Beste lactatiekundigen, Ik geef mijn dochtertje van 11 weken al vanaf het begin afgekolfde moedermelk via de fles. In eerste instantie omdat zij de energie niet had uit de borst te drinken en nu omdat ze johannesbroodpitmeel door de melk heen krijgt. Het lukt soms heel goed een voeding voor te lopen op haar vraag, maar de laatste tijd ga ik steeds meer achter lopen. Ik wil heel graag borstvoeding blijven geven, maar weet niet hoe ik mijn dochtertje voor kan blijven. Ik las al regelmatig dagen in waarin in om de 2 uur kolf ipv om de 3 uur. Maar nog lukt het niet om in te kunnen vriezen. Op dit moment heb ik zelfs niets meer in de koelkast staan en hoop ik genoeg te kolven voor de volgende voeding...
Hoi. Rond de 3 maanden is een punt dat kindjes vaak behoefte hebben aan meer melk. Aan de borst zouden ze dit zelf regelen door regeldagen in te lassen, dit moet je nu zelf doen. Tips: - Masseer je borsten voor en tijdens het kolven met natte/warme doeken zachtjes richting de tepel. - Kolf waar je kindje bij is, met een foto van je kindje of met een geurdoekje van je kindje. - Probeer een paar dagen achtereen om de 2 uur te kolven en/of probeer een aantal avonden de clusterkolven, dit houd in dat je 3 uur achter elkaar elk half uur eventjes kolft. Groetjes Saskia
Hoi Saskia, Dank je wel voor de tips! Als ik ga clusterkolven: wat is dan eventjes kolven? 10 minuten?
Hi. 5-10 minuutjes is voldoende. Het gaat voornamelijk om het stimuleren van je borsten om meer melk aan te maken. Groetjes Saskia