Hoi allemaal, Oke... ik ben weer eens in onzekerheid gebracht. We zijn net op kraamvisite geweest bij een jongetje die 3 weken ouder is dan mijn zoontje. Nu zit dat jongetje op 5 voedingen (x150cc) per dag. Mijn zoontje krijgt met 7 weken nog 7 voedingen per dag (6x110cc, 1x140cc). Dat doe ik op verzoek, want hij komt meestal wel om de 3 uur. Nu zei zij echt van he... nog 7 voedingen? Alsof het een ramp is. Ten eerste is mijn vraag dus, is mijn zoontje echt een uitzondering? Ten tweede ik wil natuurlijk ook wel graag naar 6 voedingen ten minste.... maar hoe pak ik dat dan aan? Ik begrijp dat je hem dan meer moet aanbieden per fles, maar als hij nou toch eerder erom gaat vragen hoe voorkom ik dan dat ik hem overvoed? Ik weet dus niet zo goed hoe ik het moet aan pakken.... Zowieso wil ik morgen het CB bellen voor advies. Maar ik hoor het toch ook wel erg graag van jullie.
Drinkt hij alle flesjes leeg? Zo ja dan zou ik hem iets meer aanbieden. Ik weet niet wat jouw tijden zijn om te voeden, maar ik zou de nachtvoeding dan weg laten, gaat hij dan huilen geef hem een speen. Zo hebben wij het ook bij Sanne gedaan en dat ging in 1 x goed.
De 110cc flessen gaan wel op. We hebben ook een tijdje 120 geprobeerd (maar dan 7 voedingen van 120cc, dus niet zoals we nu doen) en daar had hij soms wel teveel aan. In principe maken we hem om 23.00 wakker voor de laatste fles en dan slaapt hij door tot 5.00 's morgens. En dan is het eigenlijk wel om de 3 uur hoewel hij 's middags soms wel langer slaapt dus dan krijgt hij zeg maar na 4 uur.
Wat normaal is? dat verschilt nog al per kind. Wij zaten tot 6 weken op 7/8 voedingen, daarna op 6 (soms 7), tot 13 weken. En daarna waren het er nog 5.. Ieder kindje heeft een andere behoefte. Sommige kindjes kunnen veel op, en teren daar lang op, andere kindjes willen graag vaak drinken, maar kunnen niet zoveel op. Het is gewoon even zoeken naar wat goed werkt bij jou en je kleine!
Nee je zoon is geen uitzondering! Mijn dochter heeft tot zeker een maand of 4 op 7 voedingen gezeten, wat soms zelfs 8 Zij dronk gewoon vaker kleinere beetjes