Venkelthee bij krampjes?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door misa, 22 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Hoihoi,

Mijn zoontje heeft veel last van krampjes, komt soms moeilijk van de ontlasting af en laat regelmatig stinkende scheetjes (gepaard met krampen en huilen).
    Nu hoorde ik dat je venkelthee kunt geven: bij elke fles 1 theelepeltje. Klopt dit? Kan dit helpen tegen de krampjes? Al hoorde ik ook dat het tot verstopping kan leiden. Kun je me er meer over vertellen?

Groeten Jois

2. misa

misa Niet meer actief

Of is rooibosthee verstandiger om te gebruiken?

3. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Jois,

Het is niet wetenschappelijk aangetoond dat venkelthee helpt bij krampjes. Op zich mag je kindje wel venkelthee of rooibosthee hebben. Je kunt het dan het beste tussen de voedingen doorgeven, niet mengen door de melk.

Verder is het goed voor de krampjes om het drinktempo in de gaten te houden, dat dit niet te snel gaat. Een goed drinktempo voor een voeding is 15-20 minuten.

Nou hopelijk gaat het snel beter!

Groetjes Angélique

4. misa

misa Niet meer actief

De voedingstijd gaat redelijk goed. Houden we ook goed in de gaten en lassen zo nodig 1 of 2 (speen/boer) pauzes in.

Wat is de reden dat je het beter niet door de fles kunt doen dan?
    En kan venkelthee of rooibosthee de darmen stil leggen?

Groeten

5. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

De thee heeft geen negatief effect op de darmpjes van je kindje hoor. Het is niet nodig om de thee aan iedere voeding toe te voegen, het kan ook geen kwaad, je kindje moet dan misschien weer even wennen aan de andere smaak die de voeding dan krijgt.

Groetjes Eveline

Deel Deze Pagina