Hoi, Omdat mijn dochtertje best wel wat spuugt wil ik Johannesbroodpitmeel gaan geven. Vanochtend heb ik dat gedaan, 1 schepje bij een fles van 180+6. Dus echt niet veel! Ze heeft nog een 2-Speen op de Avent Classic fles, maar hiervoor had ik al een 3-speen erop gedaan. Vervolgens nog allemaal gaatjes erbij gemaakt, maar nog deed ze ineens 35 min. over de fles. Normaal doet ze er 15-20 min. over. Hoe doen jullie dat? En, ze slaapt altijd meteen weer verder 's ochtend en is nu al 1,5 uur wakker... Kan dat ook daardoor komen? Ben benieuwd!
Wij hebben ook mega zitten tobben. . Qua speen en warmte van de fles maar t hielp haar wel.. Wij deden na overleg nutricia 180 + 6 + 2 schepjes nutriton met speen 3 En dan zo'n 35 sec in magnetron, bij mn ouders zelfs 40 sec.. Dat ging toen beter... de speen verstopte toen niet meer.. Nu probeer ik af te bouwen en gebruik 1 schepje dat gaat ook goed nu.. Succes!!
Wij gebruiken ook nutriton bij de fles van 180+6 gebruiken we ook 1 schepje, de melk moet wel de juiste temperatuur hebben anders is het te snel dik.wij hebben een docter brown fles met een speen 2 en doet er ongeveer 15 a 20 min over.
Zelf maak ik alleen het water warm, en geen aangemaakte voeding ivm hotspots in de magnetron. 1 schepje Nutriton is idd niet veel. Heb je daarna nog Nutriton gebruikt en gebeurde dit weer? Misschien moet ze even wennen dat het harder werken is?
Hier johannesbroodpitmeel van de kruidvat...heb ook die standaard voeding. 1 schepje op 180. Water eerst warm maken en dan pas de voeding. Je kan de voeding ook beter roeren met een vork dan schudden. Door het schudden krijg je meer luchtbellen en klontert t nog wat. Ik heb de avent fles maat 1, hij drinkt er alles uit. Misschien dat nutrtiton dan toch nog dikker is?
Ik zwier altijd, vind het goed werken. Die van Kruidvat merk en Nutriton (heb met beide ervaring en gebruik nu pure Johannesbroodpitmeel) hebben een beetje ander effect, vind die van het Kruidvat merk langzamer indikken, net als de pure Johannesbroodpitmeel, wat erg fijn kan zijn trouwens, mijn dochter drinkt dan net iets meer en sneller. Maar wat het grootste verschil maakt vind ik is het merk voeding, mijn dochter kreeg eerst Hero en die dikte beter in dan de Neocate die ze nu krijgt, de laatste is heel irritant qua indikken. Met de Hero kwam het wel continu omhoog maar spuugde ze weinig, met de Neocate spuugt ze alles onder, indikken helpt maar een beetje helaas.
Eerst water verwarmen en dan de voeding, wat helpt is de nutriton eerst vermengen met de voeding. zoals ze schrijven niet schudden krijg je teveel lucht en daardoor weer kramp. De melk hoeft ook niet meteen te verdikken in de fles het is juist de bedoeling dat het verdikt in de buik duurt ongeveer half uur
Nee eerst het water verwarmen.. En dan de voeding erin en dan schepje nutriton. Roeren met vorkje, en klaar. Succes
Bedankt voor jullie antwoorden. Maar ik ga nog even verder Met speen 3 kreeg ze op een gegeven moment gewoon bijna niks eruit. En ze raakte er echt gefrustreerd van, helemaal aan het brommen tijdens het drinken. Bovendien voorkomt 1 schepje nutriton nog niet het spugen. Dus heb ik de 3-standenspeen gehaald van avent. En op standje 1 wilde ik het der geven. Met 2 en 3 schepjes had ze hem echt binnen 5 minuten leeg, en spuugt ze alsnog een beetje. Met 4 schepjes spuugt ze niet en doet ze er ongeveer 10 minuten over. Maar doordat ze sneller drinkt, denkt ze dat ze nog niet vol zit, en is het dus brullen na de fles. Dit duurt maar een paar minuten, maar ik vind het toch vervelend. Het slaperig wegleggen na de fles is er nu dan niet bij... Plus dat ik nogsteeds het idee heb dat ze er gewoon wat onrustig van wordt. Iemand nog andere tips? Ik zat te denken aan andere voeding (Hero Baby voeding waar al Johannesbroodpitmeel in zit), maar ze heeft wel H.A. voeding nodig ivm allergien en astma bij mijn vriend. Lastig!!
Het spugen kan natuurlijk ook komen doordat de fles te groot is en haar buikje gewoon overloopt. Heb je al eens geprobeerd om gewoon wat vaker een kleinere fles te geven?
Dat ze nog ff huilt na de fles kan ook de leeftijd zijn, had mijn dochter ook, ze vallen op een gegeven moment niet gelijk in slaap en dat is voor baby's ook wennen, misschien helpt een speentje? Misschien een andere fles proberen zoals de doctor brown? Hielp hier erg goed tegen snel drinken. En idd misschien kleinere flesjes, ze spugen ook als ze te veel gedronken hebben. Ze is natuurlijk ook nog erg klein.