Hallo allen, Ik geef vanaf de geboorte BV, en zou dit graag nog lang willen voortzetten, alleen het volgende is het probleem: Mijn zoontje heeft erg veel last van darmkrampen, op dit moment helpt niks meer geen infacol, cinababy, venkelthee. Hij krijgt METEEN last van krampen, als hij nog aan mijn borst zit, ik vind het zo zielig, hij wil zo graag drinken maar die krampen geven hem geen kans, gevolg: alles komt er uit, spugen soms heel veel, en dan vraag ik me af heeft hij dan nog wel wat ingehouden. Ik kolf ook, en heb gemerkt dat hij geen krampen heeft als hij uit de Aventfles drinken! Hoe kan dit? Verder wil hij om de 2 a 3 uur drinken, en als ik ga kolven in die tussenperiode dan krijgt ik er amper 50 cc uit, is niet genoeg voor de kleine. Gisterenavond sliep hij 5 uur lang door, dat is voor mij goed want ik kolf dan met gemak 200 cc uit beide borsten, en dan kan hij lekker drinken. Maar hij slaapt niet iedere nacht 5 uurtjes. En nu dan mijn vraag, welke poedervoeding kan ik gaan gebruiken om hem te voeden, en hoe moet ik het verder doen met de BV, want ik wil het dolgraag blijven geven, maar hij heeft zooooo'n krampjes aan mijn borst. Ik hoop zo dat die 3 maanden voorbij zijn dan hebben ze toch geen krampjes meer? Wie kan mij helpen, sorry voor het lange verhaal !
Het klinkt als hyperlactatie & te sterk toeschietreflex.... Misschien heb je hier wat aan: http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... riode.html Veel verzekeringen vergoeden ook een consult van een lactatiekundige, ik zou er eentje inschakelen, zeker omdat je zo graag BV hgeeft!
Ik zou idd eens goed opletten hoe de voeding gaat. Krijgt je kindje mischien (te) veel lucht binnen ? Kolven/kv ik zou er niet aan beginnen. Bel anders een vrijwilliger van de VBN of LLL (is gratis) of een lactatiekundige (word vaak vergoed in je aanvullende verzekering. Je kunt ze allemaal vinden op www.borstvoeding.nl Om je goede informatie te geven moet je n.m. wat meer weten. Die vrijwilligers of lk kunnen je daarbij goed helpen.
Ik weet niet of dat het is, want het is weken lang goed gegaan! Ik heb wel altijd een toeschietreflex, en soms denkt ik een beetje te hard als hij gaat drinken maar ik weet het niet zeker, misschien hapt hij daarbij te veel lucht ik weet het niet. Ik zal morgen CB bellen.. Wat is het nummer van de gratis LLL, kan het niet vinden.
Hier LLL mocht er niemand in je buurt zitten kun je natuurlijk ook iemand bellen die ergens anders woont.
He beertje, van KV hebben baby's juist vaak ERGERE krampjes dan van BV. Als je TSR te sterk is, is het handig om even een klein beetje af te kolven voordat je gaat voeden. Probeer dat eerst eens. En een lactatiekundige is altijd handig om erbij te hebben,
Wat een vervelend probleem zeg! Kan me goed voorstellen dat het je allemaal even ontmoedigd. Ik kan me ook goed voorstellen dat je, wanneer je kindje iedere voedingsbeurt loslaat van de kramp, je vervolgens de kolf gebruikt. Is het een idee om eens te proberen om even een half minuutje te kolven voordat je je kindje aanlegt? Zodat de ergste druk er even af is? Verder zou ik inderdaad zo snel mogelijk een lk of een vrijwilliger van één van de twee verenigingen erbij halen, overstappen op kv is zo gebeurd, terug aan de borst omdat je spijt hebt is veel moeilijker!
hoi! Mijn ventje verslikte zich in het begin heel erg aan de borst en lag altijd ontzettend onrustig te drinken, te maaien met zijn armen en benen..... Na een aantal maanden is het overgegaan, volgens mij rond de 2,5/3 maanden.. Mijn tsr was/is ook heeel sterk en hij kon het gewoon niet aandrinken, echt heel zielig.. De tips die ik kreeg waren idd eerst kolven tot je tsr, dan de melk die eruit spuit weg laten lopen en daarna je kindje aanleggen. Dan kan hij hopelijk wat rustiger drinken. Let wel op dat je niet te veel wegkolft, want anders heb je straks weer te veel melk... Of tegen de zwaartekracht in voeden. Jij gaat op je rug liggen en je legt je kindje op zijn buik op jouw buik.... en je laat hem zo drinken. Je moet hem dan wel een beetje ondersteunen en het is wat ongemakkelijk maar het zou kunnen helpen.. en verder zou ik idd ook bij een lc informeren. Die kan je vast nog meer tips geven!
Wij hebben daar ook last van, maar nu gaat het beter, weet niet waarom. Ik had geen heftig tsr. Hij ging gewoon spertelen van de buikpijn, je hoorde zijn darmpjes. Eliminatietest gedaan, maar was het niet. Heb nu Tommee tippee fles en gaat perfect. Kolf laatste 2 flessen en als ik niet genoeg heb , dan vul ik het aan met Omneo. Hoogstens 30 cc en niet vaak. Ik was het op een gegeven moment zo zat, maar het gaat vanzelf wel beter.
Idd eerst even kolven. Wat ook kan helpen is om in een andere houding te voeden. Zelf lekker onderuit gezakt zitten, half liggen en je kindje in een verticale lijn aan je borst leggen. Dit werkte goed in m'n vorige kraamgezin dus wie weet een tip.
Halloooooooooooo, Inmiddels zijn de krampen voorbij en gaat het weer hartstikke goed. Ik kolf af en toe nog wel af, anders stuwen ze zo.
Nee de LLL wist het ook niet, ze kon niet verklaren of het krampjes waren, waarschijnlijk is het boosheid (omdat hij niet meteen word gevoed na het wakker worden, ik weet het niet). Maar het is helemaal over, en opeens heb ik gigaveel melk, waar ik heeeeeeeeeel blij mee ben hihi.