het onderwerl zegt het al..... wie heeft er ervaring of wie weet of je na een normale bevalling na een eerdere keizersnede zeldde dag naar huis mag? mijn eerste kindje werd ik ingeleid.. bljjven steken op 7 cm en toen spoed keizersmede gehad... 5 dagen moest ik blijven.. en door heel veel dingen en vooral fouten van ziekenhuis waren het 5 helse lange dagen... ik wil ( eis bijna sorry ) echt gelijk of paar uur na de bevalling naar huis...... zooooooo graag!!!!! maar weet niet of dit mag na een bevalling na keizersnede? ik MOET helaas in ziekenhuis bevallen ivm de eerdere keizersnede... anders was ik lekker thuisgebleven.. wie o wie kan mij uit mijn twijfel halen..? snap dat elke bevalling anders is.. maar in geval van dat alles goed en soepel verloopt....?
Van deze site haalde ik het volgende: Keizersnede - Behandeling | Ziekenhuis.nl Wanneer naar huis na een keizersnede? Hoe lang je in het ziekenhuis moet blijven is afhankelijk van je gezondheid en je herstel, maar ook van bijvoorbeeld je thuissituatie. Er wordt gekeken of je nog kraamhulp krijgt thuis. En of je thuis nog meer kinderen hebt, waarvoor gezorgd moet worden. Meestal mag je tussen de tweede tot de zevende dag na de keizersnede naar huis.
Zelfde dag zal niet gaan. Een keizersnede is een zware buikoperatie, en ze zullen je zeker nog even willen houden. Die twee dagen lijken mij echt minimaal, alleen voor degenen bij wie het helemaal goed en soepeltjes verloopt.
Dat vraagt TS toch niet? Zoals ik het lees, is ze Bin de 1 e met een keizersnede bevallen en vond ze het verblijf in het ziekenhuis niks. Nu wil ze normaal bevallen en weten of ze dan wel meteen nar huis mag?
inderdaad Mamanama.. hihi dacht dat het er wel duidelijk stond.. dezelfde dag na keizersnede naar huis lijkt me inderdaad niet echt handig.. haha.. maar JosieJ fijn te lezen dat ik niet de enige ben.. benieuwd of er mensen zijn die er ervaring mee hebben........
Ik ben met de 1e met een spoedks bevallen, tweede op een 'normale' manier. In principe kon ik dezelfde dag naar huis maar omdat mijn dochter met een aangezichtsligging geboren is, moest ze 24 uur ter observatie blijven. Wat volgens mij belangrijk was, was dat je naar de wc geweest was.
als alles verder goed verloopt, mag je dezelfde dag naar huis. je moet altijd in het zh bevallen als je in het verleden een keizersnede hebt gehad, omdat tijdens de bevalling er altijd een klein risico bestaat dat je oude litteken gaat scheuren. er moet dan meteen worden ingegrepen. als de bevalling goed verlopen is, is dat risico er niet meer (de druk is van het litteken af), dus mag je lekker naar huis.
Ik ben afgelopen maandag via de natuurlijke weg bevallen na een eerdere keizersnede. Ik beviel om 1:06 en rond 10:00 mochten we naar huis. Voorwaarde was idd dat ik wel geplast moest hebben.
Oh wat fijn de rsacties!! Dat stelt me zo onwijs gerust!! Nu hopen dat ik normaal beval zonder gekke dingen hihi. waauw gefeliciteerd met de kleine yfke zie ik in je banner... fijn datballes goed is gegaan!! Genietbervan!
Sorry, ik had het inderdaad niet goed gelezen! Ik dacht dat je weer voor een keizersnede naar het ziekenhuis moest, maar dat staat er helemaal niet. Bij een goed verlopende natuurlijke bevalling mag je na een paar uur al naar huis. Er zijn wat uitzonderingen, zo zijn er ziekenhuizen die je niet laat op de avond laten vertrekken. Nogmaals sorry voor het slechte lezen, ik hoop voor je dat het ongecompliceerd verloopt - maar vooral dat je nu een goede ziekenhuiservaring zult hebben!