aantal voedingen bij borstvoeding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angel Eyes, 12 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    hey hey,

    Ik geef volledige borstvoeding. Dat gaat allemaal prima.

    Dano drinkt gemiddeld 20 minuten per keer. Hij komt stipt om de 3 uur voor een voeding. snachts laat hij ons ongeveer 6 uur met rust.

    ik vind dat hij nog vaak voor een voeding komt. als ik dit vergelijk met flesgevoedde baby's die maar 5 voedingen hebben terwijl Dano er 7 wil.

    hoe is dat bij jullie (geweest)?
     
  2. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    hoi hoi,

    Hier gingen we rond de 3 maanden naar 6 voedingen en met 4 maanden 5...hij dronk steeds minder per keer dus dat was voor ons aanleiding om er 1 voeding af te halen. Ik denk dat er altyd wel verschil tussen bv en fv blijft qua hoeveelheid, fv kindjes slapen vaak ook langer dus hebben ws ook daardoor eerder een voeding eraf...
     
  3. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Bram drinkt 6 x per dag aan de borst.
    1 x 's nachts en de rest overdag.
    Overdag zit er gemiddeld zo'n 4 uur tussen de voedingen.
    's Nachts komt hij meestal tussen 3 en 4 uur nog een keertje.
    Af en toe slaapt hij een nachtje door, dan zit hij dus op 5 voedingen.
    Bram drinkt meestal 20 min. aan de ene en dan nog 5 min. aan de andere borst.
     
  4. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    Ik vind het wel netjes.
    Borstvoeding is gewoon niet vergelijken met kv.
    De reden waarom brostgevoede kinderen vaak vaker een voeding krijgen dan kindere die kv krijgen liggen hem vooral in het feit dat bij bv de baby zelf bepaald hoeveel hij/zij drinkt. Bij kv is dat vaak niet zo omdat een fles makkelijker drinkt en het kindje daardoor geneigd is de hele fles leeg te drinken en minder te luisteren naar zijn natuurlijk gevoel dat zegt dat hij genoeg gedronken heeft. Daarnaast is borstvoeding lichter verteerbaar omdat het een lichaams eigen stof is. Dus het passeert sneller maag en darmen waardoor en vaak ook weer sneller honger optreedt.
    Maar net zoals je de groeicurve van een kindje dat bv krijgt eigenlijk niet moet vergelijken met een kindje dat kv krijgt moet e dat dus ook niet mer de hoeveelheid voedingen doen.
     
  5. paprika

    paprika Fanatiek lid

    29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Ik zit op 6 tot 9 voedingen per dag, elke dag is weer anders. Vind dat je kleintje het netjes doet hoor Angel Eyes!
     
  6. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Tot en met 6 maanden is t normaal dat je kleine op 6 voedingen komt hoor met bv. Justin komt ook nog rond de 3 a 4 uurtjes, ik geef de laatste dagen alleen maar bv en merk dat dit echt lichter verteerbaar is.
     
  7. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Vandaag had ik 7 voedingen, morgen kunnen het er gerust 5 zijn, Annika drinkt nooit meer dan 10 minuten, meestal is het minder.
     
  8. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    Na de 6 maanden kan 6 voedingen ook nog heel normaal zijn. Het ligt er maar net aan hoeveel bijvoeding een kindje al wil. Tot de eerste verjaardag is melk het hoofdbestanddeel van de voeding van een baby. Daarom heet de rest ook bijvoeding :)
     
  9. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Borstvoeding kan je toch nooit te veel geven?
     
  10. illuminate

    illuminate Actief lid

    20 apr 2007
    416
    0
    0
    6 voedingen, elk drie uur. Heel soms 7 voedingen. Hij krijgt zijn 1e voeding om 7.00, en daarna elke drie uur.
     
