Hallo dames, Heeft iemand goede tips hoe je de kitranden in je douchebak weer goed schoon kan krijgen? Ik gebruik nu dat spul van de HG speciaal voor schimmelplekken op kit maar het helpt helaas geen zier... Lijkt me niet de bedoeling dat ik het ga wegkrabben, of wel? De kit zelf is doorzichtig en de plekjes zijn dus zwart.... Behandel het elke keer opnieuw maar ik zie geen verbetering!! Iemand de gouden tip?
Ik lees even mee, ik krijg de mijne er ook niet uit. Ook al met azijn geprobeerd. Ik merk wel dat sinds we weer braaf de douche droog wrijven na elke douche, er geen nieuwe zijn bijgekomen.
Ik smeer er altijd chloor op, na 20 minuten zijn ze weer als nieuw. Geen idee of dit kwaad kan Edit: mijn kitranden zijn wit weet niet of dat uitmaakt...?
Ik doe er ook chloor op, eerst keukenpapier en dan chloor erop, dan blijft het extra goed zitten. En lekker in laten trekken. Als de kit nog goed zit is het zonde om te vervangen vind ik.
ALs HG niet meer helpt zou ik inderdaad de rand vervangen. Zo gedaan ... het weghalen duurt langer dan nieuwe er op spuiten met zo'n spuit!!! Successss
Kun je vertellen hoe oud de kit is? Een keer in de zoveel jaar moet kit eigenlijk wel vervangen worden..
Afsteken en op nieuw doen? Zie je ook barstjes etc dan zeker doen want dan kan er water langs gaan. kit kost niet zoveel
Als je ze niet meer schoon krijgt zijn ze misschien oud en gewoon aan vervanging toe. Nieuwe kitrand = zo gedaan
Nee, de kitranden zijn pas 2 jaar oud! En ze zijn van doorzichtig spul zal ik maar zeggen....en kan je die kitranden zelf zo strak zetten?? Vind het eigenlijk wel zonde om dit na 2 jaar weer te doen maarja...mss toch maar eens chloor proberen!!
mmm met 2 jaar is het snel. dan zou chloor of HG moeten helpen. Zit het zwart er echt op of zit het er ook onder en tegen de randen enzo? Misschien is het niet goed gezet of is het niet de juiste kit voor badkamers. Als ik het goed heb is er speciale kit die schimmelwerend is voor de badkamer.
Inderdaad opnieuw vervangen. En wat je kunt doen om het te voorkomen: douche droog maken na het douchen en de badkamer goed luchten, raam open en/ of deur open zetten.
Ik herken je irritatie!! Op sommige plekken werkt voor mij witte azijn echt super, en chloor zou ik zelf eens uit moeten proberen! Nu in het 4e huurhuis dat ik hier in de UK gezien heb. Vochtig klimaat, vaak met regen en gemiddelde tempratuur is geweldig voor schimmels.. En heb dit dus al vaak gezien in de douche als in de keuken!! (Maarja, welke idioot neemt dan een houte keuken, en een hout afgewerkte badkamer...???!) Ik zou inderdaad wel het kit pas vervangen wanneer het los begint te laten, zolang het nog intact is probeer chloor en/of witte azijn uit! Ook werkt het als je de ruimte goed kan door luchten na het douchen, raampje en deur open. Als het vocht daar blijft met alles dicht krijg je ook sneller schimmel, en dan ook in de muur en plafond..