Lekkende borsten

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Humpie86, 21 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humpie86

Humpie86 Actief lid

29 mei 2010
    318
    0
    0
    Hallo allemaal,

Mijn borstvoeding kwam vanaf de geboorte goed op gang en Jorrin zat met drie dagen alweer boven zijn geboortegewicht.

Met twee weken heeft ie drie dagen regeldagen gehad en het kostte hem een week om een nieuw ritme te vinden; van 1,5-3 uur zit hij vanaf gisteren op 3-4 uur.
    Alleen hij drinkt nu minder per borst, omdat het eruit stroomt en hij gauw verzadigd is, dus ik zit daar met mijn teveel aan melk.

Ik heb een handkolf, kolf de spanning er ook wel af, maar binnen no-time zijn we weer vol.
    Als Jorrin de borst even loslaat, spuit ik zijn gezichtje met 4 stralen tegelijk helemaal onder en de hydrofieldoeken (die ik nu gebruik als BH en opvangdoek) vliegen er doorheen.

Iemand tips? Ik vind het soms behoorlijk vervelend en een hoop gedoe; kind aanleggen, andere borst opvangen met een bekertje of doek, doek wordt koud, kind laat ene borst los en zit met 2 spuitende borsten, etc.
    En iedere dag lekkage door de kleren heen. :(

Alvast bedankt!

2. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    heel herkenbaar probleem.
    Ik heb een poosje lilly padz gebruikt (siliconen compressen), dit hielp echter niet, zodra ik een toeschietreflex had hielden de compressen niet meer.
    Ik heb nu altijd een spuugdoekje in mijn bh zitten tijdens het voeden. Moet wel zeggen dat het langzaam iets beter wordt, heb het gevoel dat het meer op elkaar afgestemd raakt.
    Wel is het zo dat als mijn zoontje mijn borst laat de melkstralen om mijn oren vliegen. Ik heb dan vaak een hand vrij en druk hiermee op de tepel tot dat hij hem weer pakt.
    HEel veel succes ermee!!
    groetjes Suzanne

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Lees op borstvoeding.com de artikelen over 'hyperlactatie' en 'teveel melk'. Daar vind je een duidelijk plan van aanpak om er vanaf te komen.

4. Humpie86

Humpie86 Actief lid

29 mei 2010
    318
    0
    0

Deel Deze Pagina