aantal voedingen bij borstvoeding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angel Eyes, 12 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaMa WeN

    MaMa WeN Lid

    2 jul 2007
    47
    0
    0
    kapster
    tara krijgt 5 x bv per dag s`nachts slaapt ze door van half 11 tot ongeveer 7 uur

    groetjes wendy
     
  2. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Mijn Jelte clustert tussen 17.00 en 20.uur, hij drinkt dan aan beide borsten tenminste een kwartier en tenminste 2 x, soms nog een 3e keer. Hij slaapt dan door tot 05.00-06.00 uur. Dit doet hij sinds week 10 ongeveer.

    Na de eerste voeding in de vroege ochtend komt hij om de 3 uur gemiddeld, dat zijn dus 4 voedingen. Die clustervoeding tel ik als dubbele voeding, dus hij krijgt er 6 op een dag. Om 23.00 uur kolf ik een voorraadvoeding af ivm productie en voorraad opbouw. Jelte doet het heel goed op de BV, terugkijkend was het vooral de eerste 6 weken standaard om de 3 uur voeding vragen/krijgen dag en nacht. Dit heb ik hem gegeven om de productie goed op gang te krijgen, en te houden ( even afkloppen), daarna gaf ik heel langzaam op verzoek, en vanaf week 9 volledig op verzoek.
    Dat clusteren vanaf de 10e week heeft hij dus helemaal zelf gedaan, vind dat ook wonderlijk.
     
  3. Vennetje

    Vennetje Actief lid

    3 aug 2006
    261
    0
    0
    Sara kreeg al vrij snel 6, soms 7 voedingen per dag (BV). En al snel sliep ze ook de nacht door.
    Overdag kwam ze om de 3 of 4 uur en kreeg ze op een gegeven moment 5 voedingen. Sinds een paar weken heeft ze de nachtvoeding weer ontdekt :( Nu heeft ze er dus weer 6 meestal.
     
  4. Panda

    Panda Fanatiek lid

    6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Bastian krijgt nog 4 of 5 keer bv, ook 's nachts nog. Plus groente/fruit/brood/yoghurt. Vreetzakje. Ben onlangs begonnen met 's avonds een flesje kv want heb dan zelf niet genoeg meer (te moe).
    Het lijkt misschien veel maar hij zat een paar maanden geleden nog op zo'n 9 voedingen per dag dus het gaat de goede kant op :)
     

Deel Deze Pagina