aantal voedingen en kolven

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Musty, 20 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    Hoi,

ik zit een beetje met het volgende dingentje
    ik geef volledig BV :D en vind t helemaal super

ons zoontje is een veelvraat :)
    ons 'schema' (voed op verzoek) ziet er een beetje als t volgende eruit

soms(beetje 50/50) nacht voeding tussen 03.00 en 05.00
    dan 06.30-07.00
    9.30-10.00
    11.00
    13.00
    16.00
    18.00-18.30 half uurtje clusteren en na bed voor de nacht
    20.30-21.00 Kolven
    24.00 'laatste' voeding

hij drinkt altijd beide borsten helemaal leeg, hij groeit letterlijk de pan uit zelfs na de 3 mnd dat de groei volgens cb zo afnemen

maar nu dat kolven, ik kolf dubbelzijdig electrisch en omdat ie zo veel drinkt(?) zie ik alleen kans om dus savonds rond 9 uur te kolven

maar ik kolf dan niet meer dan 80 cc uit beide borsten
    is dit niet heel erg weinig? en wat kan ik er evt aan doen ect?
    straks ga ik 2 dagen 6 uur werken en zou dan 2 a 3 voedingen p/d mee moeten geven en dan op werk kolven
    ben zo bang dat ik dan ook 'maar' deze hoeveelheid kolf

daarnaast heb ik ongeveer elke 2 wk aantal regeldagen omdat ik door de pco om de 2 weken aan t vloeien/ongi ben, en dat vermakkelijkt t kolven niet echt

en dan nog een 'probleem' :)
    hij weigert alle fopspenen, dat is niet zon ramp, hij pakt zn duim
    maar hij weigert ook flessenspeen (tommee tippee)
    we proberen t keer op keer en mn man geeft dan de fles
    maar hij maakt t ons echt onmogelijk, wat hier verder aan te doen?

groetjes

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Ik lees vooral de vraag of je kolfopbrengst normaal is? Deze is zeker prima, zeker gezien je in de avond kolft. Ik verwacht echt wel dat je opbrengst overdag op werkdagen beter zal zijn.
    Kolf je iedere avond? Zo ja, heb je inmiddels dan niet voldoende voorraad en kan je dus stoppen met het kolven?

Verder ziet je dag er normaal uit, maak je hem wakker om 2400 uur? Zo ja dan zou je dit eventueel eens weg kunnen laten en zien wat hij dan doet?

3. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hoi annemarie,

ik kof idd standaard elke avond, maar omdat we steeds met fles proberen (elke dag 1 maal een beetje) wordt er best wat verspilt op dit moment

ik maak hm idd wakker om 24.00 dit omdat hij anders alsnog zelf komt rond half 1/1 uur

vanavond heb ik eertst gekolft en een half uur later nog even nagekolft en had nu 115 cc :)

is t niet zo dat als ik stop met kolven en die 'voeding' wegvalt dat de productie achteruit gaat?

(sorry beetje onzeker aangezien de bv bij ons dochtertje op drama uitliep alles wat mis kon gaan ging ook mis:))

4. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ga even kijken naar de calma :)

5. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Als je stopt met kolven ga je aanmaken wat je kindje nodig hebt ;)
    Over de voeding van 24.00 uur: ik persoonlijk vond het fijner om gewoon om 2100/2130 naar bed te gaan en alvast lekker te slapen voor mijn dochter zelf kwam, anders bleef ik toch wakker en vond ik het vermoeider. Wie weet slaapt hij ineens dan tot 0400 en heb je toch al ruim 6 uur te pakken!

6. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hoi annemarie,

ik heb afgelopen nacht na jouw tip/advies hm niet wakker gemaakt, ben om 10 uur naar bed gegaan

gevolg was dat hij om 3 uur kwam en dusdanig van de wap was dat ik tot 5 uur met hm op heb gezeten en bezig ben geweest met voeden, daarna is hij wel in slaap gevallen maar zeer onrustig geslapen waardoor ik niet meer kon slapen (hij slaapt nog altijd lekker in de wieg naast me en dat gaat perfect) rond 7 uur weer wakker en tot 8 uur aan de borst gelegen
    ben nu dus sinds 3 uur afgelopen nacht wakker :)

doen t deze nacht weer zometeen even wakker maken en kijken of t uitmaakt of dat het ergens anders aan ligt

7. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hoi annemarie

we hebben 1ste nacht gedaan niet om 24 00 wakker te maken
    daarna de nacht op onze manier gedaan
    afgelopen nacht weer niet wakker gemaakt

maar afgelopen nachten is hij gewoon onrustig geweest
    ongeacht wat dus ik ga hm niet meer specifiek wakker maken :)

en tot hoever en hoelang zal ik doorgaan met fles poberen te wennen?

ik zit zoiezo tot okt volledig thuis (nu in ziektewet ivm bi en nog aantal punten en dan is hij 6 mnd).... is t dan nog waard om ermee te blijven worstelen hm aan de fles (ook de calma gehaald bij ziekenhuiszorg winkel) te krijgen als ie al 6 mnd is?
    mssn dan proberen met beker(tje)?

8. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Volg daarin je eigen gevoel, maar maak er nooit een worsteling van: als hij niet wil dan stoppen.
    Mijn dochter dronk vanaf 5 maanden echt prima met een beker, dus dat kan ook zeker.

9. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hoi annemarie,

:) we proberen nog een week elke dag meerdere keren kleine beetjes aan te bieden met de calma
    blijft t een worsteling stoppen we met fles 'opdrinen'
    aangezien we zelf inmiddels best erover 'stressen' om hm zo te zien worstelen ermee

kolfopbrengst gaat trouwens beetje bij beetje beter :)
    en we maken hm om 24.00 niet meer wakker

hij is (na 2 weken beroerd te zijn geweest van acute bronchitus) in 6 dg tijd 155 gegroeid :D dus hij heeft meer dan genoeg eraan nog lijkt me

10. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Wij hebben inderdaad die keuze ook gemaakt en gaf al veel rust!

Deel Deze Pagina