aantal vraagjes baby 2 weken oud

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Suzannes, 9 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzannes

    Suzannes Fanatiek lid

    20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    #1 Suzannes, 9 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2011
    Hoi

    Ik heb even een paar vraagjes.

    Ons kleintje is vandaag 2 weken oud. Ze zit momenteel weer op haar geboortegewicht a 3940 gram. Ze drinkt momenteel 7 voedingen a 100 cc per keer.
    Over 2 weken moet ik naar het CB en dan mag ze op 140 a150 cc zitten. Vraagjes:

    1) Bij hoeveel CC zou ze wel moeten overgaan naar 6 voedingen? Of kan het zo zijn dat ze nog steeds op 7 voedingen zit als ze op 140/150 cc zit?
    2) Er zit nog niet echt ''ritme'' in, ze komt meestal tussen de 3 a 4 uur voor een voeding ( meestal rond 3,5 uur), zou er al wat meer ritme in moeten zitten?
    3) Hoe zouden jullie ophogen? Momenteel drinkt ze niet altijd haar flesje leeg ( meestal wel), maar op de 7 voedingen, drinkt ze er 1 a 2 niet helemaal leeg. Moet dit eerst voorbij zijn voordat we gaan ophogen? En hoog je dan per 10 op ( zoals in het begin) of met meer cc?
    4) Ze drinkt uit een Difraxflesje en heeft die soms al met een paar minuten op, is dit herkenbaar?

    Zou lekker zijn als ze in de nacht al een voeding kan overslaan ( ze mag 's nachts 6 uur zonder voeding, maar dit red ze zeker niet, max. 4 uur), maar das misschien een te groot streven voor nu ;)

    Ik ben nog een beetje zoekende dus met de voeding :)
     
  2. mariska1976

    mariska1976 Bekend lid

    12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    1.Ik denk dat je dan zeker op 6 voedingen gaat zitten en geen 7.want een kind mag maximaal 1 liter per dag hebben,want anders kunnen de nieren het niet aan.

    2. met 2 weken heb je nog niet echt een ritme.
    Je kan wel bepaalde tijden houden,maar het verschilt per kind wanneer deze een vast ritme krijgt.die van mij is bijna 2 maanden en begint langzaam aan een ritme te krijgen.

    3.Meestal beginnen met een ophogen van een nachtvoeding(zo ben ik ook begonnen)Ze mag tussen de 3/4 uur komen.

    4.Met een paar minuten(ik weet niet hoeveel het bou jou is)mag je kindje niet de fles leeg hebben.Ze komen dan ook veelste snel.
    een kind mag een fles leeg hebben tussen de 15 en 20 minuten.

    Ik denk dat je even door de nachten moet doorbijten.dat was voor ons ook moeilijk.Zeker als de oudste van me bijna 5 jaar oud is.
    Mijn jongste is bijna 2 maanden oud(nog 3 dagen) en begint nu pas om 6 uur te komen.Sommige kinderen komen eerder(in hun leeftijd) om 6 uur,andere later.Verschilt per kind.
    maar 2 maanden is wel heel erg vroeg



     
  3. Suzannes

    Suzannes Fanatiek lid

    20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Vandaag eens geklokt en ze drinkt 100 cc in 5 minuten weg... echter, ze heeft er geen last van en ze komt niet sneller dan ze mag komen..maar vind het toch wel erg snel ja, toch misschien een andere speen op het difrax-flesje.

    Gisteren zat er trouwens een paar x 4 uur tussen de voedingen en vannacht een x 4,5 uur. Mooi dus
     
  4. mariska1976

    mariska1976 Bekend lid

    12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Misschien is het nu slimmer aangezien je dochtertje nu over de 4 kilo zit je voeding op te hogen...
    Mijn dochter is bijna 2 maanden en zit nu net over de 4 kilo en zit op 5 flessen.
    Het is helaas wel een hongerlapje(in vergelijking met de oudste,die 120/130 cc dronk met 2 maanden)ze drinkt 5 flessen van 165 cc.
    En je hoeft niet te wachten met wat het cb zegt.Het zijn richtlijnen.
    Probeer maar de voeding op te hogen.En klok dan maar eens hoe lang ze over haar voeding doet.

