Hoi, Vanaf welke leeftijd zaten jullie op 4 voedingen per dag? Mijn zoontje is nu ruim 4,5 maand en krijgt nu bijna 2 maanden 5 voedingen per dag. De laatse voeding krijgt hij rond half 11 en dan slaapt hij de hele nacht door. Ik wil nu proberen om de laatste voeding weg te laten. Hij wordt hier ook niet wakker voor, maar ik haal hem uit bed om te drinken. Ben alleen "bang" dat dit gevolgen heeft voor mijn prductie en de boel terugloopt.. Iemand ervaring mee? En wanneer begonnen jullie met fruithapje/pap e.d.? Groetjes!
jory, lijkt mij nog wat vroeg om al naar 4 voedingen te gaan. bijvoeding hier begonnen met 5,5 maand. mijn dochter drinkt nog wel 6 voedingen. Mijn zoon dronk net als de jouwe vrij vroeg 5 voedingen. Hij groeide niet zo hard dus ik ben hem tot hij 7 maanden was en goed bijvoeding at blijven wakker maken voor de 5e voeding, anders sliep hij ook door. Je kunt het dus ook laten afhangen van hoe goed hij groeit. Ik bedoel dus: je kunt uitproberen of hij goed genoeg aankomt als je hem niet meer wakker maakt voor een voeding. Dan merk je ook wel of je productie het kan hebben. Maar zoals gezegd: 4 is echt niet veel.
Nooit eigenlijk, dus ik kan je hier niet echt mee verderhelpen uit eigen ervaring. Maar je kan het voorzichtig proberen en kijken wat het geeft. Als je voelt dat het misloopt, toch weer gaan aanleggen, en dan komt het wel weer slim. Fruit en groenten waren hier pas na de 6 maanden stilaan aan de orde. En echt heel traag opgebouwd. Telkens nog eerst borst, dan beetje proeven - spelen - ontdekken, dan weer borst. De eerste 3/4 maanden ging fruit of groenten zeker nog geen melkvoeding vervangen. Eerlijk gezegd zie ik én terugbrengen naar 4 keer borst én op deze leeftijd actief gaan bijvoeden met fruit en groenten slecht aflopen voor je productie...
Als hij er niet om vraagt, om die laatste voeding, zou je het allicht kunnen proberen maar voor je productie zou het wel beter zijn die voeding dan af te kolven en in te vriezen ofzo. Want je zoontje is nog best jong en je productie waarschijnlijk nog niet zo stabiel. Zeker rond de 4 maanden hebben veel mensen een dip. Hier zijn we sinds een paar weken over naar 3 a 4 voedingen, maar tot en met 9 maanden dronk Irem 8 a 9 keer per etmaal. Ik heb ook met deze 3 a 4 voedingen genoeg melk, maar Irem is ook al bijna 10 maanden. Met bijvoeding zijn wij begonnen met 5,5 maand.
Hier met bijvoeding begonnen met 6 maanden. Hier zijn we nu van 5-6 voedingen ineens naar 2 gegaan. 4 voedingen kwam hier bijna niet voor. Ik vind je kindje ook erg jong voor 4 voedingen, misschien met 6 maanden? Hier eigenlijk nooit wakker gemaakt voor een voeding maar hier dronk ze overdag lange tijd om de 3/3,5u.
Hier ook bijvoeden vanaf 6 maanden, maar dan nog echt als bijvoeding, het verving dus geen borstvoeding. Echt eten was 't hier pas vanaf 1 jaar. Op 4 voedingen heb ik met Milan trouwens ook nooit gezeten en nu met Isabelle (5,5 maand) zit ik ook nog op zo'n 8 voedingen. Ik zou persoonlijk voorlopig even die 5 voedingen aan blijven houden, in verband met je productie. Ik vind 4 voedingen voor zo'n kleintje ook wel heel weinig hoor!
Simone is gecorrigeerd nu 4.5 maand en ze zit op 4 voedingen hoor. We laten sinds een week de late voeding achterwege in de hoop dat ze haar ritme een beetje aanpast en overdag meer drinkt, ze werd namelijk supersjaggo de laatste tijd als we haar om half 11 wakker maakten en dan dronk ze ook nog weinig omdat ze om 7 uur nog gegeten had. Tot nu toe is het resultaat dat ze 's morgens eerder komt maar overdag niet veel meer drinkt, ik hoop dat dat nog schuift. Ik kolf de late voeding nog wel af trouwens want het is de bedoeling dat ze die nog inhaalt en op mijn werk wil ik niet 3 keer kolven.
mijn zoontje dronk altijd 5x...maar ik ben altijd een "6e" voeding gaan kolven, voordat ik naar bed ging, voor mn productie..(en voorraad) ik zou gaan kijken hoe het met de plasluiers gaat als je naar een 4e voeding gata, al vind ik dat echt heeel weinig...voor zo'n kleintje
Vanaf wanneer 4 voedingen? -Dat vraag ik me hier ook af! Onze zoon drinkt nog min. 6x/dag dus ja... We zijn met 6 maanden gestart met bijvoeding waar hij sommige dagen héél goed van eet en sommige dagen amper. Dit maakt hier echter totaal geen verschil in het aantal borstvoedingen.
Ha meiden, Bedankt voor jullie reactie's! Ik had de vraag ook aan de lactatiekundige gesteld, en zij gaf aan het gewoon te proberen. Mijn zoontje heeft nu 2 avonden de laatste voeding niet gehad en toen sliep hij tot 6 uur ongeveer. (vanaf half 8 's avonds) Even afwachten wat dat met mijn productie doet, en anders gewoon weer vaker aanleggen! Daar ben ik sowieso niet zo moeilijk mee. Als ie overdag keertje eerder honger heeft krijgt hij ook keertje extra. Bijvoeden wachten we ook nog even mee. Was gewoon benieuwd. Zoals Mama-Maya ook schrijft, lijkt het mij ook niet handig om 't allebei tegelijk te proberen. Simone; hier merk ik overdag ook nog niet veel verschil, maar is misschien nog te snel. Als hij goed blijft groeien vind ik alles prima! Groetjes!
Mijn zoontje kreeg vanaf een maand of 5 nog maar 4 voedingen. Ik was eerst ook een beetje bang dat mijn productie het niet zo trekken, maar had aan de andere kant ook zoiets van 'voeden op verzoek, dus als hij maar 4x verzoekt moet het ook goed gaan'. En hij doet het er prima op. Sterker nog, we zitten momenteel op 3 voedingen, naast de bijvoeding, die ons mannetje goed smaakt. Ik heb eigenlijk mijn zoontje nauwelijks wakker gemaakt voor een voeding, dus als ik jou was zou ik het gewoon lekker proberen en maar zien hoe je kindje er op reageert.
sinds kort 4. s ochtends, tussen de middag, laat in de middag, s avonds laat. en soms ook nog s nachts (is dus 5). Als de oppas er is vaak 3. Tot voor kort op 6 of zelfs 7 voedingen. Maar mn meisje is ook al 13 maanden. Bijvoeden met 7 maanden.