stoppen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Joeja, 21 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joeja

    Joeja Bekend lid

    2 sep 2007
    994
    0
    0
    Ik geef nog 1 bv per dag. Dit is de eerste voeding 's ochtends. Ik wil ook deze graag weg doen, maar hoe kan ik dat het beste doen?
    Gewoon in 1 keer helemaal stoppen lijkt mij... pijnlijk...
     
  2. Nathalie1973

    Nathalie1973 VIP lid

    28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Zou de eerste week gewoon om de dag doen en dan steeds een dag erbij doen.

    Mag ik vragen waarom je met deze laatste voeding wilt stoppen?
     
  3. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Idd, wat Nathalie zegt lijkt me een goed plan.
    Of bijv de eerste dag smorgens niet voeden, maar pas als de druk te hoog word, even de druk eraf laten drinken/kolven. En dan zo doorgaan tot er steeds langer tussen zit, dus die hele dag en dan 1.5 dag ertussen, dan bijv 2 dagen ertussen. Zo loop het langzaam terug. (denk ik, geloof ik)
    Liefs, Hanneke!
     
  4. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Dat lijkt mij idd verstandig. Opletten op harde/rode/pijnlijke plekken !
    En mocht je de melk afkolven kan het er geler uitzien. Je kunt dit met een gerust hart aan je kindje geven. Afbouwmelk gaat n.m. weer op colostrum lijken dus boordevol antistoffen e.d.
     
  5. Joeja

    Joeja Bekend lid

    2 sep 2007
    994
    0
    0
    Dank jullie voor de wijze raad!
    Ik ga stoppen omdat ik enorm veel last heb van de hormonen. Ik ben gevoelig voor een stofje dat daarin zit volgens de dokter en word er nogal manisch van. Ik heb het daar tijdens en na de zwangerschap erg moeilijk mee gehad. En steeds als de kleine haar voedingspatroon veranderde (wat praktisch constant was) had ik het ook weer plakken. Zowel ik en mijn man hebben er genoeg van. Sinds ik nog maar 1 voeding geef per dag (= nu sinds 2,5 week ongeveer) heb ik pas weer het gevoel tot mijn oude zelf terug te keren en heb ik weer rust in mijn kont ;) Ik heb het vanaf dag 1 al geen prettiger bezigheid gevonden dus ik vind het knap dat ik het al 5 maanden volgehouden heb.
    Dat is waarom ik wil stoppen met deze laatste voeding.
     

Deel Deze Pagina