Beste Teddy, Mijn zoontje is 12 weken en groeit als kool op de borstvoeding die hij krijgt. Heb heb ook een tijdje gewogen en drinkt tussen de 100 en 170 cc. Nu sinds 2 a 3 dagen weigert hij de 2de borst ( hij dronk altijd uit 2) en daarbij komt dat hij ineens veel vaker komt. Eerst 7 a 6 x en nu zeker 9 a 10x. Aangezien ik over een weekje moet gaan werken is dit erg vermoeiend. Moet ook vermelden dat ik ook al 2 dagen ongesteld ben (erg snel met bv). Weet u misschien wat de reden is van het weigeren van de borst en wat er evt te doen is aan de nachtvoedingen? Alvast bedankt.
Hoi, Je hebt het antwoord eigenlijk zelf al gegeven. Je menstruatie is waarschijnlijk de oorzaak van het ongemak. Je melk smaakt anders en waarschijnlijk heb je ook minder. Vandaar dat je kindje vaker wil drinken. Dit gaat weer over als je menstruatie weer voorbij is, en komt weer terug bij elke menstruatie. Het is dus tijdelijk, maar komt mogelijk wel steeds weer terug. Nachtvoedingen is niks aan te doen, behalve accepteren dat het zo is. Je kindje heeft het nodig en het is heel normaal. Sterkte!