help kinderfeestje wie kan me helpen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mama aes, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama aes

mama aes Bekend lid

10 dec 2005
    684
    16
    18
    Mijn dochter mag volgende week haar eerste verjaardag feestje geven ze wordt dan 5 jaar.
    Maar ja het is haar eerste feestje dus ook die voor mij, en nu weet ik niet zo goed hoe ik zo iets in moet delen en ik weet niet zo veel spelletjes te doen voor deze leeftijd.
    We blijven gewoon thuis en het duurt van 12 tot half 4.
    Ze heeft 5 kindje uitgenodigd 4 meisjes en 1 jongentje en haar zusje.
    Ik hoop dat iemand me er mee kan helpen.
    Heb er al bijna slapeloze nachten van.
    groetejs

2. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Maak je niet druk joh. Dat loopt echt wel los. Ik neem aan dat je begint met iets van eten samen? Omdat je al om 12 uur hebt gezegd. Of toch niet?
    Als je iets samen wil eten dan kan je bijvoorbeeld buiten gaan picknicken, thuis of ergens op een grasveldje. Als het slechter weer is kan je ook in de woonkamer samen een tent bouwen van stoelen en dekens en daar in picknicken. Of samen knakworstjes in bladerdeeg maken bijvoorbeeld en dan lekker samen opeten.
    Later op de dag zou ik nog een keertje iets doen dat ze zelf een plak cake mogen versieren en opeten. BIjv. met slagroom, hagelslag, spekkies, smarties. Vinden de kids echt leuk om te doen.
    Verder zou ik ze ook gewoon lekker vrij met elkaar laten spelen. Vaak ontstaan er dan al leuke dingen samen.
    Misschien nog een stukje film of tv kijken voor achter de hand houden.
    Als het heel warm is dan lekker een paar bakken water buiten en maar kliederen.
    Bij gewoon lekker weer kan je ook met ze naar de speeltuin. Of buiten stoepkrijten.
    Als je echt niks meer weet te verzinnen op de dag zelf dan vraag de kinderen maar eens of die een spelletje weten. Dan komt er vast van alles.
    Je kan ook samen liedjes zingen.
    Leuk spelletje is ook dirigentje. In een kring staan en 1 is de dirigent en de rest moet hem nadoen. En 1 kind moet dan raden wie de dirigent is.
    Leuk spel is de Aap en de kokosnoot. Er is een aap die let op zijn kokosnoot met ogen dicht. Ander kind moet hem zo zachtjes mogelijk proberen te pakken.
    Stoelendans kan je ook doen. Of gewoon lekker op muziek dansen met zijn allen.
    Samen verkleden, opmaken en dan fotosessie doen.
    Speurtochtje met schatgraven.
    Zoiets? Als je googled op kinderfeestjes, spelletjes, buitenspellen, etc kom je vast ook nog op ideetjes.

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Mijn ervaring met 5jarigen verjaardagen is dat je alleen het snoep hoeft te organiseren. De rest doen ze zelf wel ;)

Ik zou idd beginnen met iets eten, pannekoeken kan je bijv zo kant en klaar uit de winkel halen, even in de magnetron en ze kunnen die lekker opsmullen. of patatjes zoiets.

Verder kan je denken aan:

ezeltje prik
    snoepje happen
    koekhappen
    maskers maken
    dansen
    zakdoekje leggen
    verstoppertje
    als het mooi weer is naar de speeltuin
    balspelletjes

iig niet te druk om maken ;)

4. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Met mijn dochter haar 5de verjaardag hebben we cakejes versierd, zaklopen, koekhappen, met een rietje spekkies wegblazen (wie is het eerste aan de overkant), kussendans (stoelendans maar dan met kussens op het gras in de tuin) en lekker patatjes gegeten (bij een vriendinnetje hebben ze patatjes van het (weggooi)tafelzijl gegeten, klodders mayo en kethup erop, ze hadden reuze lol om het hele idee dat ze niet van een bordje aten).
    Bij haar vriendinnetje haar 5de verjaardag gingen ze haar vader schminken en zijn nagels lakken, daar hebben ze zich zeer lang mee vermaakt en vonden ze hilarisch.

5. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Oh, elkaar smincken ja.... dat is leuk!

6. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Kinder/speel boerderij.
    Ik zou zusje uitbesteden, het is toch haar feestje, krijgt ze ook echt alleen alle aandacht.

7. mama aes

mama aes Bekend lid

10 dec 2005
    684
    16
    18
    Haar zusje is maar een jaartje jonger.
    Ze mocht zelf haar kindje uitnodigen en als eerste zei ze dat ze esmee(haar zusje) wilde,dus vandaar dat ze er ook bij is.
    En ik probeer altijd zo veel mogelijk samen als gezin te doen en daar horen haar zusje en broetje ook gewoon bij.
    Maar alvast heel erg bedankt voor de tips ben er erg blij mee.
    De tijd is dat ook wel goed zo of is het te lang?

8. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Dan hier ook nog maar een keer:

Toen mijn oudste vier werd mocht ze ook een feestje geven. Ze had drie meisjes uitgenodigd en er kwamen nog twee zusjes mee. Ik had voor alle kindjes een cakeje (gewoon bakken of kopen en in plakjes snijden). Ze mochten er zelf slagroom op doen en versieren met roze muisjes, hagelslag, aardbei en een versierinkje die ze zelf had uitgezocht (prinsessen 'dingetjes' van de AH). Hier waren ze al een half uur mee zoet.
    Daarna liedje zingen, dochter op de stoel met feestmuts op, en cadeautjes uitpakken; weer een half uurtje om!
    En toen gingen ze zelf met de cadeautjes spelen: appeltje-eitje. Ik hoefde niets te organiseren. Af en toe met een spekje of limonade rond en de dag was zo maar om. Veel plezier!

9. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    De tijd vind ik zelf vrij lang. Maar het is maar net wat je zelf wil. Zeker als je denkt wat zullen we eens gaan doen is 3,5 uur best lang. Hier nu 2x een kinderfeest gedaan van 2 uurtjes en dat was prima. Beter dat het wat korter is en ze vinden het kei leuk en balen dat het afgelopen is dan andersom.

Deel Deze Pagina