Mijn zoontje is nu vier maanden en al die tijd heb ik nog nooit een dag zonder pijn of ongemak gevoed. De eerste weken heb ik erge tepelkloven gehad, maar nadat die genezen zijn, bleef voeden oncomfortabel, met en zonder tepelhoedjes (die ik nu helemaal niet meer gebruik). Ik heb het idee dat mijn tepels zo gevoelig zijn door het vele voeden. Een te kort tongriempje is nl aan uitgesloten en de Nystatine helpt ook niet. Wel heb ik vorige week bijna een hele dag alleen met rechts gevoed, omdat ik zat was van de pijn met links. 'S avonds voelde voeden met links bijna niet onprettig, maar dit is natuurlijk geen permanente oplossing. Na een dag met extra veel voedingen, zijn nu beide tepels weer gevoelig, dus ik zou erg graag minder vaak hoeven voeden op een dag. Ik voed nu zo'n 10x per etmaal en hij heeft aan een borst per keer etmaal. Is het mogelijk het aantal voedingen te verminderen, zonder dat het mijn zoontje schaadt? Hij weigert de fles, dus een gekolfde voeding geven is helaas geen optie.
Hoi, De vraag is waarom het voeden zo pijnlijk is. Heb je een voeding laten meekijken door een lactatiekundige? Als je weet of het mechanisch van aard is, of in aanleg, kun je daar verder naar kijken. Sowieso handig om met een lactatiekundige verder te kijken, naar productie, hoe je handig naar minder momenten kunt en het drinken aan een fles. Je vindt lactatiekundigen via Home | NVL Borstvoeding – zeker over borstvoeding of Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding Veel succes, het is het waard, zeker wanneer je kindje geen fles accepteert en je dus minder keus hebt...