hoeveel uur zonder voeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door novanne, 28 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. novanne

novanne Niet meer actief

Dag,

Even een vraagje: mijn dochtertje van bijna 10 weken drinkt haar laatste flesje, dat ik tussen 23.00 en 24.00 geef, nauwelijks op omdat ze dan in diepe slaap is. Dan komt ze altijd wel weer tussen 04.00 en 05.00 uur.
    Gisteren heb ik na haar een na laatste flesje van 19.00 uur gewoon gewacht tot ze wakker werd. Om 05.00 uur sliep ze nog en hebben we haar wakker gemaakt. Oftewel als ik haar niet wakker maak om 23.00 - 24.00 uur slaapt ze dus door.

Hoe lang mag zij nu zonder voeding slapen. Ze weegt ca 5 kg.
    Ik krijg hier geen eenduidig antwoord op. De een zegt max 8 uur, de ander 10 en sommigen zeggen dat 12 uur ook geen probleem is.

Alvast bedankt voor je reactie

groet
    Anne

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoeveel voedingen krijgt ze dan in totaal op een dag?

Ilja

3. novanne

novanne Niet meer actief

Als ze 's nachts niet doorslaapt krijgt ze 6 voedingen, 5x150cc +5 en 1 flesje met ca 100 cc in de nacht.
    gisterenavond hebben we om 21.15 uur haar laatste flesje gegeven en hebben we haar om 06.00 uur wakker gemaakt.

Ze krijgt nu dan 5 x 150cc + 5 om bijv. ca:

06.00
    10.00
    13.30/ 14.00
    17.30
    21.00 /21.30

groet
    Anne

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik vind haar nog erg jong voor 5 flesjes. Ook gezien haar gewicht. Misschien toch het beste om 's-vonds nog een laatste fles aan te bieden.

Ilja

5. novanne

novanne Niet meer actief

Dit antwoord verbaasd mij wel. Op het CB zeiden ze dat 5 flessen prima kon toen ze 6 weken was (dit omdat ze toen 4 kg woog). En een tijdje geleden had ik je ook gevraagd wat ik moest doen als Sara zou doorslapen en toen vertelde je dat ik haar dan 5 x 150 cc kon aanbieden.
    Nu weet ik het helemaal niet meer.

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Sorrie voor de verwarring....ik typ 5 en had in gedachten 4 voedingen. 5 voedingen kan en mag inderdaad. Zorg dat ze minimaal 5 voedingen krijgt overdag en wil ze doorslapen dan lekker laten slapen.

Ilja

7. novanne

novanne Niet meer actief

Bedankt voor je antwoord. Ik was al even helemaal in de war.

8. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Zo zie je maar iedereen kan zich vergissen.

Ilja

Deel Deze Pagina