ervaring met Hysteroscopie ?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Steph88, 14 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Hallo dames,

Ik ben op zoek naar dames die een Hysteroscopie hebben ondergaan.
    Oftewel een camera die ze via de baarmoedermond naar binnen brengen, waarbij er op beeld wordt meegekeken of er evt. verklevingen, poliepen, of de vorm van de baarmoedermond goed is ect.

Ik zit in het IUI proces en heb pas 1 iui achter de rug.. deze 2e ronde helaas overstimulatie, omdat ik 6 eitjes had.. dus mocht deze ronde niet mee doen. Toch hebben ze mijn eitjes laten springen..

maar mijn bms blijft voor de eisprong rond de 6 mm.. en na de eisprong .. ( vandaag dus ) rond de 8,5 mm, mijn gyn kon het niet goed zien omdat mijn eierstokken op mijn baarmoeder drukte dus was het moeilijk te meten.

Nu dacht zij eraan om een Hysteroscopie te doen, voor de zekerheid.. om na te gaan waarom mijn bms aan de dunne kant blijft. Hier ben ik dus doodsbang voor !!! .. het schijnt hetzelfde als een spiraal aan te voelen en daar heb ik dramatische ervaringen mee.

Graag hoor ik jullie ervaringen ! alvast bedankt !

2. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Niemand ?? :(

3. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

24 jan 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb het vorig jaar moeten doen..
    heb zelf geen pijn ervaren..alleen een vervelend gevoel op het moment dat hij over een 'heuvel' moest en naar links/rechts
    ik kreeg pijnstillers voor voor de tijd en erna..
    misschien dat je kunt aangeven dat je een slechte ervaring hebt gehad??
    iig succes meid!

4. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog geen ervaring, krijg 24 maart een hysteroscopie. Dit omdat we al 6 terugplaatsingen middels icsi hebben gehad zonder resultaat. Onze dochter is geboren via een keizersnede en we willen uitsluiten dat er daardoor iets zit wat een zwangerschap bemoeilijkt. Ben dus ook benieuwd naar ervaringen.

5. Lisa1976

Lisa1976 Actief lid

10 dec 2012
    209
    0
    16
    Heb in Gent een hysteroscopie gehad, het was pijnloos, geen pijnstilling nodig gehad. Het was al voorbij voor ik er erg in had. Maar ik weet dat de ervaringen verschillend kunnen zijn. Bij mij was er ook niets aan de hand, ik weet niet of dat wat uitmaakt. Succes !

6. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb afgelopen december een hystero gehad. Dit wel in Gent. Dus in NL geen ervaring. Ik was super zenuwachtig..Ik ben van nature erg bang voor ziekenhuizen en behandelingen en zo..Maar het viel mij mee.
    Wel kun je vantevoren naproxen innemen of advil 550. Je voelt zeg maar menstruatiekrampen. Deze kunnen soms best heftig voelen. Dus verdoof jezelf gerust als je je daar fijner bij voelt, mocht ik ook. Ik was zelfs zo angstig dat ik iets kalmerends kreeg, oxazepam geloof ik. Was helemaal niet nodig achteraf..Wel goed geslapen in de auto naar huis ;)

Maar bij mij gingen ze ook nog mijn eildeiders doorspuiten en daar had ik het meest angst voor dus die hystero vond ik het minst erg. Dat doorspuiten viel me trouwens ook wel mee.

In Gent doen ze eerst een echo om te kijken hoe je baarmoeder ligt dus dan gaat het wat makkelijker naar binnen (mijn ervaring)
    Weet niet of ze dat in NL ook doen zo'n echo eerst.

Je krijgt eerst een eendebek naar binnen, ik vraag altijd netjes of ze dat rustig en kalm doen voor de zekerheid. En dan gaat het cameraatje naar binnen. Je baarmoeder van binnen zien is best bijzonder (ondanks de krampen die je voelt.)

Als het goed is sta je binnen 10-15 minuten weer buiten.

Heel veel succes!

7. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Ik heb er ook ervaring mee. Ook in het buitenland, Genk. Inderdaad 10-20 min was ik weer van de stoel. Geen pijnstillers gehad, was niet nodig. De gyn deed het erg voorzichtig. Voelde bij mij aan als menstruatie krampen toen ze bezig was. Moet wel zeggen dat ik inderdaad vergroeiingen had, veel, vandaar dat t onprettig was, maar pijnlijk wil ik niet zeggen. Op het moment toen ik zei dat t ineens wel erg veel pijn ging doen stopte ze gelijk.
    Daarna terug gegaan voor nog een hysteroscopie. Deze was onder narcose omdat ze toen de vergroeiingen weg gingen halen.
    Moet zeggen dat ik het wel erg raar vond aanvoelen. Vooral omdat ze water gebruikte als glijmiddel voor de camera. Lig je daar met je billen bloot en ontzettend veel water wat er langs je billen loopt :p

Heel veel succes!

8. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Dankjewel dames !! voor jullie reacties.. iedereen heeft het buiten nederland gehad, maar ook niet echt pijnstillers ?

Ik krijg 2x paracetamol .. en diclofenac.. waar dat voor is weet ik niet ?

maar jullie ervaringen zijn dus niet schokkend.. zoals ik het lees, ik denk dat dat het er ook aan ligt.. hoe gevoelig je daar bent ? Nu weet ik een beetje wat ik kan verwachten.. Ik ben nog steeds wel heel erg bang ! ... maar ga met mijn gyn nog eens overleggen of ik niet verdooft kan worden..

Iniedergeval heel erg bedankt voor jullie berichtjes !

9. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Verdoving is echt niet nodig hoor..Paracetamol en diclofenac kan voldoende zijn. Ik denk persoonlijk dat de prikjes bij de baarmoedermond enger vind dan de camera die naar binnen gaat.

Heel veel succes in ieder geval!

10. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Ja ? Oh oke , dan moet ik er maar op vertrouwen :) dat dit voldoende moet zijn.. heel erg bedankt !

11. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Het is jouw beslissing hoor Steph, maar ik ben echt de angstigste persoon op het gebied van ziekenhuis behandelingen en ik persoonlijk zou die prikjes juist weer heel eng vinden...
    Maar het is voorbij zodra je het weet en achteraf ben je blij dat je het hebt laten doen want dan weet je tenminste hoe de staat is van je baarmoeder en hopelijk gerustgesteld en anders een doeltreffende behandeling.

Komt allemaal goed!

12. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik krijg ook alleen ontstekingsremmer en paracetamol. Wanneer heb jij he onderzoek?

13. Steph88

Steph88 Niet meer actief

@ sky .. je hebt ook helemaal gelijk.. nu zie ik er tegen op, maar als ik het eenmaal achter de rug heb ben ik er blij om dat ik het dan heb laten doen. Net wat je zegt, zo kunnen er dingen uitgesloten worden of behandelt.

Ik heb iniedergeval heel blij dat het is mee gevallen bij de meeste. Dus ga maar af op de ervaringen.
    Ik heb ook gehoord dat de prikjes heel erg pijn doen.. en miss nog wel pijner dan het onderzoek. :)

@ blondje .. ik krijg het eind april er was eerder geen plaats.. dan heb ik ondertussen al een nieuwe iui achter de rug. Ik lees ook heel veel dat het voornamelijk tijdens Icsi behandelingen wordt uitgevoerd.. wanneer moet jij ??

14. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik krijg het onderzoek 24 maart.

15. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb het 1x gehad met een ruggeprik. In ons ziekenhuis word het niet gedaan met pijnstilling maar met ruggeprik of algehele narcose.
    Als ze namelijk iets zouden zien, halen ze het gelijk weg. en met alleen pijnstillers kan dit denk ik niet.

ingreep zelf stelt niet veel voor. was zo klaar in 10 minuten. Daarna weinig tot geen napijn gehad. Voelde ondanks de ruggeprik wel de druk van het water dat ze in je baarmoeder laten lopen. is noodzakelijk anders zien ze niks.

16. Steph88

Steph88 Niet meer actief

@ blondje dat is al bijna ! Spannend zeg.. ben zo benieuwt naar jouw ervaring, wil je me dat nog wel laten weten ?

@ debbie.. dat lijkt me een stuk aangenamer met een ruggenprik. En als ze dan iets vinden , hoef je niet nog eens opnieuw dit te ondergaan. Gelukkig lees ik dat het niet heel lang duurt dat is mooi !

17. Linda18

Linda18 Actief lid

18 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hysteroscopie viel mij erg mee. Heb het hier in NL gehad en geloof pijnstillers moeten slikken voor de hysteroscopie. Daarna wat vervelende buik maar verder niet.

18. Steph88

Steph88 Niet meer actief

@ Linda .. dankje voor je reactie ! :) goed om te horen dat het meeviel ! , geen horrorverhalen dus ! wat een opluchting.

19. bo10

bo10 Lid

15 feb 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het vorige week gehad. Ik was er zelf ook bang voor, maar het viel echt reuze mee. Het is beetje gek gevoel, maar niet echt pijnlijk. na het onderzoek Had ik beetje last van lichte krampen. Ik had alleen die dag klein beetje bloedverlies, maar verder niet. Ik kon de volgende dag gewoon gaan werken..,probeer je niet te druk te maken..

20. Steph88

Steph88 Niet meer actief

@ Bo heel erg bedankt voor je berichtje :) .. wat fijn om te horen dat het reuze meeviel !.. dat is echt een hele opluchting om dat te horen..

Heb je pijnstillers geslikt ??.. of een verdoving gehad ?.. ik krijg 2x paracetamol 200 en een ontstekingsremmer

Deel Deze Pagina