? Nu geef ik nog bv, maar omdat hij normaal genoeg ernaast eet, is het eigenlijk behoorlijk aan het kelderen nu en kan ik m dus na het avondeten niet eens meer 'volstoppen' met bv als ie dat zou willen want 80% van de tijd drinkt ie maar 3 slokken dus mn bv is daar niet meer op berekend. Een papfles ofzo heeft ie nooit gewild.
Hier gewoon naar bed... Nog nooit wakker geworden van honger om die reden. Het erin proppen door de mond open te wrikken zou ik echt niet doen en al helemaal niet accepteren van mijn moeder (of wie dan ook)! Daar bereik je alleen maar het tegenovergestelde mee.. Mag je kindje trouwens zelf eten of wordt hij sowieso nog gevoerd? Misschien is ie ook niet fit of krijgt hij kiezen? Dat zijn hier in ieder geval redenen om niet te willen eten... Maar maak NOOIT strijd van eten, want dat win je nooit en het wordt alleen maar erger.
I k sluit me aan bij Nova, Wij maken ook nooit een strijd van het eten.. ik denk altijd, als hij honger heeft eet hij wel, ik heb ook wel eens echt geen zin in eten. Wat betreft je moeder, ik zou dat zelf ook echt niet leuk vinden hoor. Ik geloof niet dat dat zo werkt.
Inderdaad geen strijd van maken. En ja: gewoon naar bed. Als je iets anders (lekkerders) gaat geven, heeft hij dat zo door en heb je dt straks elke keer. In het begin lieten we z'n eten gewoon staan. Als hij dan toch nog ergens om vroeg, boden we hem gewoon hetzelfde aan. Dat hoefde hij nou gek genoeg nooit. Dus tegenwoordig gooien we het gewoon gelijk weg als we de tafel afruimen. Komt trouwens niet zo vaak meer voor hoor. En meestal is er dan ook wel wat. Een aantal maanden terug heeft hij een periode van weken gehad dat hij vaker niet at dan wel. 't Is er echt geen mager schaminkeltje van geworden.
Hij krijgt inderdaad kiezen. Er zijn er 4 aan het doorkomen. Daarnaast ook afgelopen week zn BMR + Pneu gehad. Goed om te horen dat jullie kindjes daar niet wakker van worden. Mijn moeder is ellenlang tegen me uitgevallen dat ik ander eten klaar had moeten hebben in de diepvries wat ie wel lekker vond en dat ik me niet goed voorbereidde en dat ik soep had moeten hebben en dat ik de kleine man alsnog een toetje moest geven terwijl ie voor de tv liedjes aan het zingen en dansen was op een dvd. Dus maar gedaan... Zo te lezen krijgen jullie kindjes geen papfles meer ofzo?
Gewoon naar bed idd. Ik zou nog wel een bv proberen. Maar dreumesen en peuters eten nou eenmaal niet altijd goed. Hier worden ze eigenlijk nooit wakker 's nachts na slecht eten, maar anders zouden ze een flesje krijgen.
Onze zoon kreeg op die leefijd nog wel een volledige avondvoeding aan borstvoeding. Die ging er rond 18 maanden van af en wij zijn hem daarvoor in de plaats niet iets anders gaan geven. Ook niet een extra papfles als hij het avondeten oversloeg.
Ik geef m sowieso bv voor t slapen gaan. Alles wat er nog in zit dan hihi. Het stelt me wel gerust om te horen dat jullie kindjes daar niet wakker van worden. Mijn moeder gaf me het gevoel dat ik een kinderbeul was.
Tja. Dat vind ik niet echt leuk van je moeder. Gaat goedkomen hoor. En anders merk je vanzelf hoe het in de loop van vannacht gaat. Als hij wel wakker wordt van de honger, kun je nog makkelijk een keer extra aanleggen of even iets anders verzinnen. Maar wij hebben dat in ieder geval nooit hoeven doen.
Nee niet eten = niet eten. Jammer morgenochtend weer een nieuwe kans, wakker zijn ze er nooit van geworden. Wat betreft je moeder: waarschijnlijk had hij een andere maaltijd ook geweigerd omdat hij gewoon niet wilde eten. Pfff gewoon laten zeuren! Vind wel dat ze zich er teveel mee bemoeit het is jouw kind!