    Ik ben dan benieuwd of ze langer over de fles doet.Laat wel weten
     
  5. Ster27

    Ster27 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    2.903
    254
    83
    Wij hadden het geluk dat onze zoon na 2-3 weken 's nachts er 6-7uur tussen liet zitten. Maar wat ik inmiddels begrepen heb is dit eerder uitzondering dan regel.
    Ik zou ten eerste inderdaad een andere speen proberen of als dit niet helpt een andere fles. Wanneer ze langer over de fles doet is de verzadiging groter en heb je kans dat ze er 's nachts meer tijd tussen laat. Daarnaast zou ik wanneer je gaat verhogen een fles weglaten, anders wordt de hoeveelheid per dag wel heel erg veel voor een kindje van 2 weken.
    Mocht je twijfelen wat je moet doen dan heeft je cb vast ook wel een inloopspreekuur waar je terecht kunt om te wegen/meten en te overleggen.
     
  6. linnepinneke

    linnepinneke Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Hier had ik hetzelfde probleem met de difrax flessen... Ben toen overgestapt naar Avent met speen 1. Dit is tot 2 weken geleden goed gegaan want nu drinken ze weer de flessen binnen 7 min leeg, zelfs de papfles :(
     
  7. Suzannes

    Suzannes Fanatiek lid

    20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Vandaag nog contact gehad met het CB en op hun advies van Nutrolin/johannesbroodmeel toegevoegd aan de fles en geklokt: wederom heeft ze de fles in 5 minuten op!!! Pfff.... Ongelooflijk en dat met het kleinste S speentje... Met Avent fles drinkt ze ook zo snel en kreeg ze krampjes.
    Nu heeft ze ook nog zuigbehoefte, ik denk dat we vanavond eens de voeding wat gaan ophogen. Als het teveel is, drinkt ze het toch niet op ( nu laat ze soms ook wat voeding staan).

    Zal ik dan ophogen naar 110 of 120 cc? En is 6 flessen dan echt de max? ( geen idee om de hoeveel tijd ze 's nachts gaat komen dan).
     
  8. mariska1976

    mariska1976 Bekend lid

    12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Als je het gaat ophogen dan 120 plus 4 scheppen is dan 135 cc.Probeer dit eens en kijk of ze het dan nog in 5 min op heeft.Zo ja,dan extra nutriton toevoegen.

    Ze moet dan om de 4 uur komen
     
  9. Suzannes

    Suzannes Fanatiek lid

    20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    #9 Suzannes, 12 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2011
    Gistermiddag en gisteravond nutriton aan haar fles gevoegd en daarna was het alleen maar huilen en onrustig, ze leek veel meer zuigbehoefte te krijgen ervan! We hadden meer het idee dat ze nog erg trek had.

    We hebben gisteren dus haar laatste voeding opgehoogd ( even geen nutriton gedaan) en ze heeft 6 uur doorgeslapen vannacht! ( ook al had ze de voeding niet helemaal op).

    Vandaag gaan we weer verder met nutriton ( gezien ze gisteren zo onrustig was na nutriton-flessen, wilden we dat risico niet voor de nacht, dus voor de nacht even overgeslagen, ook omdat we hadden opgehoogd, maar vandaag dus even verder kijken hoe het gaat).
     
  10. mariska1976

    mariska1976 Bekend lid

    12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Ik denk dat je voedinmg op moet hogen met nutriton.Dit doe ik ook,al hoewel mijn meisje een grote eter is en dan ook voeding van hongerige baby's in combi met nutriton.

    En ze slaapt er goed op
     
  11. mammavan2snoetjes

    mammavan2snoetjes Fanatiek lid

    25 okt 2009
    1.882
    0
    0
    Tandartsassistente
    Leiden
    probeer op te hogen naar 120 dus 140 ml flesvoeding van nutrilon forte voor hongerige babies in combi met nitriton en blijf nog even op 7 voedingen. (je zit dan aan t max) stop dan rond de helft van de fles even om tussendoor een boertje te laten... wacht een minuut of 5 voor je de rest geeft.... (als er dan nog 20 ml overblijft is t niet erg)Jamie was ook zo'n gulzige drinker... door over te stappen naar Forte met tussenpauzes te laten drinken krijgen ze snel een verzadigd gevoel en zullen daardoor langzamer drinken...
     

Deel Deze Pagina