  11. spijkervrouwtje

    spijkervrouwtje Fanatiek lid

    28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Sinds een halve week zit Isa op 5 voedingen. Om 07.00 uur de eerste en dan om de 4 uur. (dus 23.00 uur de laatste) Heb hier eigenlijk niet veel voor gedaan ze heeft dit zelf geregeld. Hiervoor kwam ze een tijd om de 3/4 uur en ook nog snachts maar in tijd van 2 weken heeft ze zelf dit nieuwe ritme gevonden en moet zeggen dat het mij wel bevalt ;)

    Wat wel duidelijk te merken is dat ze de laatste tijd echt langer drinkt. waar ik ze eerst met een half uur gevoed, verschoond had en laten boeren, ben ik daar nu toch echt wel (minimaal)3 kwartier mee bezig, ze drinkt nu zo'n 20 min aan de ene borst en dan nog 5/10 min aan de andere. Terwijl ze dus eerst bijna altijd maar 1 borst dronk. Maar ja dat moet dus ook wel want ze heeft nu een voeding minder.
    Blijf het wonderlijk vinden hoor dat ze klein als ze zijn dat al zelf allemaal regelen :D
     
  12. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Ik geef fles voeding, maar Merel komt minsten 7 keer en soms wel 10. Ik maakte me hier ook erg druk om, maar het regelt zich vanzelf wel denk ik nu...
     
  13. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    @ spijkervrouwtje:
    Grappig, Bram doet precies hetzelfde. Hij drinkt nu veel langer dan voorheen, maar heeft wel minder voedingen.
     
  14. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Ik geef al 5 1/2 maand volledige bv. Ik merk nu dat mijn dochtertje hier niet meer voldoende aan heeft. Ze wordt ineens 's nachts weer wakker en heeft enorme honger.
    Ik voed haar nu gewoon. Ze zit nu dan ook weer op 5 voedingen per dag.
     
  15. liefzonnetje

    liefzonnetje Fanatiek lid

    17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    ik zit nu op 6 voedingen en soms een extra slokje voor het slapen gaan....

    wel drinkt hij nu veel korter en is wat onrustig aan de borst... lijkt of hij genoeg heeft, maar is binnen 10 minuten klaar met drinken... blijft vervolgens weer 3 uurtjes weg... genoeg natte luiers en poepluiers, dus het zal wel voldoende zijn...
    een flesje BV wil hij trouwens ook opeens bijna niet.... tja en ik moet weer werken :(

    eind van de dag komt hij trouwens 2 keer om de 2 uur.... ff bunkeren voor de nacht denk ik....
    overigens maak ik hem wel rond 22:30 nog een keertje wakker om te drinken en dan slaapt hij tot 6 a 7 uur :)
     
  16. mamavanYeline

    mamavanYeline Bekend lid

    12 okt 2005
    666
    0
    0
    borstvoeding mag je zoveel geven als het kindje aangeeft.

    Ik heb helaas maar 3 weken bv gegeven :( maar de ene dag had Yeline keurig 9 voedingen en daarna een dag van elk uur/ anderhalf uur het verschilde heel erg alleen toen ze in het ziekenhuis lag de 1e 1,5 week toen had ze een vast schema met bv toen kreeg ze om de 3 uur.
     
  17. Firella

    Firella Actief lid

    14 aug 2006
    201
    0
    0
    Hoorn
    Esmee krijgt 5, 6 of 7 borstvoedingen, net hoe het uitkomt.
    In principe komt ze ongeveer om de drie uur, soms iets eerder/later en de nacht slaapt ze lekker door.

    Groetjes Firella
     
  18. Emmetje75

    Emmetje75 Fanatiek lid

    26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    Emma had vanaf 5 weken ong 6-7 borstvoedingen, vanaf dat ze 2 maanden is, slaapt ze vanaf een uur of 9 - 10 uur door tot 's ochtends gem. 7 uur (kan wel 'ns 6 danwel 8 uur zijn), overdag komt ze om de 2,5/3-4 uur, ze komt dus nu op 5-6 voedingen. Ze heeft dat zelf zo geregeld
     
  19. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Zit meestal rond de 8 voedingen. Overdag komt ons kereltje meestal na 2 uur (al) weer. ' s Nachts slaapt hij vaak door.
     
  20. miekje80

    miekje80 Bekend lid

    27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Ik geef inmiddels 6,5 maand volledige borstvoeding
    en het aantal keren dat mijn zoontje drinkt verschilt per dag. Hij krijgt sinds 2 weken rond 11.00 uur fruit en rond 18.00 uur groente. Daarnaast komt hij overdag de ene dag 3 keer en de andere dag 4 keer om te drinken. Sinds 3 weken komt hij ook `s nachts nog 2 keer (rond 00.00 uur en rond 04.00 uur). De weken daarvoor kwam hij deze 2 voedingen niet.
     

Deel Deze Pagina