Nee, allang geen papfles meer na het avondeten. Jongste is van 28/02/2012 en zij drinkt 's ochtends nog wel een papfles, maar eigenlijk alleen omdat ze op de -2 lijn groeit en het goed kan gebruiken. Oudste (2,5) drinkt een klein flesje melk voor het slapen gaan (100 ml), maar dat is onderdeel van haar slaapritueel geworden. En nee, ik heb ook geen "reserve" eten in huis voor dit soort gevallen. Ik ga mijn dreumes van 14+ maanden niet aanleren dat het ander eten krijgt en ga ook geen rare fratsen uithalen om haar aan het eten te krijgen. Soms proberen we wel een 2e soort toetje, maar that's it.
Als ze niet eet geef ik haar later nog een banaantje. Dit komt niet vaak voor, behalve als ze heel moe is of iets niet lekker vindt. Kan allebei gebeuren, ik vind niet dat ze dan zonder eten naar bed hoeft. Toetje krijgt ze ook altijd.
Wat naar zeg, dat je moeder je dit gevoel gaf. Mijn dochter eet ook wel eens niet, maar ze krijgt niks anders, blijkbaar heeft ze dan gewoon niet zoveel trek. Toetje krijgt ze aangeboden, maar wil ze ook niet altijd. Hier krijgt ze nog een fles voor ze gaat slapen, gewone, geen papafles. Gewoon bv geven en dan komt het vast goed. Hier heeft ze ook net 6 kiezen tegelijk gekregen, eten deed ze amper. Nu zijn ze allemaal door en eet ze als een bouwvakker Zou trouwens wel eens tegen je moeder zeggen dat ze zich er niet mee moet bemoeien, jouw jochie, jouw regels.
Als hij hier niet wilt eten, dan niet... Ik bied hem 1 \ 1,5 uur later nog wel een boterham aan, of anders een fles pap... (Die gaat er altijd wel in hier) Maar ik verplicht m echt niet om te eten...
Die van mij wordt wel midden in de nacht wakker met honger (4.00 uur: mamaaaaaa, ik wil een boterham... met pindakaas!) als ze savonds niet eet. Dus nog geen garantie voor je op een ongestoorde nachtrust Maar zo te lezen is dat een meer een uitzondering...
Hahah! sorry ik moest er even om lachen. Lig je heeeeerlijk te slapen word je ineens wakker om een boterham met pindakaas! Onze zoon eet ook niet altijd ( 8 van de 10x wel) zn bord leeg en wil ook geen toetje maar hij is er nooit wakker van geworden en vaak compenseert hij dat met een extra boterham.of beschuit bij het ontbijt.
Hier is niet eten gewoon niet eten. Haalden ze later wel aan de borst in, of als ze later honger kregen kregen ze een banaan of een boterham. Nooit dwingen of wrikken, geen strijd van maken.
Wat rot dat je moeder zo reageert! Zou toch echt duidelijk maken dat je daar niet op zit te wachten... inderdaad jouw kind jouw regels! Weet je hoe zeer het doet vier doorkomende kiezen. Duurde hier wel 1, 5-2mnd voordat ze weer at als voorheen... dus even geduld!
Soms snap ik niet waar alle (schoon) moeders zich mee bemoeien? Ik snap dat iedereen het beste wil voor zijn (klein) kind maar dan nog ga je toch niet iemand de les lezen?! Hier werd ook geroepen dat ik dochter moest bijvoeden met fruit, omdat ze niet zo veel aangekomen was.. Die snappen gewoon niet dat ze dan beter een extra fles melk kam drinken omdat daar veel meer kcal en voedingsstoffen inzitten dan in die 3 happen fruit dat ze zou eten... Schoonmoeder zei zelfs dat ik haar eens spinazie met diksap moest geven.. Toen ik zei dat ze geen spinazie en diksap mag hebben zei ze; bij ons was dat vroeger niet hoor! Pfff.. Praat ze over meer dan 30 jaar geleden!
Super dat je je dreumes nog lekker BV geeft! Ik geef/gaf dan wel een papfles,juist door het slechte eten,maar als hij dat niet wilt, dan gewoon drinken en naar bed.'s Nachts eventueel weer drinken. Maar als ik ze melk geef voor het slapen is dat eigenlijk altijd genoeg.