Onze kleine meid is nu bijna 14 week, al wel optijd om dit te vragen maar; Onze meid wil geen fles, al vanalles geprobeerd. Nu hebben we gezegd dat ze dat ook niet hoefd, omdat ik toch altijd thuis ben en het niet noodzakelijk is. We willen zowiezo tot 6maand alleen bv geven. Maak ook een vooraad aan. Maar als ze straks 6 maand is, en ze ook gewoon wat drinken mag (water, thee), waar moeten we haar dan leren uit drinken. Gelijk een tuitbeker of? Iemand tips
Ja mag ook meteen met een open beker beginnen maar hier ging dat niet goed,ze verslikte zich heel erg en wilde dan op dat moment niet verder oefenen( ben wel blijven oefenen).ben toen begonnen met een tuitbeker met een harde tuit en dat gaat goed.vanaf 1 jaar ook gaan oefenen met een rietjesbeker en dat gaat ook prima.nu zijn we wel nog aan het oefenen met een open beker en met een beetje hulp gaat dat steeds beter.
Kijk even op Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Schema - Voedselintroductieschema vanaf zes maanden Water of thee is nog niet nodig als ze zo klein is, en al helemaal niet in de winter. Maar als je het graag wilt geven dan mag dat natuurlijk wel. Ik kan je niet helpen met de vraag hoe je het moet geven want die ervaring heb ik nog niet. Succes!
Het hoeft idd niet(net er niet bijgezegd) hier wilde ik wel oefenen met drinken uit een beker en daar deed ik of water of afgekolfde melk in.nu krijgt ze soms ook wat anders erin als extraatje zoals wat verdund vruchtensap.
Je hoeft geen water of thee te geven en bij borstvoeding word dat zelfs afgeraden (ivm de melkproductie). Wij zijn met 6 maanden begonnen met een tuitbeker en dat ging prima, maar dat is enkel als mijn vriendin werkt en Sara dus niet live aan de borst kan. Dan krijgt ze gekolfde melk uit een tuitbeker. Een gewone beker lukt ook prima.
Lastig, ons meisje wou ook geen fles maar omdat ik ging werken naar vier maanden moest het toch, uiteindelijk met dentalen gelukt. Eigenlijk melk altijd is fles, andere drankjes gewoon in beker en bij visite in tuit. Ging prima, na jaar alle flessen eruit en alleen nog gewone beker.